ورزش کردن
برای ورزش کردن همیشه احتیاج نیست که هزینه زیادی صرف شود. عضویت در باشگاه و خریداری لوازم ورزشی گران قیمت تنها راه‌های رسیدن به آمادگی جسمانی مطلوب نیستند.
راه‌های زیر برای ورزش کردن بدون پرداخت هزینه سنگین مناسب هستند:

1- از نرم‌افرارهای ورزشی استفاده کنید:

شما می‌توانید از برنامه‌هایی مانند ArmyFit استفاده کنید. در این برنامه الگوهای ورزشی ساده برای افزایش قدرت، اعتماد به نفس و استقامت وجود دارند. با انجام این ورزش‌ها به اندازه یک سرباز ورزش می‌کنید.

2- با انجام کارهای خانه فعالیت کنید:

ترکیب کردن کارهای خانه با ورزش راهی خوب برای افزایش زمان ورزش کردن است. مطالعات مختلف نشان داده است افرادی که کارهای خانه را انجام می‌دهند آمادگی جسمانی بهتری دارند و سالم‌تر هستند. با انجام کارهای خانه می‌توان در مدت یک سال حدود 50 هزار کالری سوزاند. جاروبرقی کشیدن برای یک ساعت حدود 193 کالری، گردگیری کردن 173 کالری و تی‌کشیدن 193 کالری می‌سوزانند.

3- انجام ورزش‌های کوتاه مدت و شدید:

در دقایقی کوتاه با شدت زیاد ورزش کنید و بین هر مرحله چند ثانیه استراحت کنید. مطالعات نشان داده است که این نوع ورزش از ورزش‌هایی بلند مدت با شدت کم موثرتر است. می‌توانید از ورزش‌هایی مانند اسکات و کرانچ نیز استفاده کنید.

4- ابتکار به خرج دهید:

می‌توان از وسایلی مانند قوطی و بطری به عنوان وزنه استفاده کرد. می‌توانید با پر کردن این وسایل وزن آن‌ها را تغییر دهید. می‌توانید از پله به جای استپ و از صندلی‌های پهن و بزرگ به جای نیمکت‌های ورزشی استفاده کنید. در نهایت اگر به یک وسیله ورزشی خاص احتیاج دارید، می‌توانید وسایل ورزشی دست دوم خریداری کنید.

5- یوگا و مدیتیشن انجام دهید:

یوگا ورزشی مناسب برای ذهن، بدن و روح است. می‌توانید از نرم‌افزارهای آموزشی استفاده کنید.

6- در فضای بیرون ورزش کنید:

اگر هوا تمیز باشد، ورزش کردن در هوای آزاد بسیار مناسب است. تحقیقات در دانشگاه Essex نشان داده است که ورزش در فضای باز باعث افزایش سلامت جسم و ذهن می‌شود. حتی اگر هوا کمی خنک باشد نیز ورزش در فضای باز بهتر از ورزش در داخل سالن است. ورزش در فضای باز لذت‌بخش‌تر و مفرح‌تر است و نیازی به تجهیزات ندارد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
وزنه زدن احتمال ابتلا به سرطان را می‌کاهد
نکاتی برای بهتر دویدن
تغذیه ورزشی رئالی‌ها
اتفاقات باور نکردنی در فوتبال بانوان ایران
فوتبال بازی کردن نیلسون با دخترش + عکس