تاثیر زاویه تخته پرس سینه بر تقویت عضلات
زاویه تخته پرس سینه بر فعالیت عضلات بالاتنه ورزشکار تاثیر گذار است.

فعالیت ماهیچه‌ها به هنگام ورزش یکی از فاکتورهای اساسی است که باعث افزایش حجم ماهیچه‌ها و قدرت آنها می‌شود. پرس سینه یکی از حرکت‌های ورزشی است که باعث افزایش حجم و قدرت ماهیچه‌های بالاتنه می‌شود.

در مطالعات جدید، محققان بررسی کردند که زاویه تخته پرس چه تاثیری بر فعالیت ماهیچه‌ها دارد. درجه‌های مختلف از تخته پرس از جمله صفر درجه، 30 درجه، 45 درجه و منهای 15 درجه بررسی شدند. مدیر این تحقیقات نتیجه‌ گرفت که قرار گرفتن تخته پرس در حالت افقی باعث افزایش فعالیت عضلات سینه می‌شود.

با این وجود، قرار دادن دستگاه تخته پرس در زاویه 30 و 45 درجه همراه با انجام این ورزش در حالت افقی می‌تواند برای افزایش قدرت عضلات مفید باشد.

در واقع اگر ورزشکاری به هدف انجام تمرینات استقامتی و افزایش قدرت عضلات به خصوص عضلات بالا تنه از حرکت پرس سینه استفاده می‌کند، بهتر است این حرکت را هم در حالت افقی و هم در زاویه 30 درجه تخته پرس انجام دهد.

در این تحقیقات 14 ورزشکار استقامتی مورد بررسی قرار گرفتند و از الکترود برای اندازه‌گیری فعالیت عضلات آنها استفاده شد و در حالت‌های مختلف تخته پرس میزان فعالیت عضلات این افراد اندازه‌گیری شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir