بهترین راه برای سریع‌تر پرورش دادن عضلات
بسیاری از افرادی که برای پرورش‌ اندام ورزش می‌کنند، دوست دارند که زودتر از ورزش نتیجه بگیرند و به اندام دلخواه خود دست یابند.

افرادی که می‌خواهند عضلات خود را پرورش دهند، باید به این مسئله توجه کنند که هر قدر بیشتر از عضلات استفاده شود، آنها قوی‌تر و حجیم‌تر خواهند شد و هر قدر از آنها کمتر استفاده شود، ضعیف‌تر می‌شوند. می‌توان از ورزش‌های مختلف برای پمپاژ خون به عضلات و رشد بیشتر آنها استفاده کرد.

مهم‌ترین سوال این است که بهترین راه برای سریع‌تر پرورش دادن عضلات چیست؟ نکات زیر می‌توان به این کار کمک کند:

1- میزان کالری لازم برای پرورش عضلات را بدانید.

کالری مورد نیاز شما به سن، جنسیت، وزن و میزان فعالیت شما بستگی دارد. اگر وزن بدن را در 40 ضرب کنید، میزان کالری مورد نیاز روزانه شما مشخص می‌شود.

2- گروه‌های بزرگ‌تر عضلات را ورزش دهید تا پروسه پرورش اندام زودتر پیش برود.

مطالعات نشان داده است که کار روی گروه‌های بزرگ‌تر عضلات باعث افزایش سرعت پرورش اندام می‌شود. حداقل هفته‌ای یک بار روی این عضلات کار کنید. گروه بزرگ‌تر عضلات عبارتند از: پاها، کمر و سینه.

3- به تدریج وزن وزنه را افزایش دهید.

بدن شما به وزنه عادت می‌کند و باید هر چند وقت یک بار وزن وزنه‌ها را افزایش دهید. سعی کنید هفته دوم تمرین 5 کیلو به وزنه اضافه کنید. بالا بردن تدریجی وزن وزنه‌ها باعث می‌شود که مطمئن شوید عضلات شما رشد می‌کنند.

4- برنامه ورزشی عادی خود را تغییر دهید.

برای مثال اگر یک هفته برنامه شما ورزش روی دو قسمت خاص از بدن است، هفته بعد روی قسمت دیگری از بدن تمرکز کنید. تغییر برنامه باعث می‌شود که بافت‌های ماهیچه‌ها بیشتر رشد کنند.

5- همیشه کامل وزنه نزنید.

به جای این که در هر سری که وزنه می‌زنید کامل وزنه بزنید، در سری اول تنها یک سوم مسیر را وزنه بزنید. در سری دوم، دو سوم مسیر را وزنه بزنید و در سری سوم کامل وزنه بزنید.

6- از مکمل استفاده کنید.

مکمل‌ها نباید تنها منبع مواد غذایی شما باشند. مکمل‌ها برای از بین بردن کمبودهای مواد غذایی مصرفی استفاده می‌شوند. پودر پروتئین، کراتین، گلوتامین، آمینواسید و غیره جزو مکمل‌های معروف هستند.

7- چربی‌ها را بسوزانید.

در کنار افزایش وزن باید سعی کنید چربی‌هایی که ناخواسته در بدن ایجاد شده‌اند را نیز از بین ببرید. انجام ورزش‌های هوازی می‌تواند به شما کمک کند. دویدن و پیاده‌روی باعث می‌شود که بدن کاملا فرم خوبی به خود بگیرد و همراه با حجیم شدن عضلات چربی‌های اضافه نیز سوزانده شوند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir