برنامه‌ ورزشی برای سرطان‌ روده
تحقیقات انجام شده در دانشگاه استرلینگ نشان داده است که برنامه ورزشی مخصوص ریکاوری بیماران قلبی می‌تواند برای بیماران سرطان روده نیز مفید باشد.

برنامه‌ ورزشی برای بیماران سرطان‌ روده:

در حال حاضر برنامه‌های ورزشی بیماران قلبی به هزاران بیمار کمک می‌کند تا کیفیت زندگی خود را افزایش دهند. تحقیقات جدید نشان داده است که این برنامه‌های ورزشی برای بیماران سرطان روده نیز مفید است.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: افرادی که به دلیل سرطان روده عمل جراحی انجام داده‌اند به اندازه کافی توانایی فعالیت فیزیکی ندارند. بسیاری از این افراد نمی‌دانند که می‌توانند ورزش کنند یا خیر. ما دریافتیم که انجام برنامه‌های ورزشی بیماران قلبی برای بیماران مبتلا به سرطان روده نیز مفید است.

برنامه‌های ریکاوری بیماران قلبی شامل ورزش‌های هوازی و ورزش‌های قدرتی می‌شود. در این مطالعات تاثیر برنامه ورزشی بر توانایی فیزیکی، کیفیت زندگی، اضطراب و افسردگی بیماران بررسی شد.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: بسیاری از افرادی که سرطان روده دارند، اعتماد به نفس ورزش را ندارند. درگیر کردن این افراد در برنامه‌های ورزشی می‌تواند آن‌ها را تشویق به انجام فعالیت فیزیکی کند و کیفیت زندگی این افراد را افزایش دهد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir