حرکات ورزشی برای چربی‌سوزی بیشتر
برای بسیاری از افراد این سوال وجود دارد که انجام حرکات ورزشی با وزنه‌های سنگین‌تر و حرکت آرام‌تر تاثیرگذاری بیشتری بر سوزاندن چربی‌ها دارد یا انجام حرکات ورزشی با وزنه‌های سبک و سرعت بالا؟

حرکات ورزشی برای سوزاندن چربی‌ها:

بررسی‌های مختلف علمی نشان داده است که ترکیبی از حرکات قدرتی سنگین با حرکات سریع می‌تواند در سوزاندن چربی‌ها موثر باشد. این تصور غلط وجود دارد که انجام حرکات ورزشی با وزنه سبک و سرعت زیاد برای سوزاندن چربی‌ها مناسب‌تر است. این تصور اشتباه است.

به خصوص اگر می‌خواهید که عضلات شما حجیم‌تر شود باید از ورزش‌های سنگین‌تر با سرعت پایین‌تر استفاده کنید.تصور غلط دیگری که وجود دارد این است که انجام حرکات با وزنه سنگین به دلیل کار کردن بر روی عضلات سوخت و ساز را افزایش می‌دهد و باعث چربی سوزی می‌شود. بنابراین تنها با انجام این حرکات می‌توان چربی‌ها را سوزاند.

باید بدانید که زدن وزنه‌های سنگین با سرعت کم باعث سوزاندن چربی‌ها نمی‌شود و به شما کمک می‌کند که عضلات را حفظ کنید. باید ورزش‌های قدرتی با ورزش کوتاه مدت و شدید که ضربان قلب را بالا می‌برد، همراه باشد تا چربی‌ها سوزانده شود.

افرادی که به همراه برنامه ورزشی و رژیم غذایی خود، وزنه می‌زنند در برنامه کاهش وزن عضلات کمتری را از دست می‌دهند. بنابراین ترکیب کردن ورزش‌های قدرتی و هوازی برای کاهش وزن موثر است.

به صورت کلی تغذیه نیز نقش اساسی در کاهش وزن دارد، بهتر است که برنامه غذایی خود را نیز طوری تنظیم کنید تا چربی‌سوزی بیشتری داشته باشید.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir