رژیم غذایی موفق ستاره‌های ورزش چیست؟
تغذیه و رژیم غذایی مناسب در زندگی ورزشکاران نقش کلیدی و اساسی را ایفا می‌کند.

رژیم غذایی موفق ستاره‌های دنیا:

هیچ تردیدی نیست كه داشتن تغذیه و رژیم غذایی مناسب در زندگی ورزشكاران نقش كلیدی و اساسی را ایفا می‌كند. چرا كه رژیم غذایی تأثیر مستقیمی روی عملكرد بازیكنان در تمرینات تیمش دارد و می‌تواند تفاوت میان یك بازیكن خوب و یك سوپراستار را رقم بزند.

اخیراً نولیتو(Nolito) در صحبت‌هایی اعلام كرد كه در زمان حضورش در سلتاویگو(Celta de Vigo)، لوئیس انریكه(Luis Enrique) به او كمك كرد تا 10 كیلو از وزنش بكاهد و از او خواست تا نان و كوكاكولا را كنار بگذارد. در این گزارش قصد داریم از تعدادی از ستاره‌های دنیای ورزش نام ببریم كه با تغییر رژیم غذایی‌شان، به بهبود عملكردشان كمك كرده اند:

* مسی(Lionel Messi)، دمیکلیس(Martín Demichelis) و آگوئرو(Sergio Agüero): ستاره‌های تیم ملی آرژانتین زیر نظر جولیانو پوسر(Giuliano Poser) متخصص تغذیه ایتالیایی هستند. این پزشك متخصص رژیم غذایی بازیكنان را تغییر داده و این كاملاً در عملكرد هر دویشان محسوس است. از آن زمان به بعد، نه مسی و نه آگوئرو با مصدومیتی جدی روبه‌رو نشده‌اند.

از همین‌ رو مسی به دمیکلیس بازیكن آرژانتینی‌ هم توصیه كرد تا نزد دكتر پوسر برود و حالا او نیز یكی از مشتریان این دكتر معروف است. محصولات اكولوژیك در رژیم غذایی این بازیكنان نقشی پررنگ را ایفا می‌كنند. این متخصص تغذیه، گوشت و پیتزاهای پنیردار را از رژیم غذایی این بازیكنان حذف كرده و حبوبات، سبزیجات، ماهی و روغن زیتون را به او توصیه كرده و از سوی دیگر از آنها خواسته تا تحت هیچ شرایطی نوشیدنی‌های گازدار ننوشند.

* دنیس سوارس(Denis Suárez): ستاره اسپانیایی در طول دوران حضورش در ویارئال(Villarreal)، هم به عنوان یك فوتبالیست رشد كرد و هم توانست رژیم غذایی‌‌اش را تغییر دهد. او از آن زمان به بعد دیگر نوشیدنی‌های انرژی‌زا نخورده و در روز بازی‌ها، همیشه یك غذا می‌خورد. پوره سبزیجات و مرغ آخرین غذایی است كه او قبل از ورود به زمین می‌خورد.

او برای ناهار، همیشه سالاد كینوآ، عدس و ذرت همراه با ماهی می‌خورد. او به ندرت گوشت می‌خورد و به همین ترتیب توانسته چربی بدنش را كم كرده و چابك‌تر شود.

* جرارد پیكه(Gerard Piqué): مدافع بارسا درگفت‌وگو با مجله GQ اعلام كرده كه رژیم غذایی مناسب، یكی از عاداتی است كه در زندگی ورزشی‌‌اش به تغییر آنها پرداخته. او اعلام كرد كه وقتی بازیكن یونایتد بوده، می‌توانسته شام یك بسته چیپس ذرت با یك شیشه نوتلا بخورد ولی در حال حاضر از هرگونه مواد شیرینی دوری می‌كند. او روزانه شش وعده غذایی سبك می‌خورد.

* مایكل فلپس(Michael Phelps): او روزانه 12 هزار كالری می‌خورد و این در حالی است كه یك‌فرد عادی روزانه بین 2 هزار تا 3 هزار كالری می‌خورد. این شناگرآمریكایی از كربوهیدرات، حبوبات، پاستا و نوشیدنی‌های انرژی‌زا استفاده می‌كند.

طبق اعلام فاكس اسپورتس، او برای صبحانه سه ساندویچ تخم مرغ سرخ شده، پنیر، پیاز، گوجه، كاهو و مایونز همراه با كوكوی سیب زمینی می‌خورد. در عین حال دو فنجان قهوه هم می‌خورد. برای ناهار او نیم كیلو پاستا با سس گوجه، دو ساندویچ ژامبون و پنیر با مایونز و نوشیدنی انرژی‌زا می‌خورد و برای شام هم نیم كیلو پاستا، یك پیتزای پپرونی بزرگ و یك نوشیدنی انرژی‌زا می‌خورد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir