چه زمانی چمن مصنوعی فوتبال به ترمیم و تعویض نیاز دارد؟
 چمن مصنوعی فوتبال از آن دسته چمنهایی است که زیر فشار فیزیکی زیادی دارد و همین امر سبب می‌شود که این چمن در مقایسه با چمن مصنوعی تزیینی زودتر به ترمیم نیاز داشته باشد.

با ظهور چمن مصنوعی در 50 سال اخیر تحولی عظیم در زمینه پوشش سطوح ورزشگاه‌ها به وجود آمده است. این چمن را می‌توان در تمامی شرایط آب و هوایی به کار برد و نگهداری از آن دشوار نیست. همچنین با توجه به بحران کمبود آب، این چمن نیازی به آبیاری ندارد. در نتیجه بسیاری از کارشناسان ورزشی بر لزوم استفاده از چمن مصنوعی فوتبال تاکید می‌ورزند.

پس از نصب چمن مصنوعی فوتبال ممکن است این سوال پیش بیاید که این چمن چه زمانی باید ترمیم شود و زمان تعویض آن چه موقع است؟!.در پاسخ سریع به این سوال باید بگوییم که ترمیم و تعویض چمن مصنوعی ورزشی به میزان استفاده از آن بستگی دارد. اما به طور میانگین طول عمر چمن مصنوعی 4 تا 6 سال است و ترمیم چمن معمولا بعد از دو سال صورت می‌گیرد.


ترمیم چمن مصنوعی فوتبال


چمن مصنوعی فوتبال از آن دسته چمنهایی است که زیر فشار فیزیکی زیادی دارد و همین امر سبب می‌شود که این چمن در مقایسه با چمن مصنوعی تزیینی زودتر به ترمیم نیاز داشته باشد.

بنابراین باید از چمن مصنوعی به خوبی مراقبت کنید و در صورت مشاهده اولین آثار آسیب‌دیدگی برای ترمیم چمن مصنوعی فوتبال اقدام کنید. این چمن معمولا بعد از دوسال نیاز به ترمیم دارد. البته این امر به میزان استفاده و شدت آسیب‌دیدگی الیاف چمن بستگی دارد! اگر میزان استفاده از این چمن زیاد است، بعد از یک سال این چمن باید ترمیم شود.

برای ترمیم چمن مصنوعی فوتبال، ابتدا چمن مصنوعی با استفاده از دستگاه مخصوص فرچه زده می‌شود و سپس سیلیس و گرانول به چمن اضافه می‌شود. اینکار سبب می‌شود که الیاف این چمن دوباره حالت ایستایی به خود بگیرند.


تعویض چمن مصنوعی فوتبال


معمولا بعد از 3 و یا 4 سال، ترمیم چمن مصنوعی فوتبال دیگر پاسخگو نخواهد بود و این چمن باید در نقاط پرتردد مانند محوطه جریمه و مراکز زمین تعویض گردد. زیرا الیاف به دلیل فشار فیزیکی زیاد در این نقاط دچار پوسیدگی و ساییدگی می‌شوند. گاهی شدت آسیب دیدگی به حدی بالاست که لایه زیرین چمن نمایان می‌شود.

در اینجا ذکر این نکته حایز اهمیت است که چمن مصنوعی فوتسال زودتر از چمن مصنوعی فوتبال نیاز به تعویض دارد. زیرا این زمین تقریبا 10 برابر کوچکتر از زمین فوتبال است و نیروهای کوبشی بیشتری به سطح  چمن وارد می‌شوند و همین امر به چمن آسیب وارد می‌کند.


taviz chaman.jpg


مراحل تعویض چمن مصنوعی فوتبال


مراحل تعویض چمن مصنوعی فوتبال به شرح زیر است:

• زیرسازی: در این مرحله، چمن مصنوعی در نقاطی که آسیب دیده است از چمن جدا می‌شود. سپس سطح زیرین چمن، در صورتی که نیاز به بازسازی داشته باشد، بازسازی می‌شود. اگر سطح زیرین شن باشد، شن را می‌کوبند و اگر آسفالت و یا بتون باشد و آسیب دیده باشد، آن را درست می‌کنند.

• برش چمن: در این مرحله نقاط آسیب دیده چمن مصنوعی شناسایی و اندازه‌گیری می‌شوند. سپس چمن مصنوعی جدید با توجه به اندازه‌های بدست آمده برش داده می‌شود.

• تعویض چمن: در این مرحله، برشهای چمن مصنوعی در محل گذاشته می‌شوند و درزها با استفاده از چسب سمینگ تیپ بهم متصل می‌شوند. دقت داشته باشید که اینکار باید توسط تیم متخصص و حرفه‌ای صورت گیرد که درزها را به طور کامل بپوشانند و شکل ظاهری چمن حفظ شود.

• تزریق سیلیس و گرانول: در مرحله آخر به تمامی سطح زمین به ازای هر یک مترمربع 22 کیلوگرم سیلیس و 7 کیلوگرم گرانول اضافه می‌شود. سپس سطوح قدیمی و جدید چمن فرچه می‌خورند تا ظاهری یک دست بر روی چمن به وجود آید.

• خط کشی چمن مصنوعی: گاهی نیاز است که خط کشی چمن مصنوعی تمدید شود. در این صورت خط کشی در قسمت قدیمی دوباره صورت می‌گیرد و قسمتهای جدید نیز خط کشی می‌شوند.

• تمیز کردن چمن با واترجت: در این مرحله چمن با استفاده از دستگاه واترجت تمیز می‌شود.


چمن مصنوعی ایرانی


امروزه با توجه به نوسانات ارزی قیمت بسیاری از محصولات بسیار بالا رفته است و همین امر سبب شده است که بازار چمن مصنوعی با چالشهای زیادی رو به رو شود.

به همین دلیل کارشناسان بعد از بررسی این موضوع بدین نتیجه رسیدند که تولید چمن مصنوعی ایرانی بهترین گزینه برای مدیریت بازار و افزایش رضایت مشتریان است.

این محصولات مشابه نمونه‌های خارجی تولید می‌شوند و توانسته‌اند رضایت مشتریان را تا حد بسیار زیادی تامین کنند. برای خرید انواع چمن مصنوعی ایرانی می‌توانید وارد سایت چمنزار شوید.


انواع چمن مصنوعی فوتبالی را از چمنزار بخواهید!

تیم چمنزار مفتخر است که با سالیان زیاد تجربه در زمینه ترمیم و تعویض چمن مصنوعی فوتبال توانسته است رضایت مشتریان را در این بخش افزایش بدهد و به برندی نام‌آشنا در این زمینه تبدیل شود.

تیم چمنزار اعلام می‌کند که پس از ترمیم چمن مصنوعی فوتبال و تعویض چمن مصنوعی فوتبال دوباره کل چمن را گارانتی می‌کند و همین امر گواهی بر کیفیت بالای کار این شرکت است.

تیم چمنزار پاسخگوی تمامی پرسشهای شما در زمینه چمن مصنوعی خواهد بود و شما می‌توانید از مشاوره‌های رایگان این مرکز بهره‌مند شوید.




 گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:chamanzar.com