بهترین جایی که می توانید برای طراحی کردن بروید کجاست؟
برای طراحی کردن کجا می روید؟! در این لیست بهترین مکان ها برای طراحی کردن را معرفی می کنیم

بهترین مکان ها برای طراحی کردن

مکانهایی که برای طراحی انتخاب می کنید باید در دسترس و جالب باشند
طراحی کردن یکی از بهترین و راحت ترین راه ها برای این است که بتوانید خلاقیتتان را به جریان بیندازید. فقط کافیه که مداد و کاغذ بردارید و به جای مناسبی بروید. در این پست می خواهیم 13 مکان را بهتان پیشنهاد بدهیم که بهترین و الهام بخش ترین محل ها برای طراحی کردن باشند. وقتی در جای مناسبی قرار بگیرید می توانید استعداد و خلاقیتتان را روی کاغذ پیاده کنید.

بیشتر بدانید : باورتان می‌شود اینها نقاشی باشند؟!!


موزه های زیبایی بصری و جو خاصی دارند که این ویژگی یکی از بهترین مکان ها برای طراحی کردن است.

موزه,عکس,طراحی
عکس موزه اثر  Akshay Chauhan

مکان های خیلی هنری

موزه ها، نمایشگاه های مجسمه سازی و فضاهای هنری عمومی از عالی ترین مکان ها برای نشستن و طراحی کردن است. در این مکان ها احتمالا تنها فردی نیستید که طراحی می کنید، افراد دیگری هم با ایده های فراوان هستند که می توانید با انها دوست شده و ازشان الهام بگیرید.

مکان های رنگارنگ

چشم هایتان را ببندید و به رنگ ها و درخشندگی شان فکر کنید. حالا فکر کنید و هر کدام از رنگ ها را به مکانی که می شناسید یا قبلا دیده اید ارتباط دهید.

موزه نئون,هنگام شب,لاس وگاس
موزه نئون با نورهای سبز هنگام شب، لاس وگاس

خانه های تاریخی

خانه های تاریخی و تزئینات داهلی شان یکی از بهترین مکان ها برای کسانی است که عاشق معماری و تزئینات داخلی هستند.
به جز خانه های قدیمی حتی می توانید به فروشگاه های مدرن بروید و از وسایل چیده شده آنجا طراحی کنید؛ دیگر لازم نیست برای طراحی تان صحنه سازی کنید.

نقاشی,خانه تاریخی,طرحی
خانه تاریخی

بنشین و طراحی کن!

من نام «طراحی داخل رختخواب» را به این موضوع داده ام. چرا حتما بیاد جایی بروید؟ هرجا که راحتید روی کاناپه یا روی تخت بنشینید و هرچیزی که می بینید را بکشید: حیوان خانگی، گیاه مورد علاقه تان یا سینک آشپزخانه. تمام اینها می تواند جلوی چشمان و نگاه خلاقانه شما ارزشمند شوند.
به نظر من این طراحی از بقیه جالب توجه ترند. در دنیای فیلترها و زاویه های دوربین های کنترل شده، این طراحی ها واقعی و حقیقی و خاص بوده و شبیه هیچ کار دیگری نیستند.

مکان های خاطره انگیز کودکی

برای من بهترین مکان های مربوط به بچگی برای طراحی کردن باغ وحش و سیرک و دندان پزشکی است. دنبال مکان هایی باشید که در کودکی خاطرات جالبی در انجا داشتید. طراحی های شما تحت تاثیر نوستالژی قرار می گیرد، اما شما این فرصت را هم دارید که خاطراتتان را آپدیت کنید، اگرچه لوکیشن دقیقا همان محل نباشد... این نوع طراحی خیلی جالب خواهد شد.

,پر طاووسی,طراحی های Miles Whit
فیل های پر طاووسی- طراحی های Miles Whit

مکان های کاملا غیر هنری

بعضی از بهترین مکان های بری طراحی مکان هایی هستند که هیچ ربطی به هنر نداشته و شما فکر هم نمی کردید بتوانید از این محل ها طرح بکشید.
جیمز گارنی James Gurney و مارک تارو هولمز Marc Taro Holmes  بزرگ ترین نمونه ها از هنرمندان فوق العاده ای هستند که طراحی هایشان را در مکان های غیر متعارف مثل پارکینگ ها می کشند.

,عکس,مجموعه پارکینگ Marc Taro Holmesعکس از مجموعه پارکینگ Marc Taro Holmes

مکان های شلوغ

مکان هایی که جمعیت زیادی در آنجا هست نیز گزینه مناسبی برای طراحی اند. جاهایی مثل کافه شاپ های شلوغ و ساحل های شلوغ. مردم هر کدام مشغول به کار خود هستند و به طراح نگاه نمی کنند، شما نیز می توانید بدون تمرکز روی شی یا فرد خاص منظره ای طبیعی نقاشی کنید.

ساحل,نقاشی
نقاشی ساحل اثر Sally West

مکان های سبز

به طبیعت بروید! باغ های خصوصی یا عمومی با درختان میوه، پارک های جنگلی، حتی حیاطی سرسبز با مقداری گیاه می تواند محلی مناسب برای طراحی تان باشد.

نقاشی,جنگل,,Prashant Miranda
نقاشی جنگل اثر Prashant Miranda

مکان های نمادین

مکان های مشهور شناخته شده نیز موضوعاتی جالب برای طراحی هستند چون تمرکز سازمان دهی شده لحظه ای بهتان می دهد. این مکان ها می توانند مکان های طبیعی مثل آبشار و کوهستان و هم ساخته دست بشر مثل اماکن تاریخی باشند.

آبشارهای نیاگارا
آبشارهای نیاگارا

مکان های روزمره

خودتان را برای یک ماموریت اماده کنید و در هفته چند بار داخل شهرتان بگردید. چرا یک تور طراحی از جاهایی که هر روز رفت و آمد دارید نمی گذارید؟ گاهی بهترین مکان برای طراحی جاهایی است که مثل کف دستتان آنجا را می شناسید: رستوران یا کتاب فروشی محبوب، خیابانی که در آن زندگی می کنید، مغازه خواربار فروشی یا اداره پست.

یکی از بهترین مکان ها برای طراحی خیابان محل زندگی تان است. پس یک طرح خاطره انگیز از آن ثبت کنید.

مکان های روزمرهمکان های روزمره

مکان های فصلی

خلاقیت من در سوژه هایی که بستگی به تغییرات فصلی دارد می درخشد. در تابستان نقاشی با مداد رنگی و بازی با سایه ها. در زمستان می توانید ردپاهای روی برف را طراحی کنید. کدو تنبل، برگ های زرد در پاییز وگل های وحشی و رنگ ناب آبی آسمان در بهار. موضوعات مورد علاقه خود مربوط به فصل ها را بشناسید و با یک قلم مو و کاغذ به طبیعت بروید.

نقاشی,آبرنگ,زمستان
نقاشی زمستان

مکان های بیگانه و مرموز

فکرمی کنید عجیب ترین مکان کجا باشد؟ یک قالیچه پرنده بردارید و در کامپیوتر و یا صفحات مجله ها بگردید و از بین عکس هایی که پیدا می کنید مرموز ترینشان را طراحی کنید. این کار هیچ ایرادی ندارد! محدودی های مسافتی نمی تواند جلوی ذوق و خلاقیتتان را بگیرد.

,درختان صنوبر مدور Aoyama , Katsushika Hokusai
درختان صنوبر مدور Aoyama اثر Katsushika Hokusai

مکان های محیط طبیعی

زمین، هوا، آتش و اب. هر کدام از این عناصر طبیعی احتمالا عکسی متفاوت از یک مکان در ذهنتان تداعی می کند. مثلا آب می تواند تداعی کننده آبشار، دریاچه یا دریا باشد. طرحی این چنینی حتی می تواند از مکان های خاص سمبلیک تر باشد، اما اگر بتوانید هر دوی آنها را در طراحی بیاورید بهتر است.

آبرنگ,نقاشی 
نقاشی آبرنگ محیط طبیعی


بیشتر بدانید : تابلوهایی که بدون قلم مو و تنها با کمک جاذبه خلق شده اند!! + عکس

بیشتر بدانید : نقاشی های زیبا و شگفت انگیز بر روی شلوار جین + تصاویر



تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ