برندگان عکاسی بخش سفر نشنال جئوگرافیک سال 2018
جایزه ارزشمند ده هزار دلاری نشنال جئوگرافیک به عکاسی از ژاپن رسید. برندگان عکاسی در سه شاخه از بخش سفر را ببینید

بهترین عکس های نشنال جئوگرافیک سال 2018 در بخش سفر


عکاسی اهل ژاپن به نام Reiko Takahashi با عکسی که از دم یه نهنگ گوژپشت گرفته است، جایزه ارزشمند 10.000 دلاری نشنال جئوگرافیک در گروه سفر سال 2018 را برنده شد. عکس فوق العاده Takahashi توسط گروه داوران نشنال جئوگرافیک از بین 13.000 عکس راه یافته به مرحله نهایی انتخاب شد.
عکس او با عنوان «پری دریایی» در سواحل جزیره Kumejima گرفته شده است.

Takahashi یک عکاس تمام وقت است که شغل اداری اش را رها کرد  تا دنبال علاقه اش عکاسی شاخه زیر اب برود. او به Kumejima سفر کرد تا برای یک پروژه از نهنگ های گوژپشت و بچه هایشان عکاسی کند.

برندگان عکاسی بخشسفر نشنال جئوگرافیک در سه شاخه طبیعت، مردم، و شهرها هر ساله انتخاب می شوند.
از هر سه شاخه سه عکس برتر را به شما معرفی می کنیم:


طبیعت
پری دریایی- جایزه نفر اول
Reiko Takahashi: من خیلی خوش شانس بودم که در روز اول عکاسی توانستم با یک نهنگ گوژپشت و بچه اش برخورد کنم. اغلب اوقات بچه ها کنار مادرشان می مانند. دریک لحظه بچه نهنگ نزدیک ما شروع به پریدن و ضربه زدن با دمش به آب کرد- حرکتی که دوستانه و از روی کنجکاوی بود.

بالاخره مادرش که در همان نزدیکی تماشا می کرد برای برداشتن بچه اش آمد.  من واقعا عاشق این نهنگ و دم بزرگ، زیبا و پرانرژی اش شدم. لوکیشن: Kumejima، ژاپن.

 عکاسی,نشنال جئوگرافیک,برندگان عکاسی,سفر,مردم,طبیعت
عکس برنده جایزه ده هزار دلاری نشنال جئوگرافیک


پرواز فلامینگوها
نفر دوم- عکاس: hao j.

هزاران فلامینگو در حال جدا شدن از رودخانه رنگین ناترون در تازانیا هستند.  فلامینگوها قبل از پرواز باید کمی داخل اب بدوند تا سرعتشان زیاد شود.

در ان لحظه پاهای بلند و قرمزشان موج های واقعی روی سطح آب ایجاد می کند. اگر از بالا و از دورن یک هلیکوپتر به این منظره نگاه کنیم، خطوط موج ها مانند گیاهان آبزی غول پیکری هستند که در اب شناورند. این عکس از درون یک هلیکوپتر گرفته شده است. لوکیشن: دریاچه ناترون، تانزانیا

عکاسی,نشنال جئوگرافیک,برندگان عکاسی,سفر,مردم,طبیعت
نفر دوم: پرواز فلامینگوها


مریخ
نفر سوم- عکاس Marco Grassi

این ستون های طبیعی شنی یا کلاهک های بزرگ سنگی با نام اهرام زمین Platten شناخته می شوند. این ستون ها در منطقه South Tyrol در شمال ایتالیا واقع شده اند.
این ستون های جالب توجه قرن ها پیش بعد از چندین طوفان و زمین لغزش به وجود امده اند؛ درست شدن شکل اینها سال ها طول کشیده است.

این پدیده طبیعی نتیجه یک تناوب پی در پی بین دوره های سیلاب ها و خشکسالی ها که سبب فرسایش زمین و شکل گیری این برج ها شده است.
با تغییر فصل و تغییرات آب و هوایی که بر این منطقه اثر گذاشته، اهرام در طول زمان ناپدید می شوند، و برج های جدید شکل می گیرند. لوکیشن Brunico، South Tyrol، ایتالیا

عکاسی,نشنال جئوگرافیک,برندگان عکاسی,سفر,مردم,طبیعت
نفر سوم: مریخ


شهرها
یک روز بارانی دیگر در NAGASAKI، KYUSHU
نفر اول
عکاس: Hiro Kurashina

این عکس منظره خیابان اصلی از داخل یک تراموا در یک روز بارانی در Nagasaki است.  این تراموا قدیمی است اما به سیستم بلیط مدرن تجهیز شده است. این منظره به طور کامل کنتراستی از مراکز شهری شلوغ ژاپن مثل توکیو و اوساکا و خلوتی و آرامش شهرهای دیگر را به نمایش می گذارد. لوکیشن: Nagasaki، ژاپن
هندسه خورشید

عکاسی,نشنال جئوگرافیک,برندگان عکاسی,سفر,مردم,طبیعت
برنده نفر اول در گروه شهرها


هندسه خورشید
نفر دوم

عکاس: Enrico Pescantini

نقل قول عکاس: Teotihuacan به معنی مکانی است که خدایان در انجا خلق شده اند. این هرم به خدای خورشید اختصاص داده شده، و برایم بسیار جذاب بود که می دیدم که چگونه با بالا آمدن خورشید نیمی از تصویر روشن می شود و نیمه دیگر در تاریکی می ماند. من همیشه به باستان شناسی و تمدن های باستانی علاقه داشتم، پس نمی توانستم برای دیدن مکزیک  و کشف این تمدن پیش کلمبیایی صبر کنم. من طوری برنامه ریزی کردم که موقع طلوع خورشید از Teotihuacan بازدید کنم، تا بتوانم ترکیبی از آفتاب طلایی و بازی سایه ها را ثبت کنم.

من آدم خوش شانسی هستم، گویی که این فریم منتظر دوربین من برای عکس گرفتن بود!
لوکیشن : Teotihuacan، مکزیک

عکاسی,نشنال جئوگرافیک,برندگان عکاسی,سفر,مردم,طبیعت
هندسه خورشید: نفر دوم


بازتاب
نفر سوم
عکاس: Gaanesh Prasad

نقل قول عکاس: یک روز صبح زود می خواستم از مه عکاسی کنم – که در دوبی بین دسامبر و ژانویه اتفاقی شاعرانه است که هر سال اتفاق می افتد. متاسفانه من به پشت بام دسترسی نداشتم، پس از پنجره طبقه پایین بیرون را تماشا می کردم. من از دیدن شهر زیبایم هیجان زده بودم. هیجانم به این سبب بود که بازتاب جاده ها و ساختمان را روی ساختمانی که خودم در آنجا بودم می دیدم. فورا پنجره را باز کرده و اب دست های کش آمده و یک شات این صحنه را خلق کردم. لوکیشن: دوبی

عکاسی,نشنال جئوگرافیک,خورشید
بازتاب: نفر سوم


تنها در جمعیت

عکس افتخاری
عکاس: Gary Cummins

در این عکس من قصد داشتم سختی های زندگی در هنگ کنگ را نشان بدهم. با جمعیت زیادی که داخل فضاهای کوچک زندگی می کنند دین مناطق خالی و خلوت عجیب است. و من به عنوان یک مسافر تنها اغلب بین جمعیت تنها بودم و این عکس تداعی کنننده حال من بود. لوکیشن: هنگ کنگ، چین

عکاسی,نشنال جئوگرافیک,برندگان عکاسی,سفر,مردم,طبیعت
تنها در جمعیت

بخش مردم

فرهنگ چای
نفر اول
عکاس: Alessandra Meniconzi

من برای مدت زمان زیادی جذب روش باستانی  مغول ها در شکار با عقاب های طلایی بودم. اوایل سال 2018 یک خانواده شکارچیان عقاب را هنگام کوچشان از کمپ زمستانه به بهاره را پیدا کردم. مردم زیادی در مغولستان ساکن شده اند. اما مردم بومی این منطقه واقعا مهمان نواز هستند.

فرهنگ چای مردم Kazakh یکی از نشانه های مهمان نوازی شان است. چای برای آنها فقط یک نوشیدنی نیست، بله ترکیبی از فرهنگ، تشریفات، لذت و به آرامش رسیدن است.
Damel  پوشیده شده در لباس های سنگین خزدار، یک فنجان چای می نوشد تا خود را در هوای سرد مغولستان گرم نگه دارد.

لوکیشن: کوه های Altai، غرب مغولستان

عکاسی,نشنال جئوگرافیک,برندگان عکاسی,سفر,مردم,طبیعت
نفر اول بخش مردم: فرهنگ چای


 بخش مردم

نفر دوم
خواهران دوقلو

Leïda و Laëlle خواهران دوقلو- لوکیشن برزیل

عکاسی,نشنال جئوگرافیک,برندگان عکاسی,سفر,مردم,طبیعت
نفر دوم بخش مردم: لیدا و لایلی

 نفرسوم

سفر چالش برانگیز
لوکیشن: داکا- بنگلادش

عکاسی,نشنال جئوگرافیک,برندگان عکاسی,سفر,مردم,طبیعت
نفر دوم بخش مردم: سفر چالش برانگیز

 

بیشتر بدانید : عکس‌های جالب قرن 19 از نشریه نشنال جئوگرافیک!!

بیشتر بدانید : عکس‌های شگفت انگیز دنیای حیوانات در نشنال جئوگرافیک

بیشتر بدانید : بهترین عکسهای نشنال جئوگرافیک در سه سال گذشته (2)

بیشتر بدانید : عکس های دیدنی نشنال جئوگرافیک از زندگی عشایر در زاگرس


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ