آن‌چه مرسدس بنز E63 AMG را از نمونه‌های پیشین مجزا می‌کند، مجموعه‌ای از فناوری‌های تازه و طراحی موتور استثنایی است که...

آن‌چه مرسدس بنز E63 AMG را از نمونه‌های پیشین مجزا می‌کند، مجموعه‌ای از فناوری‌های تازه و طراحی موتور استثنایی است که در کنار یکدیگر، مصرف سوخت پایین را در کنار قدرت قابل‌توجه برای این خودرو به ارمغان آورده‌اند.AMG برای این خودرو موتوری دوتوربویی به ظرفیت 5.5 لیتر طراحی کرده که توان نهایی آن 525 اسب‌بخار است و گشتاور نیرویی معادل 700 نیوتن‌متر تولید خواهد کرد. این در حالی است که می‌توان با استفاده از بسته بهره‌وری AMG توان خودرو را به 557 اسب‌بخار رساند و گشتاور نیرویی برابر 800 نیوتن‌متر فراهم کرد.

مرسدس بنز AMG E63

سرعت اولیه این خودرو تنها در 4.2 ثانیه به 100 کیلومتربرساعت خواهد رسید و حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی به 250 کیلومتربرساعت محدود شده است. مصرف این نمونه پس از تیونینگ حدود 25درصد کاهش پیدا کرده و به 9.8 لیتر در 100 کیلومتر رسیده است.

مرسدس بنز AMG E63

به گزارش گیزمگ، در طراحی این موتور قدرتمند 8 سیلندر علاوه بر تزریق مستقیم و دقیق سوخت توسط انژکتور piezo به محفظه احتراق از محفظه میل‌لنگ تمام‌آلومینیومی، فناوری چهار دریچه با تنظیم میل سوپاپ، کاهش دمای داخلی موتور توسط آب یا هوا و سیستم روشن/خاموش استفاده شده است.
دکمه روشن/خاموش در فضای میانی بخش هدایت و کنترل خودرو قرار گرفته و زمانی که خودرو حرکت نمی‌کند، می‌توان با زدن این دکمه موتور را خاموش کرد.این سیستم، دنده را نیز تغییر می‌دهد و به این وسیله در مصرف سوخت در زمان روشن کردن مجدد موتور نیز صرفه‌جویی خواهد شد
.

مرسدس بنز AMG E63

 

برای این خودرو جعبه‌دنده 7 سرعته اسپرت طراحی شده و امکان تغییر وضعیت حرکت به سه حالت روان، اسپرت و اسپرت‌پلاس پیش‌بینی شده است. علاوه بر این بخش الکترومکانیکى تازه‌ای برای این خودرو در نظر گرفته‌شده که حساس به سرعت است و به صورت نیروی کمکی در حالات مختلف تعلیق عمل خواهد کرد. این بخش نیز به کاهش مصرف سوخت خودرو کمک خواهد کرد.

مرسدس بنز AMG E63

در کنار سیستم‌های کمکی پیشین مانند سیستم تشخیص نقاط کور یا بخش کمکی حرکت بین خطوط، سیستم تازه Safety-wise در این خودرو به کار گرفته‌شده که در کنار سیستم هشدار برخورد عمل خواهد کرد. این سیستم در صورتی فعال خواهد شد که راننده نسبت به هشدارها عکس‌العمل نشان ندهد، در این صورت Safety-wise به صورت خودکار وارد عمل شده و خودرو را متوقف خواهد کرد.
سیستم کمکی حرکت بین خطوط هم رویه مشابهی دارد
. در صورتی که راننده از خطوط کناری خارج شود، به کمک ترمز چرخ‌های عقب خودرو را متوقف خواهد کرد و با ایجاد ویبره روی فرمان اتومبیل تلاش می‌کند او را از احتمال خطر آگاه کند.
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: shafaf.ir
 
مطالب جالب دیگر:
فکر می کنید مانکن ها باید چند کیلوگرم باشند تا مانکن بمانند و شغل شان را از دست ندهند!؟
در فیلم جذاب‌تر به نظر می‌رسیم یا در عکس؟!
فرستادن sms در نیمه ‌شب خطرناک است!
بازیگر زن تلویزیون و آشپزی در منزلش! ( + عکس)
عکس: بازیگر نقش ابالفضل (ع) در مختارنامه !!!
عکس های الناز شاکردوست و دیگر ستاره های سینما در کنسرت محمدرضا گلزار!
عکس: دختری با دست فرمان حرفه ای!!