دلایل باد گرم کولر ماشین !
اگر در این روزهای گرم تابستانی کولر خودرو و اتومبیل شما باد گرم می زند می تواند به یکی از دلایل زیر باشد

چرا کولر خودرو باد گرم می زند؟

کولر خودرو در فصل تابستان یکی از بهترین گزینه‌ها و امکانات یک خودرو به شمار می‌رود. گاهی هنگامی که از کولر استفاده می‌کنیم متوجه می‌شویم که هوای ورودی به اتاق به اندازه کافی خنک نیست و آن طور که باید هوای اتاق را خنک نمی‌کند.

 این امر می‌تواند چندین دلیل داشته باشد:

*رانندگی با دور موتور بالا
یکی از دلایل گرم شدن باد سیستم تهویه رانندگی پر گاز با دور موتور بالا است. بسیاری از خودروها دارای مکانیزمی هستند که هنگامی که پا را تا انتها بر روی پدال فشار می‌دهید، موجب از کار افتادگی موقت کولر می‌شود. این امر بیشتر در دنده‌های سبک‌تر (دنده ۳ به بعد) رخ می‌دهد که برای شتاب گیری خودرو مجبور می‌شویم تا پا را تا انتهای بر روی پدال گاز فشار دهیم.

*کثیف بودن کنداستور کولر
کنداستور یکی از قطعات سیستم کولر است. هنگامی که گاز کولر تبدیل به مایع می‌شود، در رادیاتور بیش از نیمی از گرمای خود را از دست می‌دهد تا هنگام ورود به قسمت کم فشار گرمای محیط را گرفته و تبدیل به گاز شود. کثیف بودن کندانسور کولر اتومبیل باعث گرم شدن و اختلال در عملکرد کولر و همچنین بالا رفتن آمپر آب خودرو در سرعت‌های پایین و ترافیک می‌شود. بنابر این بهتر است هر سال با شروع فصل گرما کنداسور کولر خودرو خود را تمیز کنید.

*کثیف بودن اپراتور داخل اتاق
یکی از دلایل گرم بودن باد کولر، کثیف بودن اپراتور اتاق است. به دلیل این که هوا به صورت دائم در تمامی فصول از آن عبور می‌کند، کثیف شده و لایه‌ای از خاک بر روی آن می‌نشیند. تمیز کردن این قسمت هر چند وقت یک باز ضروری است. همچنین کثیف بودن آن ممکن از باعث ایجاد بوی بد هنگام استفاده از کولر در اتاق شود.

*خرابی ترموستات اتاق
اکثر خودروها دارای یک ترموستات درون اتاقشان هستند که دمای هوای اتاق را لحظه به لحظه می‌سنجد و در صورتی که دما به صفر درجه رسیده باشد، کمپرسور کولر را قطع می‌کند. در صورت خرابی این سنسور، ممکن است باد کولر شما گرم بشود.

*خرابی دریچه‌های کولر و بخاری
خرابی یا تنظیم نبودن دریچه‌های کنترل سرما و گرمای سیستم کولر و بخاری باعث مخلوط شدن هوای گرم و سرد و در نتیجه کاهش سرمای کولر در تابستان و همچنین گرمای بخاری در زمستان می‌شود. این اشکال معمولا بعد از باز و بسته شدن داشبورد توسط افراد غیر متخصص بوجود می‌آید.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir