این 2 خودرو جانشین پراید در سایپا
 با توقف تولید پراید، سایپا از دو خودرو برای پاسخ به تقاضا رونمایی کرد که ساینا و کوییک می باشند

کدام خودروها، توقف تولید پراید را جبران می‌کنند؟

گروه خودروسازی سایپا تنها خودروساز ایرانی است که تجهیزات و توانایی ساخت خط تولید بدنه خودرو را دارد و براساس همین توانمندی خط رباتیک تولید بدنه دو منظوره محصولات جدید خود را نصب و راه‌اندازی کرده است.

سید جواد سلیمانی مدیرعامل گروه سایپا از تیرماه سال گذشته در راستای اجرای برنامه توقف تولید محصولات خانواده پراید و برای جبران افت تیراژ آن، دستور افزایش ظرفیت تولید محصولات S۲۰۰ و Q۲۰۰ شامل خودروهای خانواده ساینا و خانواده کوییک در گروه خودروسازی سایپا را ابلاغ کرد و به همین منظور طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی خط رباتیک جدید برای تولید بدنه این خودروها در شرکت پارس خودرو آغاز و در کمتر از ده‌ ماه در میانه اولین فصل از سال جهش تولید آماده راه‌اندازی شده است.

این خط بدنه شامل ۱۴۵ دستگاه فیکسچر و ابزار، ۶ دستگاه ربات و دو دستگاه سیستم EMS است.

از مهمترین ویژگی‌های این خط تولید، می‌توان به طراحی و ساخت کامل تمامی تجهیزات در شرکت سایپا به دست متخصصان ایرانی و استفاده از منابع داخلی کشور در کنار بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا و نیز کاهش ارزبری راه‌اندازی آن نسبت به خطوطی است که در سالیان گذشته از خارجِ کشور تامین شده است، اشاره کرد.

این خط تولیدی جدید در صورت نیاز قابلیت افزایش ظرفیت اسمی را دارد و با نصب و راه‌اندازی آن شرکت پارس‌خودرو قادر به تولید چند تیپ مختلف از محصولات کوییک و ساینا شده است.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir.ir