وقتی کاپوت طویل Exelero روی پاشنه بالا برود چشممان به موتور 12 سیلندر 6 لیتری و 700 اسب بخار آن می افتد که...

حدود چهار سال پیش بخش مدیریت تولید محصولات مای باخ تصمیم به تولید مدل لوکس و دودر جدیدی را گرفتند و نام آن را اکسلرو ، نهادند. این اتومبیل هنوز به تولید انبوه نرسیده است، اما بزودی به گروه اتومبیل های می باخ می پیوندد. طراحی بدنه این مدل برگرفته از مدل های قدیمی مرسدس است. نیروی محرکه این مدل جدید از نوع دوازده سیلندر با دو توربو شارژ است و قدرت موتور نیز به 700 اسب بخار می رسد. با چنین مشخصات فنی، توان دستیابی به سرعت 351 کیلومتر در ساعت را دارد. محل دستیابی به این سرعت، در پیست مخصوص ناردو در ایتالیا بوده است. شاسی تغییر یافته این کوپه کلاسیک بر پایه شاسی مای باخ 57 ساخته شده که در مقایسه با سوپر اسپرت های معمول دنیا بسیار بزرگ تر است . جالب ترین قسمت خودرو به اتاق آن بر می گردد که برای آیرودینامیک شدن و کمترین مقاومت در برابر هوا شکل خاصی به خود گرفته است
 
 
وقتی کاپوت طویل Exelero روی پاشنه بالا برود چشممان به موتور 12 سیلندر 6 لیتری و 700 اسب بخار آن می افتد که از زیر دست هنرمندان شرکت AMG خارج شده است ، موتوری که با دو توربو شارژر و چهار اینتر کولر صدای پر طنینی دارد.
داخل کابین دو نفره Exelero مانند بدنه آن با فیبر کربن پوشیده شده و رنگ مشکی آن نیز با رنگ بدنه کاملاً هماهنگ است . البته خطوطی قرمز رنگ آن را از یکنواختی خارج کرده و تنوع حساب شده ای به کابین داده اند . اهرم تعویض دنده آن کلاسیک است و از جالیوانی و متعلقات دیگری که در دیگر خودروهای لوکس دیده می شود ، خبری نیست.
 
 
اساسا داخل Exelero جای مناسبی برای نوشیدن چای و قهوه نیست ! وقتی با اشاره پنجه پا حدود 700 اسب بخار به چرخ های این هیولا وارد می شود ، تمام حواس راننده باید به کنمترل آن باشد.
قیمت تنها نمونه تولید شده مشخص نیست ، البته این عدد قطعا بیش از 6 میلیون دلار خواهد بود . Exelero یک کوپه اسپرت بزرگ و لوکس است که نه به سوپر اسپرت های ایتالیایی شباهت دارد و نه به رولزرویس یا بنتلی ! Exelero شبیه خودش است و در میان همه خودروهای جهان یک
ویژگی دارد و آن این است : خاص ترین
 
 

نام : Maybach Exelero

کلاس : لیموزین کوپه

موتور : 12 سیلندر با دو توربو شارژر ( V12 Twin Turbo )

آرایش پلت فرم : موتور جلو – دیفرانسیل عقب

قدرت : 700 اسب بخار

گشتاور: 1000 Nm

وزن : 2790 کیلوگرم

گیربکس : 5 دنده اتوماتیک

حداکثر سرعت : 351.45 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 – 100 کیلومتر : 5.1 ثانیه

مصرف سوخت : حدود 17 لیتر در 100 کیلومتر

ابعاد : طول * عرض * ارتفاع : 5890 * 2140 * 1390 میلیمتر

فاصله محورها : 3390 میلیمتر 

برنامه تولید : 2008

قیمت جهانی : بیش از 6,000,000 دلار
 
 
تهیه و تدوین: گروه سرگرمی سیمرغ/ ابوالفضل درخشان
www.seemorgh.com/entertainment
اختصاصی سیمرغ

مطالب جالب دیگر:
چهره زشت نفرت!
درخواست عجیب ازدواج یک دختر! دختری دانشجویی که 2000 خواستگار پیدا کرد!! + عکس
زن یونانی که اسیر شهوت صدام شد! +عکس
مشاهده جغد ریش بلند پس از 26 سال! + عکس
کشف یک جانور دریایی غول پیکر با گوگل ارث! + عکس