یکی مجلل ترین و در عین حال کم هزینه ترین خودروی دنیا...


یکی از مجلل ترین و در عین حال کم هزینه ترین خودروی دنیا

نتیجه تلاش موفقیت آمیز تویوتا برای رقابت با مرسدس بنز S- Class و بی ام دبلیو سری 7 یک خودروی لوکس به نام LS است که از سال 1989 تا کنون 4 نسل از آن روانه بازار شده است و همگی مجهز به موتور 8 سیلندر و چرخ های متحرک عقب مجهز بوده اند. از سال 2006 مدل های چهار چرخ محرک و هیبرید نیز به ای مجموعه اضافه شدند.
 
 
 

LS جدید که در دو مدل LS 460 بنزینی و SL 600H هیبرید در سال 2007 به عنوان نسل چهارم این خودرو رو نمایی شد . اولین محصول لکسوس با گیربکس اتوماتیک 8 سرعته ،( در مدل 2010 از گیربکس CVT استفاده شده ) سیستم خودکار پارک خودرو و چراغ های جلو تمام LED است.

 

 
اساس کار خودروهای هیبرید – که تویوتا یکی از پیشتازان آن محسوب می شود – بر پایه ترکیب دو منبع تولید قدرت برای راه بردن خودرو است. مثلاً یک سیستم برقی شامل باتری و موتور الکتریکی با موتور بنزینی ترکیب می شوند و پیشرانه خودرو را تشکیل می دهند به این ترتیب به واسطه امکان ذخیره انرژی در باتری می توان از هدر رفتن بسیاری از انرژی ها مثل ترمز ، سراشیبی و . . . جلوگیری نموده و مصرف سوخت خودرو را کم کرد . ویژگی مهم خودروهای هیبریدی این است که مصرف سوخت شهری و جاده ای بسیار نزدیکی دارند.
 
در مدل LS 600H این خودرو از موتور هیبرید جدیدی استفاده شده که به یک حالت اقتصادی برای رانندگی مجهز است. با اصلاحات صورت گرفته در سیستم سوخت رسانی و تهویه مطبوع خودرو ، مصرف سوخت تا بیشترین مقدار ممکن کاهش داده شده است. ارتباط بین حرکت خودرو ، پدال گاز و خروجی موتور دائما به صورت اتوماتیک کنترل می شود در نتیجه فشارهای ناگهانی وارد شده به پدال کنترل می شود. به این ترتیب مصرف سوخت کاهش می یابد و اتومبیل حرکت نرم و روان تری خواهد داشت . البته در شتابگیری نیز فشار وارد بر موتور بنزینی تا حدی کاهش یافته است.
 
 
هنگامی که دمای هوای بیرون 20 درجه یا بالاتر باشد ، سیستم تهویه مطبوع خودرو به طور خودکار حالت گردش دوباره هوا را فعال می کند تا مصرف را کاهش دهد. ای سیستم همچنین اگر درجه فن روی زیاد تنظیم شده باشد به صورت خودکار آن را کاهش می دهد و گرم کن های الکتریکی خود را قطع می کند . تغییرات اعمال شده در موتور جدید توانسته بدون کاهش کارایی موتور استاندارد گازهای خروجی یورو 5 را برای این خودرو به ئارمغان بیاورند. موتور 8 سیلندر 5 لیتری به همراه موتور الکتریکی 165 کیلووات قادرند بیشترین قدرت 438 اسب بخار و گشتاور 520 نیتون متر را تولید کنند و در عرض 6.3 ثانیه خودرو را از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسانند.
 

 
صندلی های جلو به پشت سری های فعال مجهز هستند تا هنگام تصادف از جراحات ناشی از حرکت شلاقی گردن جلوگیری کنند ، این صندلی ها همچنین هنگام خاموش شدن اتومبیل و باز شدن کمربند ، قدری به عقب می روند تا راننده به آسانی پیاده شود و به محض استارت خوردن دوباره به حالت اولیه باز می گردند . صندلی های عقب هم محفظه های پنوماتیک دارند که عمل ماساژ سرنشین را انجام می دهد . این خودرو به سیستم مسیر یاب به همراه دیسک سخت 40 گیگا بایتی و سیستم هوشمند نور بالا مجهز است . این سیستم توسط دوربین های نصب شده روی آینه وسط و مشاهده وضعیت ترافیکی روبه رو ، چراغ های خیابان ، حرکت خودروهای روبه رو و بر اساس شرایط رانندگی می تواند نور بالای اتومبیل را خاموش یا روشن کند . این خودرو پس از LFA گران ترین محصول کمپانی تویوتاست . 
 
 
نام :     Lexus LS600H 2010
کلاس :    سدان مجلل
آرایش پلت فرم :   موتور جلو -  دو دیفرانسیل ( AWD )
موتور :     8 سیلندر
حجم موتور :     4969 سی سی
قدرت :    439 اسب بخار  
گشتاور :    385 بنزین و 221 الکتریک
وزن :     2360 کيلو گرم
فاصله بين دو محور :  2605 ميلی متر
ابعاد : ( طول * عرض * ارتفاع ) 4505 * 1895 * 1220 میلی متر
گیربکس :    CVT  پیوسته
حداکثر سرعت :   210 کیلومتر بر ساعت ( محدود شده )
شتاب 0- 100 :   6.3 ثانیه
مصرف سوخت :   11 لیتر در 100 کیلومتر
برنامه تولید :    2008 تا کنون
قیمت جهانی :   108,000 دلار
 
تهیه و تدوین: گروه سرگرمی سیمرغ/ ابوالفضل درخشان
www.seemorgh.com/entertainment
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب جالب دیگر:
انتخاب بهترین و زیباترین زن بیوه در جهان!! + عکس
ناراحتی بهنوش بختیاری از بلوتوث عکس های خانوادگی اش!
آیا می توان به زنان اعتماد کرد؟!
تاثیر نگاه کردن به عکس افراد مورد علاقه تان!
دردسرهای ملی پوش فوتبال به خاطر داشتن رابطه با خانم بازیگر!!
شگفتی دانشمندان : موشی که مثل پرنده آواز می‌خواند!!