کمپانی لامبورگینی بسیار به خود می بالد که تمام محصولاتش بی قید و شرط در زمره ی سوپراسپرت ها قرار می گیرند. خشونت و چهره ی تهاجمی در تمام لامبورگینی ها بطور ذاتی وجود دارد...


تولید رونتون تنها به 20 دستگاه محدود می شود که مالکیت هر یک سرمایه ی گزاف یک میلیون و صد هزار  یورویی را طلب می کند. عملکرد مافوق تصور و بی نظیرش نشان دهنده ی برتری دینامیکی رونتون است که علاوه بر آن پیشرانه ی پرقدرتش حجت را بر همگان تمام کرده است. کمپانی لامبورگینی بسیار به خود می بالد که تمام محصولاتش بی قید و شرط در زمره ی
سوپراسپرت ها قرار می گیرند. خشونت و چهره ی تهاجمی در تمام لامبورگینی ها بطور ذاتی وجود دارد، با این وجود رونتون به نوعی سرآمد تمام آنهاست. در واقع مدل پایه ی رونتون
Murciélago LP640 است و تزریق DNA ابرقدرتی مثل مورسیه لگو و سپس از نو طراحی کردن و تقویت هر چه بیشتر آن تا جایی که به خودروهای پرنده ی سال 2028 شبیه شده، چنین اعجوبه ای را به وجود آورده است.
 

لامبورگینی رونتون در سنت آگاتا بولوگنز، سرزمین مادری تمام ابر خودروهایی که علامت گاو نر را بر پیشانی دارند به عرصه ی وجود پا نهاد. این خودرو در مرکز طراحی لامبورگینی و با همکاری نزدیک مرکز توسعه و تحقیقات این کمپانی طراحی شده، از این رو رونتون یکی از مدل های لامبورگینی با تن پوشی جدید نیست و با وجود پویایی و دینامیک تقویت شده که حتی از دیگر برادرانش خشن تر نشان می دهد این مزیت را هم به ارمغان آورده که برای استفاده های روزانه هم مناسب است.

نام رونتون (Reventón) مطابق سنت لامبورگینی انتخاب شده، یک گاو جنگی. این گاو که متعلق به خانواده ی Don Rodriguez بوده از مشهورترین گاوهای اسپانیاست و بخاطر کشتن گاو جنگی معروفی به نام فلیکس کوزمان در 1943 به شهرت رسید. روح سریع ترین هواپیماها در آن دمیده شده !
 

هوانوردی نوین توانسته دینامیک و استقامت بالای هواپیماها را در سرعت های خارق العاده ی امروزی تضمین کند و این فلسفه ایست که طراحان نوین لامبورگینی بر اساس آن چنین الماس خوش تراشی را بوجود آورده اند. این روش باعث ایجاد فرمی چشمگیر و در عین چابکی تمام و کمال شده، خطوط مقطع و سطوح مایل بازی با نور جذابی تقدیم بیننده می کنند و قدرت حرکت اعجاب آور آن جسارتی خاص به راننده القا می کند.

در بخش جلو خطوط اصلی دو سوی سپر و درپوش موتور به زاویه ای تیز به سمت جلو منتهی می شوند که می توان این زاویه در پیشانی خودرو را اولین از نوع خود درصنعت خودروسازی لقب داد، البته ورودی های هوای بزرگ در پایین و دو سمت این زاویه به چشم نوازی بیشتر آن بسیار کمک می کند. این دریچه های عظیم هوارسان فقط به تامین هوای مورد نیاز توربین پیشرانه ی پرقدرت 661 اسبی رونتون ( آنطور که در هواپیماها مرسوم است) نمی پردازند، زیرا نیاز فراوان دیسک های گداخته ی ترمز 6 کالیبره به خنک کننده را نباید نادیده گرفت.
درهای رونتون همچو اصناف خویش به سمت بالا باز می شوند( این حالت از زمان مدل افسانه ای Countach در کمپانی جاودانه شد). شکل نامتقارن ورودی های هوای دو سمت خودرو به علت همان کارکردی است که در ابتدا بدان اشاره شد؛ در سمت راننده بزرگتر بودنش برای کمک به جریان روغن به رادیاتور است. درسمت دیگر تخت است که دلیلش حصول اطمینان از جریان مناسب هوای سطح است. این سطح که از بعد آیرودینامیک ارتقای قابل توجهی یافته در بخش انتهایی به یک دیفیوزر بسیار موثر ختم شده که چسبندگی و پایداری خودرو را حتی در سرعت 340 کیلومتر بر ساعت تضمین می کند.
 

 چراغ های جلو با بهره گیری از تکنولوژی Bi-Xenon نور درخشان و فراوانی را به این خودرو عرضه می دارد. در عقب هم دیودهای درخشان سرخ رنگ به خوبی وظیفه ی اعلام خطر به خودروهای پشت سر را انجام می دهند.

چنین طراحی ظاهری خارق العاده که در رونتون بکار رفته قطعاً رنگی منحصر به فرد را طلب می کند. طراحان سنت آگاتا بولوگنز برای 20 دستگاه رونتون پوششی کاملاً جدید و نیمه مات، بدون انعکاس معمول و به رنگ سبز/خاکستری برای بدنه آن ساخته اند. به کمک گرده فلز حلال، این رنگ در روشنایی روز عمق عجیبی به خطوط غیر عادی آن داده است. برای رینگ ها هم رنگ مات براقی برگزیده شده که بطور اختصاصی برای رونتون ساخته شده است. شکل خاص پره های رینگ ها علاوه بر زیبایی چشم نوازشان به تامین هوای خنک مورد نیاز مجموعه ی ترمز کمک شایانی می کند.
 

 کابین مدرن همچون هواپیماهای نسل جدید. همان توان و نیروی فکری که در طراحی مجموعه ی سطوح بیرونی به کار گرفته شده در طراحی داخلی هم اما این بار به گونه ای دیگر خودنمایی می کند. ساخت و بکارگیری مواد از جمله آلکانترا، کربن، آلومینیوم و چرم همگی در بهترین کیفیت ممکن هستند وبه نظر می رسد که شکل گیری داخلی خودرو ملهم از نسل جدید کاکپیت ها باشد. همانند هواپیماهای مدرن ابزارها بوسیله ی 3 نمایشگر کریستال مایع با جدیدترین روش های نمایش بکار گرفته می شوند.

نشان دهنده ی ضریب جی(G-Force) از گونه ای جدیدی بهره می برد که با دقت کامل شتاب جانبی و طولی را در سر پیچ ها، هنگام شتاب گیری و حین ترمزگیری بخوبی با یک نمایش 3 بعدی درجه بندی شده در اختیار سوار خویش قرار می دهد، درست مثل نسل نوینی که در هواپیماها و همچنین خودروهای فرمولا وان برای بررسی پویایی و دینامیک بکار می رود. این نشانگر دقیقاً در مرکز صفحه کیلومتر قرار گرفته و نشانگرهای دیگر از جمله دور موتور و کیلومتر شمار آنالوگ در حاشیه ی آن قرار دارند.

 دیگر نوآوری تغییر سریع مجموعه ی نمایشگرها در صفحه کیلومتر است که به شما امکان انتخاب سریع بین دو حالت، یکی مدرن و امروزی و دیگری کلاسیک و بسیار چشم نواز و با رنگهای متفاوت است را می دهد. این تغییر تنها با فشار دکمه ای از سوی راننده صورت می گیرد. دو دستگیره ی کوچک و جمع و جور پشت هم همچو خودروهای فرمولا وان برای سبک و سنگین کردن دنده در پشت فرمان آرمیده اند!

 رونتون و پیشرانه ای مدرن که آزمایش خود را پس داده  پیشرانه ی 12 سیلندر 6.5 لیتری مورد استفاده در Murciélago LP640 که بخوبی رضایت همگان را بر آورده در رونتون هم مورد استفاده قرار گرفته است. این پیشرانه توان تولید حداکثر 661 اسب بخار معادل 478 کیلووات در دور 8000 در دقیقه و گشتاور عظیم 660 نیوتن متر را داراست. توان این پیشرانه با حداقل فشار بر پدال گاز ارتباط نوینی بین چرخ و آسفالت را برای راننده تشریح می کند. البته تعویض الکترونیکی دنده ها و سیستم چهارچرخ متحرک ویسکاس ترکشن هم در این رابطه نقش حیاتی ایفا می کنند. شتاب 100-0 رونتون مثل مورسیه لگو تنها 3.4 ثانیه است و این سرعت گیری تا 340 کیلومتر بر ساعت ادامه می یابد.

« در طراحی رونتون شباهت زیادی با هواپیما جنگی دیده می شود به ظوریکه برخی می گویند لامبورگینی برای طراحی آن از جنگنده رپتور الهام گرفته است. »
 
 
نام :  Lamborghini Reventon Roadster
 کلاس :  سوپر اسپرت
  آرایش پلت فرم :  موتور عقب – دو دیفرانسیل ( AWD )
 موتور :  12 سیلندر ( V12  )
 حجم موتور :  6496  سی سی
 قدرت :  661 اسب بخار                  
 گشتاور :  Nm 660 در 6000 دور در دقيقه
 وزن :   1690 کيلو گرم
 ابعاد : ( طول * عرض * ارتفاع )   4700 * 2058 * 1135 میلی متر
 گیربکس :  6 دنده نیمه اتوماتیک
 حداکثر سرعت : 340 کیلومتر بر ساعت
 شتاب 0- 100 :   3.4 ثانیه
 شتاب 0- 200 :  12.7 ثانیه
 مصرف سوخت در شهر :  31 لیتر در 100 کیلومتر
 مصرف سوخت در بزرگراه :  15 لیتر در 100 کیلومتر
 سايز رينگها :  جلو 18 اينچ، عقب 18 اينچ
 سایز تایرهای جلو:  245 با دیواره 35
 سایز تایرهای عقب :  335 با دیواره 30
 برنامه تولید :   2010 (مجموعا 20 دستگاه )
 قیمت جهانی :  1,100,000 یورو
 
تهیه و تدوین: گروه سرگرمی سیمرغ/ ابوالفضل درخشان
www.seemorgh.com/entertainment
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب جالب دیگر:
زنی که برای زیبایی بیشتر در تولدش، زبانش را سوراخ کرد اما مرد!! (+عکس)
کوتاه و خواندنی از ثروتمندترین زن دنیا! (+عکس)
چهره‌های مشهوری که کارمند بانک بوده اند!
دنیای شگفت انگیز یک پروفسور با حیواناتی عجیب! اسب تک شاخ و گربه بالدار!! (+عکس)
با یک اسپری مردان را مانند زنان دلسوز کنید!!
عکس‌هایی از مایکل جکسون که ندیده‌اید! زمانی که مایکل، چارلی چاپلین می‌شود!!