مرسدس بنز
شرکت خودروسازی مرسدس بنز از نسل جدی خودرو خودران رونمایی کرد که احتمالا تا سال 2020 میلادی وارد بازار خواهد شد....
 شرکت خودروسازی مرسدس بنز از نسل جدی خودرو خودران رونمایی کرد که احتمالا تا سال 2020 میلادی وارد بازار خواهد شد.
درحالیکه شرکت های خودروسازی مانند ولوو، جنرال موتورز و فولکس واگن در حال طراحی خوردهای خودران هستند، رقیب آلمانی با رونمایی از خودروی خودران S 500 Intelligent Drive گوی سبقت را از سایر رقبا ربود.

نمونه آزمایشی خودروی خودران مجهز به حسگرهای مبتنی بر تولید است و این فناوری امکان موقعیت یابی، مشاهده موانع در جاده و نحوه واکنش مستقل خودرو را فراهم می کند.
با کمک فناوری Route Pilot خودرو قادر به مسیریابی مستقل در مناطق پر تراکم شهری و بین شهری خواهد بود.

در عین عملکرد کاملا مستقل، راننده می تواند در شرایطی مانند رسیدن به چراغ راهنمایی و رانندگی، میدان، عابران پیاده، دوچرخه سواران یا تراموا بصورت دستی خودرو را کنترل کند.

مراحل تست جاده ای خودروی خودران S 500 Intelligent Drive ماه گذشته میلادی در فاصله 100 کیلومتری بین دو شهر مانهایم تا فورتسهایم با موفقیت انجام شد.

«توماس وبر» مدیر بخش توسعه شرکت دایملر تأکید می کند: قصد داریم بعنوان نخستین تولید کننده، خودروی کاملا مستقل و هوشمند جهان را تا یک دهه آینده روانه بازار کنیم.
فناوری برجسته بکار رفته در این خودرو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی خواهد شد.

علاوه بر محققان آلمانی، محققان دانشگاه آکسفورد در همکاری مشترک با نیسان به دنبال طراحی خودروهای رباتیک (robotcars) هستند که با استفاده از داده های دریافتی از جاده و نرم افزار آنبورد رانندگی، قادر به عملکرد کاملا مستقل در جاده است.

با کمک دوربین‌ها و لیزر نصب شده در شاسی خودرو الکتریکی Leaf نیسان، نقشه سه بعدی آنی از محیط اطراف در شرایط رانندگی دستی تهیه می‌شود که از طریق آی پد لمسی در اختیار راننده قرار می‌گیرد.
لیزر جلوی خودرو 13 بار در ثانیه مسافت 50 متری مقابل را برای پیشگیری از برخورد با موانع، عابر پیاده، دوچرخه سوار یا خودروهای دیگر با میدان دید 85 درجه ای اسکن می کند.

در صورت تشخیص مانع احتمالی، سرعت بطور خودکار کاهش پیدا کرده و راننده با پدال ترمز می تواند کنترل کامل خودرو را در دست بگیرد.

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir

مطالب جالب دیگر:
ماجرای حمله وحشتناک یک ببر غول پیکر به دختر 19 ساله +عکس
چهره بدون آرایش «آدل» باعث غافلگیری هوادارانش شد! + عکس
آشنایی با 10 بازی برتر ایرانی
ابراز علاقه عجیب این مرد عاشق به همسرش + عکس
عکس های جالب از دوران مدرسه ستاره های مشهور موسیقی!!