با استفاده از راهکارهای ساده می‌توان در طول یک ماه ماه معادل ۵۰ تا ۶۰ لیتر در مصرف بنزین خودرو صرفه‌جویی کرد...
 با استفاده از راهکارهای ساده می‌توان در طول یک ماه ماه معادل ۵۰ تا ۶۰ لیتر در مصرف بنزین خودرو صرفه‌جویی کرد.

تنظیم موتور خودرو و باد لاستیک‌ها، تعویض به موقع فیلتر استاندارد هوا، روغن، شمع‌ها، اجتناب از حمل بار اضافی، حذف باربند و کاهش بار صندوق عقب، کارکرد صحیح ترموستات، بالا نگاه داشتن پنجره‌ها در سرعت بالا، عدم استفاده کمتر از گرم کن شیشه عقب، برف پاکن، بخاری و کولر، اگزوز استاندارد و تمیز نگاه داشتن موتور خودرو در مجموع کاهش حدود 20 درصدی مصرف بنزین خودروها را به همراه دارد.

در بیشتر خودروهای کشور بهترین سرعت اقتصادی به لحاظ مصرف بنزین 85 تا 90 کیلومتر است و در صورت رانندگی با سرعت بالا به جای 110 کیلومتر در ساعت با 80 کیلومتر در ساعت برانید که میزان 25 درصد (معادل 2.9 لیتر در هر 100 کیلومتر) در مصرف بنزین صرفه‌جویی حاصل می شود.

از سوی دیگر خودرویی که به آهستگی شتاب می‌گیرد یا از شتاب خود می‌کاهد 20 درصد کمتر از خودرویی که به سرعت شتاب خود را کاهش یا افزایش می‌دهد و کمتر از ترمزهای شدید استفاده می‌کند، بنزین می سوزاند.

علاوه بر این استفاده از دنده مناسب، خاموش کردن خودرو در توقف های بالای 60 ثانیه، جلوگیری از سرریز شدن بنزین هنگام سوخت‌گیری، پارک کردن خودرو زیر پارکینگ های مسقف برای جلوگیری از تبخیر بنزین داخل باک و استفاده از بنزین با اکتان بالاتر مدیریت مصرف بنزین را برای خودرسوان به همراه دارد.

در شرایط فعلی با توجه به توزیع بنزین یورو چهار با عدد اکتان حدود 92 قطعا مصرف این بنزین و یا بنزین سوپر در مقایسه با بنزین‌های اکتان 87 متوسط مصرف سوخت خودروها را حدود 5 درصد کاهش می‌دهد.



گردآوری : گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع : mehrnews.com


مطالب جالب دیگر:
اتومبیل جدید و 26 هزار دلاری نیسان! + عکس
لباس باز باعث دردسر مجری زن شد!! + عکس
گرانترین مجلس عروسی در جهان متعلق به چه کسی است!؟ + عکس
ساخت آیینه ای که از شما عکس می گیرد! + عکس
پیام رامبد جوان درمورد آقای مجری! + عکس