در سال 2008 شرکت ب‌ام‌و با عرضه X6 طرح جدیدی از خودروهای سایز بزرگ را با عنوان کوپه SUV معرفی کرد و به موفقیت خوبی دست پیدا کرد. حالا نوبت مرسدس بنز رسیده که وارد میدان شود...
مرسدس بنز برای رقابت با رقیب باواریایی‌اش، کوپه اسپرت SUV را به عنوان جدیدترین شاسی‌بلند کلاس کوپه خود معرفی کرد.
در سال 2008 شرکت ب‌ام‌و با عرضه X6 طرح جدیدی از خودروهای سایز بزرگ را با عنوان کوپه SUV  معرفی کرد و به موفقیت خوبی دست پیدا کرد. حالا نوبت مرسدس بنز رسیده که وارد میدان شود.
اشتوتگارتی‌ها در نمایشگاه خودرو پکن از طرح کانسپت کوپه SUV خود پرده برداری کرد تا وارد رقابت با باواریایی‌ها شود.



مرسدس می گوید: طرح موجود ورای آن چیزی است که تا کنون دیده‌اید. و به طور قطع به مرحله تولید خواهد رسید و در رده SUV های کامپکت مانند GLA  قرار خواهد گرفت.
این خودروساز هم‌چنین ادعا می‌کند که در صورت نهایی شدن پروژه کوپه SUV تجربه دینامیک رانندگی با این خودرو بی نظیر خواهد بود.
سقف کوتاه بنز کانسپت تنها 1.75 متر ارتفاع دارد که با وجود دو متر عرض و حدود 5 متر طول، چهره‌ای تهاجمی به آن بخشیده است. چراغ‌های تمام LED و چرخ‌های غول‌پیکر آلیاژی 22 اینچی با تایرهای 305/45 R22 نیز به این تصویر کمک می‌کنند. شکل کلی بدنه شباهت زیادی به X6 دارد و البته با رنگ نقره‌ای براق، یادآور اسطوره‌هایی چون پیکان نقره‌ای یا سیلور آرو در دهه 30 و 50 است.



نیروی این خودرو از یک موتور V6 با حجم 3.0 لیتر و مجهز به دو توربوشارژر تأمین می‌شود که 328 اسب بخار قدرت را در دور 5500 دور در دقیقه و گشتاور 480 نیوتن متر را در دورهای بین 1400 تا 4000 در اختیار یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک قرار می‌دهد تا از طریق سیستم 4MATIC به صورت دائم به هر چهار چرخ منتقل کند.
برای میرایی تکانهای وارده از ناهمواری‌ها، یک سیستم تعلیق بادی با قابلیت تنظیم به همراه اتصالات جلوی جناغی و چند نقطه‌ای در عقب به کار گرفته شده است.

اگر شاسی‌بلند کوپه بنز رنگ واقعیت را به خود ببینید، پنجمین SUV بنز خواهد بود که در خط تولید این شرکت در آمریکا ساخته می‌شود. با این وجود به نظر می‌رسد این خودرو بسیار به تولید نزدیک است و احتمالاً زیادی وجود دارد که به زودی آن را در جاده و خیابان مشاهده کنید.

 

گردآوری : گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع : bazarkhabar.ir


مطالب جالب دیگر:
تنها اتومبیل فراری پلاک شده در ایران با قیمت 8.5 میلیارد تومانی!! + عکس
اگر تلویزیون هوشمند دارید مراقب باشید!
بازیگر 70ساله امریکایی و دختر 2 ساله اش!! + عکس
اولین زن خلبان با حجاب کامل در عربستان! + عکس
برنامه جدید وزارت دفاع امریکا: پیشروی در خاک دشمن با موتورسیکلت خاموش +عکس