آیا با یک دستگاه سدان کوچک حال می‌کنید یا شاسی‌بلندها را ترجیح می‌دهید؟ خودروتان صفر یا دست دوم است؟ هریک از این عوامل می‌تواند هزینه‌های سالانه خودروتان را تغییر دهد...
1- بزرگ‌تر و گران‌تر از نیازتان نخرید
پیش از خرید خودرو، یک چشم‌انداز مالی چند ساله تعریف کنید. یادتان باشد هزینه سالانه نگهداری از سدان‌های کوچک به مراتب کمتر از سدان‌های متوسط و بزرگ است. این موضوع در مقایسه سدان‌ها با خودروهای شاسی‌بلند نیز صادق است و می‌تواند در یک بازه 5 ساله بیشتر از تفاوت قیمتی باشد که میان این خودروها وجود دارد.

2- خودروی صفر نخرید
استهلاک خودرو و کاهش ارزش آن مخصوصا در سال‌های نخست می‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای خرید خودروهای دست دوم باشد. در میان این خودروها هوندا آکورد و تویوتا کمری که کمتر از سایر نمونه‌ها ارزش خود را از دست می‌دهند، انتخاب‌های بهتری خواهند بود.

3- دستورالعمل‌ها را به دقت بخوانید
خودروهای امروزی اغلب پس از چندین سال حرکت نیز نیازی به تعمیرات اساسی ندارند؛ اما باید حواستان به تعمیرات و نگهداری پیش‌بینی شده باشد. خودرویتان نیازی به زیاده‌روی در تعویض روغن و بازدید از موتور ندارد؛ اما نمی‌توانید سرویس‌های زمان‌بندی شده مورد نیاز آن را فراموش کنید.

4- هزینه سالانه بیمه خودرو را برآورد کنید
بهتر است قبل از خرید خودرو از هزینه سالانه بیمه آن آگاه شوید و با علم به مجموع هزینه‌ها خرید خود را انجام دهید. باورش سخت است؛ اما بررسی‌های AAA نشان می‌دهد هزینه بیمه سالانه محصولات مرسدس بنز (چون رانندگان با احتیاط بیشتری آنها را می‌رانند) از بسیاری از سدان‌های متوسط کمتر است.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir


مطالب جالب دیگر:
ماجرای عجیب مردی با یک چاقو در سرش در خیابان!! + عکس
نظر زنان درمورد مردان کچل چیست؟!!
عکس: خنده های فرزاد حسنی در پشت صحنه کنسرت علی لهراسبی
باور کنید این عکس ها واقعی هستند و فتوشاپی نیستند!!
عکسهای معروف ترین هنرمندان در مراسم تشییع پیکر سیمین بهبهانی