ماشین هایی که با ایمنی فوق العاده شان شما را دیوانه می کنند! عکس
قصد داریم ماشین های به شما معرفی کنیم که ایمنی فوق العاده ای دارند و حتی با انفجار بمب نیز, آسیبی نمیبینند! ماشین هایی مانند کادیلاک و تویوتا هایلوکس!

ایمن ترین ماشین های دنیا

خودروهای زیادی هستند که به خاطر مصرف پایین سوخت، یا لوکس بودن، یا ایمنی مشهورند. اما خودروهای دیگری هستند که اصولاً طبق استاندارد دیگری ساخته شده‌اند. خودروهایی که بناست حتی از جهنم هم سالم بیرون بیایند.

این وسایل نقلیه ساخته شده‌اند تا با بدترین شرایطی که بین نقطۀ A تا نقطۀ B ممکن است روی دهد، دست و پنجه نرم کنند و همچنان مسافرانشان را به سلامت به مقصد برسانند. در زیر با بهترین‌های این دسته آشنا می‌شوید:

 

اگر می‌خواهید هامردارها به شما حسودی کنند، 'پارامونت مارادر paramount marauder ' را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این خودروی زرهیِ ساخت آفریقای جنوبی نزدیک به 13000 کیلو وزن دارد و در دو مدل 4 چرخ و 6 چرخ عرضه می‌شود. این خودرو تحمل انفجار هشت کیلو تی‌ان‌تی را که دقیقاً زیرش منفجر شود را دارست.

 

عکسی از ماشین پارامونت مارادر paramount marauder

عکسی از ماشین پارامونت مارادر paramount marauder


 
برای رانندگانی که به دنبال خودرویی به تقریباً به سرسختی مارادر هستند، ولی با 8 کیلو تی‌ان‌تی سر و کار ندارند، تویوتا هایلوکس toyota hilux مناسب است. در آزمایشی در برنامۀ تخته گاز روی این ماشین صورت گرفت، ابتدا آن را به درخت کوبیدند، سپس چندین ساعت آن را در اقیانوس غرق کردند، و دست آخر آن را آتش زدند، اما موتور هایلوکس هر بار روشن شد و ماشین به کارش ادامه می‌داد.

 

ماشین تویوتا هایلوکس toyota hilux
 ماشین تویوتا هایلوکس toyota hilux

 

خودروهای لوکس معمولاً خیلی سرسخت و غیرقابل نفوذ به نظر نمی‌رسند. مگر اینکه منظورتان 'کادیلاک وان'، خودروی رییس جمهور آمریکا باشد. این لیموزین به 'هیولا' مشهور است.

سرویس مخفی جزییات ساخت لیموزین رییس جمهور آمریکا را منتشر نکرده، اما نکات زیر را دربارۀ آن می‌دانیم. هیولا به خاطر دارا بودن درهای زرهی 8 اینچی و شیشه‌های 6 اینچی ضد گلوله می‌تواند در برابر گلوله و بمب مقاومت کند. این خودرو همچنین دارای سیستم اطفای حریق بوده و اتاقک آن بدون هیچ روزنه‌ای است تا بتواند سرنشینانش را در مقابل حملات شیمیایی حفظ کند. کادیلاک همچنین دارای لاستیکهای ران فلت (ضدپنچری) تقویت شده است و در زیر جلوپنجرۀ آن دوربینهای دید درشب تعبیه شده است.

 

ماشین کادیلاک cadillac رئیس جمهور امریکا

ماشین کادیلاک cadillac رئیس جمهور امریکا


 
سرویس مخفی آمریکا این لیموزین‌ها را با همکاری تیم تحقیق و توسعۀ جنرال موتورز می‌سازد و هر یک از 12 عدد کادیلاکی که از این نمونه ساخته شده، حدود 1.5 میلیون دلار قیمت دارد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: faradeed.ir