لاستیک یخ شکن : خوب یا بد؟
آیا لاستیک یخ شکن یا ویژه برف کاربرد دارد و باید آن را تهیه کرد؟

آیا به لاستیک یخ شکن نیاز داریم؟

 اگر تابحال لاستیک ویژه برف ( لاستیک یخ شکن ) خریده‌اید، می‌دانید که چندان هم ارزان نیستند. به عنوان مثال، ارزان‌ترین مجموعه از چهار لاستیک ویژه‌ی برف برای هوندا سیویک ۲۰۱۳، چیزی بیش از ۳۲۵ دلار قیمت دارد. تازه این قیمت بدون محاسبه‌ی هزینه‌ی نصب و دیگر خدمات، تعیین شده‌است. به‌علاوه، خودروهای بزرگ‌تر با لاستیک‌های بزرگ‌تر، نیاز به لاستیک‌های گران‌تری دارند. به هر حال، جواب اولیه برای سوال فوق، به بودجه‌ شما بستگی دارد.
 
عامل بعدی که در پاسخ به این سوال اثر دارد، منطقه‌ای است که شما در آن زندگی می‌کنید و این که چقدر با رانندگی در برف راحت هستید. اگر کسی هستید که رانندگی را در شهری برفی آموخته‌اید، نیاز کم‌تری به این لاستیک‌ها دارید اما اگر تجربه‌ی شما در رانندگی در برف کم است، لاستیک ویژه‌ی برف به شما توصیه می‌شود.

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که برف و طوفان زیاد اتفاق می‌افتد، نیاز خود را به رانندگی ارزیابی کنید. برخی مردم در این وضعیت تمایل دارند در خانه بمانند که البته کار درستی هم می‌کنند؛ اما اگر مجبور شدید که در هوای برفی و طوفانی اقدام به رانندگی کنید، این لاستیک‌ها گزینه‌ی بسیار خوبی هستند.
 
به طور کلی سوال بالا پاسخ ثابت و واضحی ندارد و به عوامل متعددی بستگی دارد. به لاستیک‌های ویژه‌ برف یا همان لاستیک های یخ شکن قدیمی به چشم بیمه نگاه کنید. اغلب مواقع به آن‌ها نیاز ندارید اما زمانی که به آن‌ها نیاز پیدا کنید، از پولی که برای آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اید بسیار راضی خواهیدبود.
 
شما می‌توانید از هر لاستیک فروشی معتبری آن‌ها را تهیه کنید. به‌ویژه در زمستان. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که در آن هوای برفی بسیار کم مشاهده می‌شود، می‌توانید به لاستیک فروشی محله‌ خود سفارش دهید تا از مناطق دیگر برای شما لاستیک‌ موردنظر را تهیه کنند. البته در نظر داشته باشید که برای این‌کار، هزینه‌ حمل و نقل اضافی هم متحمل خواهیدشد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: charkhan.com