6 نکته مهم درمورد خودرو که باید در سرما به آنها توجه کنید
قصد داریم به بیان نکاتی بپردازیم در فصل سرما باید به بررسی آنها پرداخته تا خودروی شما دچار مشکل نشود.

نکاتی که در سرما باید به آنها توجه کنید

هر روز صبح در زمستان‌ها، از رختخواب گرم بیرون می‌آییم و در خانه که کمی سردتر است لباس می‌پوشیم و در هوای سرد از خانه خارج می‌شویم، تازه اصل ماجرا شروع می‌شود، در یک ماشین سرمازده! می‌نشینید.

حال فرض کنید اگر خودرویتان روشن نشود! یا شما را مجبور کند پیاده شوید و اول به خودرو رسیدگی کنید سپس از آن استفاده کنید.

برای جلوگیری ازاین‌دست رویدادهای سرد و تلخ، هر از چند گاهی این 6 مورد را بررسی کنید:

ضد یخ

افزایش حجم آب در یخ زدن باعث ترکیدن بلوک سیلندر می‌شود. ضدیخ دمای انجماد را پایین‌تر می‌آورد. اگر می‌خواهید در سرما منتظر تعمیرکار نمانید، ضد یخ بریزید.

برف‌پاک‌کن و شیشه‌شور

سلامت برف‌پاک‌کن‌ها را بررسی کنید تا با کاهش دید برای خود و سرنشینان خطرآفرینی نکنید. همچنین با افزودن کمی الکل به آب شیشه‌شور، از یخ‌زدگی دریچه خروجی آب و ماندن یخ روی شیشه راحت شوید.

باتری!

باتری در زمان سرما، تا 50% توان خود را از دست می‌دهد. برای باتری‌هایی با عمر بیش از 1 سال، حتماً به یک باتری‌ساز مراجعه کنید تا شرایط برقی را کامل بررسی کند.

بخاری

سیستم بخاری و ترموستات و از همه مهم‌تر رادیاتور بخاری را بررسی کنید تا اثری از ناکارآمدی و یا پوسیدگی آن وجود نداشته باشد.

روغن‌موتور سرما

روغن‌موتور با درجه گرانروی خاصی تولید و ارائه می‌شود. سعی کنید در زمستان که مایعات سفت‌تر هستند، تا حد مجاز خودرویتان! از روغن‌هایی با گرانروی پایین‌تر استفاده کنید. این عدد را می‌توانید با نشان‌گرهایی نظیر 5W50، 10W40 و غیره روی ظرف روغن‌موتور مشاهده کنید.

لاستیک

اگر خودرویتان از سیستم ترمز ABS بهره نمی‌برد، سعی کنید لاستیک‌هایی با عاج‌های درشت‌تر را جایگزین کنید تا در صورت لغزنده بودن بتوانید خودرو را متوقف کنید. تصادف کردن در هوای سرد، نه‌تنها شما را مجبور به صبر کردن!! در کنار خیابان و هوای سرد می‌کند، بلکه شما را در فروش خودرویتان دچار مشکل می‌کند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: yjc.ir