ماشین برلیانس با موتور جدید و قدرتمند آمد + مشخصات فنی و قیمت
شرکت سایپا و پارس خودرو, برلیانس جدید را با موتور قوی تر وارد بازار خواهند کرد که در ادامه به بررسی این خودرو خواهیم پرداخت.

مشخصات برلیانس جدید

بازه ی قیمتی پنجاه تا شصت میلیون تومان این روزها جز پر تراکم ترین حوزه های خرید و فروش خودروست و به جز چند فرانسوی قدیمی و دنا از سبد تولیدات ایران خودرو ، بقیه حاضران از برند های چینی هستند. سایپا و پارس خودرو از چندین سال پیش در تلاش برای کسب سهمی از بازار عرضه ی خودروهای برلیانس را آغاز نمودند و پس از مدتی تولید این برند تماما در خطوط پارس خودرو صورت پذیرفت.

تمامی برلیانس های عرضه شده تا به امروز که شامل سری H200 و  H300و برلیانس کراس می شوند مجهز به یک موتور 1.5 لیتری با توان 103 اسب بخار بودند که به خصوص در مورد سری H300و برلیانس کراس قادر به ارایه ی شتاب چندان جالبی برای خودرو نبود. حال پارس خودرو با اقدامی سنجیده و جهت رقابت قوی تر با دیگر خودروهای حاضر در این رده ، اقدام به عرضه سری H300و برلیانس کراس با موتوری حجیم تر و تغییراتی در امکانات نموده است. با ما همراه باشید تا این تولیدات جدید را بیشتر بررسی کنیم.

موتور جدید برلیانس ، شتاب و مصرف سوخت:

پیشرانه ی جدیدی که برای برلیانس ها در نظر گرفته شده ، یک موتور 1650 سی سی است که با همکاری شرکت برلیانس تولید شده و مجهز به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ یا VVT بوده که همانطور که خواهیم دید، مصرف سوخت مناسبی را برای این خودروها رقم می زند. این موتور که استاندارد آلایندگی یورو 5 را پاس کرده و مجهز به سیستم های EOBD و IUPR است ، می تواند حداکثر 114 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه و 154 نیوتون متر گشتاور را در 4000 دور بر دقیقه آزاد کند که رقمی نسبتا مطلوب به نظر می رسد.

مطابق اعلام کارخانه شتاب برلیانس های جدید با تغییر ضرایب دنده به میزان 15درصد افزایش داشته که خبری خوب برای عاشقان شتاب است. همچنین قابلیت خودرو برای طی مسیرهای شیب دار بهبود زیادی را به خود دیده که می تواند مورد مهمی برای خانواده های ایرانی به خصوص در مسافرت ها باشد. در جعبه دنده ی برلیانس های جدید تغییراتی صورت گرفته است. این جعبه دنده با همکاری شرکت هیوندایی پاورتک کره طراحی و تولید شده و خریداران قادر به انتخاب گیربکس پنج سرعته دستی یا چهار سرعته ی اتوماتیک خواهید بود .

جعبه دنده ی اتوماتیک برلیانس ها هنگامی که برای اولین بار به بازار عرضه شدند در عمل خوب ظاهر شد و نظر مثبت خبرنگاران و خریداران را جلب کرد . در بحث مصرف سوخت ، برلیانس هم چنان اقتصادی ظاهر می شود. در نسخه های دستی قادر خواهید بود تا مصرف سوخت6.4 لیتر در بزرگراه ، 9.6 لیتر در شهر و 7.6 لیتر به صورت ترکیبی را ثبت نمایید.

در نسخه های مجهز به گیربکس اتوماتیک نیز ارقام چندان تغییری ندارند و اندازه گیری ها 6.6 لیتر در بزرگراه ، 9.9 لیتر در شهر و 7.8 لیتر در حالت ترکیبی را نشان می دهند. با توجه به حجم باک 55 لیتری این خودرو ، به نظر می رسد مراجعه های اندکی به پمپ بنزین ها داشته باشید. هم چنین این مجموعه ی قوای پیشرانه تمام آزمایش ‌های فنی و کیفی شرکت بازرسی و استاندارد را نیز با موفقیت گذرانده است و مناسب آب و هوا و شرایط جاده های کشور خواهد بود.

امکانات و تجهیزات :

در برلیانس های جدید تفاوت های اندکی در امکانات نسبت به نسخه های قبلی ایجاد شده است. مطابق اطلاعات اعلامی کارخانه ، سیستم مالتی مدیا به همراه رهیاب جز تجهیزات انتخابی نسخه ی اتوماتیک است و تو دوزی داخلی نیز به مشکی تغییر رنگ داده است و در نسخه ی کراس قادر به انتخاب کروز کنترل برای خودروی خود خواهید بود. سایر امکانات همانند قبل هستند و امکاناتی مانند کامپیوتر سفری ، سنسور دنده عقب ، دو کیسه ی هوا ، سانروف برقی ، تهویه هوای مکانیکی در مدل دستی و تهویه هوای برقی در مدل اتوماتیک ، سیستم ورود و استارت بدون کلید ، سیستم ترمز ABS+EBD ، فرمان برقی با غربیلک چرمی و تجهیزاتی دیگر را در این خودروها شاهد خواهید بود که در این رده ی قیمتی کافی به نظر می رسد. صندوق عقب 460 لیتری در نسخه ی H330 و 314 لیتر در نسخه H320 و کراس نیز مناسب مصرف خانواده های کوچک و متوسط خواهد بود.

قیمت و ارزش خرید:

پارس خودرو برای برلیانس H330 دنده‌ای با موتور جدید قیمت 50,100,000 تومان و برلیانس H330 اتوماتیک با موتور جدید و مولتی‌ مدیا 60,700,000 تومان را در نظر گرفته که آن را رقیب مستقیم بسترن B30 قرار می دهد. با توجه به شرایط فروش اعلام شده ، تحویل های سریعتر و فراوانی نمایندگی ها در سراسر کشور ، به نظر می رسد برلیانس در این بخش برتر ظاهر شود. . برلیانس H320 اتوماتیک با موتور جدید و مولتی‌ مدیا 58,200,000 تومان قیمت گذاری شده که در این بازه بی رقیب است و یک هاچ بک اتوماتیک جذاب برای عشاق رانندگی خواهد بود. برلیانس کراس با موتور جدید نیز قیمتی معادل 61,900,000 تومان دارد که آن را ارزنده تر از رقبایی نظیر ام وی ام ایکس 22 اتوماتیک قرار می دهد و رقابت جالبی در این بخش در حال شکل گیری است.


سخن پایانی :

برلیانس ها تا به امروز خودروهای خوبی بودند که از ضعف شتاب رنج می بردند. حال پارس خودرو با رفع این مشکل و قرار دادن یک موتور تنفس طبیعی قوی تر و حجیم تر ، توانسته مشکل شتاب و کشش این خودروها را رفع کند و در عین حال خریدار را از مشکلات توربو در امان نگاه دارد. قیمت گذاری صورت گرفته نیز رقابتی بوده و حاضران در این بازه را به دردسر خواهد انداخت. حال باید منتظر ماند و دید آیا برلیانس های جدید می توانند خاطرات تولیدات معروف پارس خودرو را در بازار تکرار کنند یا خیر.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: dande6.com