با ماشین کیا سید مدل 2019 آشنا شوید! عکس
کیا سید مدل 2019 یکی از خودرو هایی است که کیا موتورز اقدام به تولید نسل جدید آن کرده است که در ادامه با مشخصات کیا سید آشنا خواهید شد.

کیا سید مدل 2019

کیا موتورز در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۸، از آخرین مدل کیا سید (Kia Ceed) رونمایی خواهد کرد. مدل ۲۰۱۹ که نسل سوم «سید» محسوب می‌شود، با ظاهری جدید و پخته‌تر از قبل در اروپا طراحی و ساخته شده است.

از سال ۲۰۰۶ (۱۳۸۵) که خط تولید کیا سید (Kia Ceed) در اسلواکی آغاز به کار کرد، تاکنون بیش از ۱٫۲۸ میلیون دستگاه از این خودرو تولید و راهی بازار مصرف شده است. از این تعداد، ۶۴۰هزار دستگاه متعلق به نسل دوم کیا سید بودند. حال انتظار می‌رود که نسل سوم این خودرو در مقیاس بزرگ‌تری تولید شود. قرار است فروش این خودرو در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۸ (فروردین ۱۳۹۷) در اروپا آغاز شود.

کیا سید جدید در فرانکفورت آلمان و تحت نظارت و مدیریت «گرگوری گیام» (Gregory Guillaume) و «پیتر شرایر» (Peter Schreyer) طراحی شده است.


ظاهر خودرو کیا سید

ظاهر خودرو کیا سید

این خودرو نسبت به نسل پیشین خود، کمی کم‌ارتفاع‌تر و پهن‌تر شده و به همین دلیل، مقداری حس بلوغ و سنگینی را در حین سبک‌بالی و پرانرژی بودن به دست آورده است. خطوط صاف و زاویه‌دار جایگزین گوشه‌های خمیده‌ی نسل‌های پیشین شده‌اند تا ظاهر آن کمی قاب‌بندی‌تر شود و مستحکم‌تر از خودروهای نسل قبلی خود جلوه کند.

طراحی درون این خودرو، ارگونومیک‌تر از نسل‌های قبل است و در ساخت تمام بخش‌ها از موادی با کیفیت بالاتر از قبل استفاده‌شده است. همچنین فضای داخلی این خودرو نسبت به نسل قبل، مخصوصا برای سرنشینان جلو، بازتر شده است.

نسل سوم کیا «سید» به‌طور مشخص برای جاده‌ها و خریداران اروپایی طراحی‌شده است تا بتوانند در جاده‌های این بخش از جهان، سریع‌ترین و بیشترین میزان کنترل را بر خودرو داشته باشند. به این منظور، پایداری خودرو در گردش در تقاطع‌ها و همین‌طور در سرعت‌های بالا بهبود قابل‌ملاحظه‌ای پیداکرده است.


نمای داخلی کیا سید

نمای داخلی کیا سید

گزینه‌های مختلفی برای تأمین قدرت این خودرو پیش‌بینی شده است. نخستین آن‌ها موتور محبوب کیا یعنی موتور ۱٫۰ لیتری «T-GDi» است، موتور بنزین‌سوز پاشش مستقیم و مجهز به توربوشارژر که ۱۲۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. موتور جدید «T-GDI Kappa» با حجم ۱٫۴ لیتر، گزینه دیگری است که ۱۴۰ اسب‌بخار قدرت تأمین می‌کند. گزینه سوم، موتور ۱٫۴ لیتری با پاشش چندنقطه‌ای است که ۱۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. علاوه بر این، خریداران می‌توانند دو موتور دیزلی «U3» نیز برای این خودرو انتخاب کنند که ۱۱۵ و ۱۳۶ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند.

راننده می‌تواند یکی از تنظیمات معمولی یا اسپرت را انتخاب کند. در حالت معمولی (عادی)، مصرف سوخت بهینه‌تر از حالت دیگر است و کنترل خودرو با آرامش بیشتری انجام می‌گیرد. در حالت اسپرت هم موتور برای شتاب گرفتن آماده می‌شود و با کاهش سهم سیستم‌های الکترونیکی، صددرصد هدایت خودرو با عکس‌العمل‌های راننده انجام می‌شود.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir