کاربرد دکمه shift lock release در خودرو های اتوماتیک
اگر ماشین اتومات دارید و نمیدانید دکمه shift lock release چه کاربردی دارد در ادامه با ما همراه شوید

shift lock release چیست؟

اگر خودروی اتوماتیک دارید، احتمالا دکمه shift lock release را در کنار دسته دنده دیده‌اید. اما اگر نمی‌دانید که کاربرد این دکمه چیست و در چه مواقعی می‌تواند به کمک شما بیاید، در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه استفاده از این دکمه آشنا شوید. موضوعی که می‌تواند در یک سری مواقع اضطراری به کمک شما بیایید.

Shift lock درواقع مکانیزمی ایمنی است که از تعویض حالت دنده بدون ترمزگیری جلوگیری می‌کند. در این صورت امکان اینکه به صورت اتفاقی حالت دنده‌ها تغییر داده شود از بین می‌رود و از وقوع حادثه جلوگیری می‌شود.

در بیش‌تر خودروهای اتوماتیک اگر باتری خودرو خالی شود، مکانیزم shift lock از کار می‌افتد و نمی‌توان حالت دنده را از روی مد پارک در آورد و در نتیجه امکان جابه‌جا کردن خودرو وجود نخواهد داشت. در مواردی نیز بدون خرابی باتری، این سیستم دچار مشکل می‌شود.

در این جا است که shift lock release وارد عمل می‌شود. نحوه استفاده از این قابلیت به شکل زیر است:

*    ترمز دستی را فعال کنید.
*    سوییچ خودرو را در حالت lock قرار دهید و خودرو را خاموش کنید.
*    با استفاده از یک پیچ‌گوشتی یا ابزاری مشابه، محافظ روی دکمه shift lock release را بردارید. پیشنهاد می شود یک پارچه به دور پیچ‌گوشتی بکشید تا از ایجاد خراش بر روی قطعات جلوگیری شود.
*    با استفاده از پیچ‌گوشتی دکمه shit lock release را فشار داده و نگه دارید. حالا می‌توانید به راحتی دسته دنده را جابه‌جا کنید و آن را بر روی حالت دلخواه خود قرار دهید. سپس دکمه را رها کنید.
*    سوییچ خودرو را بچرخانید تا فرمان خودرو آزاد شود یا اگر مشکل باتری ندارید، خودرو استارت بخورد. سپس می‌توانید ترمز دستی را رها کنید و خودرو را حرکت دهید.

اگر تا به حال چنین دکمه‌ای را در خودروی اتوماتیک خود مشاهده نکرده‌اید، به این معنی نیست که در خودروی شما وجود ندارد. دکمه shift lock release به طور استاندارد در همه خودروهای اتوماتیک قرار دارد و احتمالا شرکت تولید کننده خودروی شما آن را در جایی مثلا زیر پنل دسته دنده پنهان کرده باشد. در این صورت با مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو می‌توانید از جای دقیق آن مطلع شوید.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: dande6.com