اگر ماشین دارید به این نکات مهم در تابستان توجه کنید
قصد داریم به یبیان نکاتی درمورد نگهداری خودرو در هوای تابستان را بیان کنیم پس در ادامه با ما همراه شوید

هرگز باک ماشین‌تان را پر نکنید

از آنجا که در آخرین روزهای خردادماه هوا رو به گرمای شدید می‌رود، لازم است هنگام پارک خودرو در فضای باز و زیر نور آفتاب، نکاتی را رعایت کنید.

با نزدیک شدن به روزهای آغاز تابستان، هوا نیز رو به گرما می‌رود. شاید گاهی اوقات در چنین شرایطی مجبور شوید ماشین‌تان را در فضای باز یا حتی زیر نور مستقیم آفتاب پارک کنید که در این صورت باید نکاتی را برای حفظ سلامت خودتان، دیگران و البته جلوگیری از آسیب دیدن خودرو، رعایت کنید.

طبق مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته است، دمای داخل ماشین در هوای گرم تابستان، ظرف مدت ۱۰ دقیقه می‌تواند ۲۰ درجه و در مدت زمان یک ساعت، ۵۰ درجه افزایش پیدا کند.

برای حفظ سلامت خودتان و دیگران و همچنین جلوگیری از آسیب خودرو خوب است نکاتی را رعایت کنید.

    حتما باد لاستیک‌های خودرو را چک کنید. در گرما، هوای داخل لاستیک منبسط می‌شود و ممکن است فشار زیادی به بدنه خودرو وارد کرده و حتی موجب ترکیدن لاستیک شود.

    پس از پارک کردن خودرو از یک آفتابگیر برای پوشاندن شیشه‌های خودرو استفاده کنید تا با جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب به داخل خودرو، دما را متعادل نگه دارد.

     هرگز باک ماشین را کاملا پر نکنید.

    اجسامی مانند CD که نور را بازتاب می‌کنند، در بخشی از ماشین که نور مستقیم به آن نمی‌تابد نگهداری کنید. علاوه بر این از قرار دادن فندک، اسپری یا هرچیزی که حاوی مقادیری گاز قابل اشتعال است، در خودرو پارک شده، خودداری کنید.

    در صورتی که امنیت ماشین به خطر نمی‌افتد، به اندازه بسیار کمی، شیشه ماشین را پایین نگه دارید تا هوا داخل ماشین جریان پیدا کند.

   در صورتی که فرزند خردسال یا نوزاد دارید، هرگز حتی برای چند دقیقه هم او را در ماشین پارک شده در گرما، تنها نگذارید. کودکان و نوزادان به طور کلی دمای بدن و ضربان قلبشان نسبت به بزرگسالان بالاتر است و به همین دلیل نسبت به افزایش دمای داخل ماشین حساس‌ترند.

در نهایت، اگر ماشینتان در آفتاب پارک شده، حتما قبل از سوار شدن، چند دقیقه درهای ماشین را باز بگذارید تا هوای داخل ماشین عوض شود.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir