مشخصات کیا سراتو 2019؛ زیبا و جذاب + عکس
کیا سراتو که طی سال‌های اخیر با ظاهری متفاوت سعی در پر کردن فاصله بین سدان‌های فول سایز و سدان‌های کامپکت را داشته٬ حالا با مدل 2019 به نظر می‌رسد به خواسته‌اش بیش از پیش نزدیک شده

معرفی و بررسی کیا سراتو 2019

امروزه رقابت شدیدی ببین تولید کنندگان خودروهای کامپکت یا سدان‌های جمع و جور در حال انجام است و برای درک این موضوع باید به اعداد و ارقام رجوع کرد.

در سال ۲۰۱۷ شرکت هوندا حدود ۳۷۷۰۰۰ دستگاه Civic و شرکت تویوتا ۳۰۸۰۰۰ دستگاه Corolla را وارد بازار کردند. با این حال کیا سراتو با فروش ۱۱۷۰۰۰ هزار دستگاه در جایگاه ششم در بین پرفروش‌ترین خودروهای ۲۰۱۷ قرار گرفت. اما جای نگرانی برای کیا وجود ندارد زیرا با ادامه دادن همان استراتژی، سراتو کامپکت به موفقیت‌های بسیاری رسید.

با اینکه هر روز ظاهر خودروها جذاب‌تر می‌شود اما ظاهر سراتو چند سالی است که متفاوت و قابل توجه بوده و حالا ظاهر شیک‌تر و طویل‌تری (۳.۱اینچ بیشتر) نسبت به قبل پیدا کرده که آن را خشتن‌تر از قبل هم می‌کند. همچنین عرض آن نیز ۰.۸اینچ  نسبت به مدل‌های قبلی بیشتر شده است. جلو پنجره مشبک و بزرگ آن که به "بینی ببر" معروف است باعث به وجود آمدن این ظاهر برجسته شده است. چراغ‌های کشیده در جلو و عقب این ماشین، نشانه‌ای از اصالت اپتیما را به همراه دارد. چنین عناصری باعث ایجاد ارزش برای یک برند در رقابتی با سطح بالا بین خودروهای کامپکت می‌شود.

خط افقی که در وسط داشبورد به کار رفته به همراه دریچه‌های هوا، دکمه‌ها و دسته دنده ظاهری مانند استینگر به آن داده است. یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی با قابلیت وصل شدن به Apple Carplay  و Android Auto و همچنین کنترلرهای تهویه هوا مطبوع، آن حالت تیز و ساده را جبران می‌کنند.

علاوه بر ظاهر و طراحی، کیا سراتو از کیفیت بالایی نیز برخوردار است. کابین سراتو نسبت به طراحی اصلی آن نیز بهبود پیدا کرده است. ترمز و استحکام سیستم تعلیق آن در حد آئودی A۳ خوب بوده و هیچ یک از داشبورد و دکمه‌ها نیز از پلاستیک سخت تهیه نشده‌اند. همچنین صندلی‌ها نیز کاملا از جنس چرم و بسیار نرم و راحت بوده و دارای هر دو سیستم گرمایش و سرمایش هستند.


طراحی زیبای کیا سراتو 2019

طراحی زیبای کیا سراتو 2019

همچنین اگر به ایمنی نیاز دارید، سراتو این نیاز را با سنسور اجتناب از برخورد جلو و هشدار به راننده برای شما برطرف می‌سازد. علاوه بر این می‌تواند در حالت کروز نیز بین خطوط بماند و این چیزی است که آن را بسیار پیشرفته و متفاوت از سایر خودروها کرده است.

از Stinger می‌توان به عنوان یک الگو برای سراتو در تمام زمینه‌ها البته به جز عملکرد موتوری یاد کرد. موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری آن می‌تواند توانی معادل ۱۴۷ اسب بخار (در مدل GT توان تولیدی بیش از ۲۰۱ اسب بخار) را تولید کند. خریداران می‌توانند مدل اتوماتیک ۶ دنده یا دستی ۶دنده را خریداری کنند که با مدل Stinger ۸ دنده‌ای کمی متفاوت است. اما گفته شده که می‌تواند در حالت اسپورت عملکردی مشابه ۸دنده‌ای داشته باشد.

در حالت اسپورت شرایط کمی متفاوت می‌شود. سیستم فرمان می‌تواند وزن کم مورد نیاز را جبران کند و همچنین جعبه دنده نیز قدرت بیشتری را در دور موتورهای پایین وارد می‌کند. سیستم تعلیق ممکن است آن چنان راحت نباشد اما در پیچ‌ها می‌تواند قابل انعطاف باشد.

کیا سراتو ۲۰۱۹ با قیمتی معادل ۱۷۶۹۰ دلار برای مدل ۶ دنده دستی و تا ۲۵۲۰۰ دلار برای مدل EX فول آپشن آن وارد بازار می‌شود.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir