در واقع فورد استارت دو درب در حدی فراتر از طراحی‌های معمولی جا گرفته که هم ارزان بوده و هم شیک و خوش استیل است...
 
شرکت اتومبیل سازی فورد با هدف کاهش تولید دی اکسید کربن، ماشینهای جدید خود با مصرف یک لیتر در 100 کیلومتر را به نمایش در آورد.
فورد استارت جدیدترین پروژه شرکت در زمینه لزوم حفظ محیط زیست بر اساس استانداردهای موسوم به Green Engine است که به خوبی به اجرا در آورده است. گفتنی است فورد استارت 3 سیلندر بوده و در 100 کیلومتر تنها یک لیتر بنزین مصرف می‌کند.
موتور این اتومبیل زیبا از نوع اکوبوست است. این نوع موتور میزان تولید CO2 یا دی اکسید کربن ناشی از احتراق بنزین را زیر 100 گرم در یک کیلومتر می‌رساند که خود تحول بزرگی در راه رسیدن به اتومبیلهای سبز یا Greencars است. تیم استراتژیک فورد در ایروین کالیفرنیا برای ساخت این اتومبیل نیم نگاهی هم به ماشینهای اسپرت کلاسیک مانند Porsche 356 Speedster و Alfa Romeo Zagato SZ داشته و از طراحی آنها در ساخت این ماشین بهره برده اند. جی.مایس قایم مقام در شرکت فورد و رییس اداره خلاقیت و طراحی می‌گوید در عصر طراحی های ویژوال همراه با نویزهای ما اتومبیلی ساخته ایم که در آن هارمونی خاصی بکار رفته و هر قطعه ای برای کاری خاص طراحی شده است.به گفته وی فورد استارت طراحی شخصی و دینامیک است که نام فورد را در سطح جهانی ارتقا می‌بخشد.

fordstart
 
بدنه آن از آلومینیوم بسیار محکم و استیل با استحکام  بالا با شبکه آلومینیومی‌سبک وزن و امن دور تا دور ماشین ساخته شده که وزن آنرا کمتر نموده و در عین حال ایمنی مسافران و راننده را در اولویت خود قرار داده است. پانلهای اتومبیل از کامپوزیتهای قابل بازیافت ساخته شده و زیر تنه هم کاملا آیرودینامیک است(بدون اینکه توسط شرکت توضیح زیادی داده شود)

ford inside

در واقع برای حفظ کم وزنی در ماشین از فیبرهای موسوم به سیسال استفاده شده است و به همین خاطر قطعات کمتری در صندلی جلو بکار رفته است. نکته قابل توجه اجازه کاستومایز کردن و انتخاب توسط سفارش دهنده است.کنسول جدید هم بنام MyFord Mobile  برای رابط تلفن هوشمند داخل اتاق تعبیه شده است.
 
fordstart
 
در واقع فورد استارت دو درب در حدی فراتر از طراحی‌های معمولی جا گرفته که هم ارزان بوده و هم شیک و خوش استیل است.
فورد نوع 4 سیلندری از اتومبیلهای فالکون خود را که 2 لیتر مصرف سوخت دارد را سال آینده راهی بازار استرالیا می‌کند. موتورهای موسوم به اکو بوست EcoBoost با تزریق مستقیم سوخت میزان مصرف در موتورهای بنزینی را به حداقل کاهش می‌دهد و حالا فورد با ساخت موتور سه سیلندری با مصرف 1 لیتر در 100 کیلومتر خود را رکورد دار می‌داند..
 
fordstart4
 
البته تویوتا نیز مدلی بنام پریوس ساخته که میزان تولید دی اکسید کربنش 89 گرم در کیلومتر است که رقمی‌فوق العاده محسوب می‌شود. موتور این اتومبیل 4 سیلندر بوده و 1.8 لیتر در 100 کیلومتر می‌سوزاند.
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir
 
مطالب جالب دیگر:
اعترافات تکان دهند زن فاسد درمورد دختر 12 ساله‌اش!
چگونه می‌توانیم بدن خود را Reset کنیم؟!
دختر 21ساله، گوش پسری را که به او گفته بود چاق با دندان کند!! (+عکس)
کشوری که زنان نان‌آور هستند و مردان از زنان کتک می‌خورند!!
پنیر با بوی پای نشسته!!
سربازی که کور شده است با استفاده از زبانش می‌بیند!! (+عکس)