خواص کیوی برای سلامت
 کیوی سرشار از خواص و فواید باورنکردنی برای حفظ سلامت بدن می باشد

 فواید باورنکردنی کیوی

این میوه با دارا بودن انبوهی از مواد مغذی با فوائد بسیاری برای سلامتی همراه است. یک عدد از این میوه حاوی ۶۱ کالری، ۱۵ گرم کربوهیدرات، سه گرم فیبر و تنها ۹ گرم قند طبیعی است. همچنین ویتامین C، کلسیم، آهن، ویتامین B۶، منیزیم، پتاسیم از مواد مغذی ضروری موجود در این میوه به حساب می‌آید.

به گفته متخصصین تغذیه، ترکیب‌های مغذی موجود در این میوه درصورتیکه به طور مرتب مصرف شود برای سلامت مفید هستند و می‌توانند هضم غذا را بهبود داده و سلامت سیستم ایمنی و متابولیک را تقویت کنند.

مصرف میوه کیوی یکی از آسانترین روش‌ها برای تامین ویتامین C مورد نیاز بدن است. ویتامین C یک اسید اسکوربیک است که بدن برای تشکیل ماهیچه، کلاژن و استخوان‌ها به آن نیاز دارد. نتایج برخی مطالعات نشان می‌دهد که خوردن کیوی می‌تواند به مبتلایان آسم کمک کند و ممکن است باعث کاهش خس خس در کودکان شود.

همچنین ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های موجود در کیوی می‌توانند با سفت شدن پوست هنگام مقابله با التهاب به کاهش آکنه کمک کند. علاوه بر این، کیوی سرشار از پتاسیم است که به عملکرد کلیه‌ها کمک کرده و مانع از تشکیل سنگ در کلیه‌ها می‌شود. وجود پتاسیم در کیوی به کاهش فشارخون بالا کمک می‌کند.

به گزارش مدیکال دیلی، یکی دیگر از مزایای کیوی برای سلامتی دارا بودن فیبر و آب است. فیبر به تجزیه غذا کمک می‌کند و میزان بالای آب موجود در کیوی نیز باعث می‌شود بدن آب کافی دریافت کند که هر دوی این فاکتورها به فرآیند هضم سالم غذا کمک می‌کنند.

بیشتر بدانید : حقایقی جالب و عجیب در مورد میوه ها وسبزی ها

بیشتر بدانید : این بخش کیوی را نخورید، خطر آلودگی به فلزات سنگین وجود دارد

بیشتر بدانید : خواص میوه ها با توجه به رنگ شان!!

بیشتر بدانید : پوست کیوی چه فایده ای دارد و چه کسانی نباید پوست کیوی بخورند؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:isna.ir