جلوگیری از بروز عارضه‎ها با حرکت ‎درمانی
حرکت ‎درمانی مجموعه‎ای از حرکات صحیح و اصولی است که با کمک آن می‎توان درد بسیاری از مفاصل را کاهش داد و همچنین از بروز عارضه‎هایی چون کمر درد، درد گردن، زانو، شانه، مچ و... جلوگیری کرد.

امروزه با بیشتر شدن مشغله‎های افراد در زندگی روزمره، داشتن درد مفاصل به امری عادی تبدیل شده و کمتر پیش می‎آید که شخصی از مشکل ستون مهره‎ها و کمر درد، زانو درد، گرفتگی عضلات، شانه، مچ و... گلایه نداشته باشد.

بی‎توجهی به این مشکلات نه تنها شدت درد را بیشتر می‎کند بلکه به مرور زمان درمان نیز پاسخگوی این تشدید دردها نمی‎شود و تا آنجایی که فرد باید به استراحت مطلق و گاه انجام عمل جراحی روی آورد. حرکت‎درمانی راهکاری برای مقابله و درمان دردهای گردن، کمر، شانه، زانو و ... است که البته انجام حرکات اصولی و طبق برنامه را می‎طلبد.

دکتر وحید ولی‎پور درباره حرکت‎درمانی و اهداف و اهمیت آن اظهار کرد: ورزش‎درمانی مجموعه‎ای از حرکات صحیح و اصولی است که با کمک آن می‎توان درد بسیاری از مفاصل را کاهش داد و همچنین از بروز عارضه‎هایی چون کمر درد، درد گردن، زانو، شانه، مچ و... جلوگیری کرد.

وی افزود: لازمه نتیجه گرفتن از انجام تمرینات در حرکت‎درمانی انجام حرکات کششی و همچنین عدم اجرای تمرینات جهشی و پرتابی است. این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان اضافه کرد: حرکت‎درمانی حتماً برای افراد دچار مشکلاتی از جمله کمر درد، زانو درد و... نیست بلکه هر فرد سالمی نیز برای جلوگیری از ابتلا به دردهای مذکور می‎تواند از این روش بهره ببرد.

ولی‎پور خاطرنشان کرد: هرگونه آسیب از جمله آرتروز را می‎توان با کمک روش حرکت‎درمانی، اصلاح کرد اما لازمه تحقق این هدف انجام حرکات صحیح و اصولی است و در غیر این صورت جوابی حاصل نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هر عضو از بدن از جمله کمر، زانو، مچ پا، دست و... حرکت اصلاحی خاص خود را دارد بنابراین استفاده از روش حرکت‎درمانی باید زیر نظر مربی انجام شود. این مدرس دانشگاه لرستان یادآور شد: با حرکت‎درمانی می‎توان از بروز آرتروز و بیماری‎هایی مانند آتروفی عضلانی جلوگیری کرد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir