تمرین ساده برای درمان گودی کمر
یک دکتری فیزیولوژی ورزشی ضمن توضیح در مورد علل ایجاد عارضه گودی کمر در خانم ها و آقایان، بهترین حرکات اصلاحی برای بهبود این عارضه را نام برد

حرکات اصلاحی مناسب برای گودی کمر

شکوفه سخنور در گفت و گویی در مورد عارضه گودی کمر و حرکات اصلاحی مناسب برای بهبود وضعیت آن اظهار کرد: لوردوزیس که با نام گودی کمر نیز شناخته می شود، عارضه‌ای است که ارتباط مستقیم با سبک زندگی دارد و معمولا بر اثر رفتارهای غلط حرکتی ایجاد می‌شود؛ انحنای کمر بیش از میزان طبیعی یا گودی بیش از حد کمر مشکل بسیاری از افراد است و افزایش آن ممکن است باعث وارد شدن فشار بیش از حد به ستون فقرات و ایجاد درد در این ناحیه از بدن شود.

وی با اشاره به اینکه اصلاح وضعیت قرارگیری ستون فقرات و انحنای بیش از حد آن می تواند از بدتر شدن شرایط و دردهای کمر و ستون فقرات پیشگیری کند، گفت: بزرگترین علت ایجاد گودی کمر بزرگ شدن شکم در اثر افزایش وزن در آقایان و خانم ها یا بارداری در بانوان، ضعف عضلات مرکزی در ناحیه شکم، کمر و همچنین ضعف عضلات تثبیت کننده در ناحیه لگن و کمر است.

این دکتری فیزیولوژی علوم ورزشی با بیان اینکه هر تمرینی که باعث افزایش درد شود مناسب شما نیست، عنوان کرد: یکی از ایمن ترین و مناسب ترین حرکات به این نحو است که به پشت روی سطح صاف و محکمی دراز بکشید و زانوها را به سمت قفسه سینه بکشید و هر بار ۱۰ تا ۲۰ ثانیه مکث کرده و به حالت اول برگردید.

سخنور ادامه داد: به منظور تقویت عضلات شکمی نیز از این گروه حرکات غافل نشوید و حرکاتی نظیر کرانچ شکم را در دامنه بدون درد انجام دهید، این حرکات را نیز با ۱۰ تکرار و در سه ست با استراحت کافی بین ست ها اجرا کنید.

به گفته وی در حرکت صحیح کرانچ برخلاف درازنشست، قسمت تحتانی کمر از زمین جدا نمی‌شود و در این حالت عضلات خم‌کننده باسن درگیر نشده و حرکت مختص عضلات شکم می‌شود.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir