مجید مجیدی درباره "کرونا" فیلم می سازد؟ شایعه یا واقعیت + عکس
 مجید مجیدی کارگردان نامدار ایرانی با انتشار نامه ای ضمن اعلام پشتیبانی مردم ایران از مردم چین نسبت به غلبه مردم این کشور بر بیماری کرونا ابراز اطمینان کرد

مجیدی: قلب مردم ایران با مردم چین است

همزمان با افزایش شیوع ویروس کرونا در چین و مقاومت مردم این کشور در برابر این ویروس جدید، مجید مجیدی کارگردان نامدار ایرانی با انتشار نامه ای ضمن اعلام پشتیبانی مردم ایران از مردم چین نسبت به غلبه مردم این کشور بر این بیماری ابراز اطمینان کرد.

مجیدی در این نامه که رادیو بین المللی چین روز جمعه منتشر کرد آورده است «می دانم روزها و لحظات بسیار سختی را سپری می کنید می خواهم بدانید که قلب همه مردم دنیا به خصوص مردم ایران با شما عزیزان است لحظه ای نیست که به یاد شما و کودکان معصوم چین نباشم. بی شک این روزهای تلخ و سیاه سپری خواهد شد و من مطمئنم شما مردم بزرگ چین همانطور که در طول تاریخ ثابت کرده اید ملت سختکوش و مبارزی بوده اید، بر این فاجعۀ بزرگ انسانی پیروز خواهید شد.

فیلم درباره کرونا,ویروس کرونا,همدردی مجید مجیدی با مردم چین
نامه مجید مجیدی در رادیو بین المللی چین

این کارگردان نامدار ایرانی نوشته است شما با پایداری خود، دوباره امید و زندگی را به چین بر می گردانید برای همه شما عزیزان سلامتی و موفقیت آرزو می کنم. زنده باد مردم بزرگ چین.

مجید مجیدی همچنین در گفت و گو با این رسانه چینی گفته است به زودی آماده ساخت فیلمی با موضوع تلاش و همکاری و همیاری مردم چین، کودکان و خانواده های چینی در مبارزه با این بیماری است تا شجاعت، همدلی و امید مردم چین به زندگی را در قاب تصویر به نظر جهانیان برساند.

رادیو بین المللی چین نوشته است مجید مجیدی از کارگردانان مشهور ایران و جهان است که فیلم هایش جوایز بین المللی زیادی به دست آورده است او دوست خوب و قدیمی مردم چین است و بارها به چین سفر کرده است در سال ۲۰۰۸ فیلم کوتاه «پکن، پکن» را به مناسبت برنامه «نگاه کارگردانان معروف جهان به پکن» ساخت او در سال ۲۰۱۹ در نشست گفت و گوی تمدن های آسیایی در پکن شرکت و در جریان آن با خبرنگاران رادیو و تلویزیون مرکزی چین مصاحبه ای اختصاصی انجام داد.

مجید مجیدی تکذیب کرد؛ قصد ساخت فیلمی درباره ویروس کرونا را ندارم

عصر امروز (جمعه ۱۱ بهمن)، مجید مجیدی با انتشار نامه دیگری که در اختیار رسانه‌ها قرار داد، خبر ساخت فیلم درباره ویروس کرونا را کذب محض دانست.

متن این نامه به شرح زیر است:
بعد از تعاملات بسیار زیادی که در این چند سال با مدرسه فیلمسازی پکن و دانشگاه سینمایی شهر پکن داشتم، در نهایت حدود ٢سال پیش تصمیم به ساخت فیلمی درباره کودکان در چین گرفتم که مقدمات ساختش هم فراهم شد.

چند روز پیش متاسفانه متوجه شدم که تعدادی از اعضای خانواده بعضی از دوستانم در مدرسه فیلمسازی پکن و کمپانی‌ای که با آنها قصد همکاری داشتم، گرفتار ویروس کرونا شده‌اند.

همین دوستانم در هفته‌های گذشته در جریان حال و روز بد من به خاطر اتفاقات تلخ حادث شده برای مردم عزیز کشورم بودند و بارها و بارها مراتب تسلای خودشان را در همدردی با مردم عزیزمان به من ابراز کردند. به همین خاطر حسب وظیفه و به رسم ادب متنی را جهت همدردی برایشان فرستادم که نمی‌دانم چگونه خبر کذب ساخت فیلم در مورد کرونا از آن بیرون آمد!

بنده به هیچ عنوان قصد ساخت فیلم درباره ویروس کرونا را نداشته و نخواهم داشت و این خبر کذب محض است.

بیشتر بدانید : فیلم های ترسناک با موضوع ویروس های کشنده و دیوانه وار + عکس

بیشتر بدانید : هیاهوی یک ویروس ناشناخته در فیلم ترسناک «ضبط»

بیشتر بدانید : «شیوع» ویروس مرگبار در سینماها + عکس

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: irna.ir