جدیدترین محصول فراری این بار به راستی منحصر به فرد است ، از طراحی خودرو گرفته تا موتور و قابلیت های آیرودینامیک و ارگونومیک .
 
 
جدیدترین محصول فراری این بار به راستی منحصر به فرد است ، از طراحی خودرو گرفته تا موتور و قابلیت های آیرودینامیک و ارگونومیک . با وجود خودرویی مانند F430 در فراری معرفی یک جانشین برای آن بسیار سخت بود. اما فراری خودرویی معرفی کرد که که براستی بسیار برتر از F430 است و توانست جانشینی شایسته باشد برای فراری F430 سبک طراحی آن بسیار چشمگیر و زیباست و نشان بارزی از سلیقه و اوج هنر طراحان ایتالیایی آن می باشد. فراری به افتخار کشور ایتالیا و سال ها تلاش و نوآوری در زمینه صنعت خودرو در این کشور اتومبیل جدید خود را 458 ایتالیا نامیده است. در 458 دو رقم اول حجم موتور را نشان می دهد یعنی 5/4 لیتر و عدد 8 آرایش سیلندرها را نشان می دهد.
 
بد نیست بدانید که مایکل شوماخر ، قهرمان افسانه ای تیم فرمول یک فراری در همه مراحل طراحی و تولید 458 تجربه های حرفه ای خود را به کار گرفته و تیم طراحی سازنده را همراهی کرده است. طراحی بدنه 458 نیز به عهده پنین فارینا بوده که در این زمینه شهره عام و خاص است. این شرکت با تاکید بر نوآوری و خلاقیت در طراحی ، بار دیگر اثری جاودانه آفریده تا با هر چه تا کنون دیده اید ، متفاوت باشد. با وجود فناوری پیشرفته نکات زیادی در مورد ایتالیا می توان گفت، اما باید مهمترین ویژگی این خودرو را طراحی بی نظیر آن دانست. در مورد ظاهر ایتالیا تنها می توان گفت زیباترین فراری تاریخ !!!
 
با توجه به وزن کم 458 ( 1380 کیلوگرم ) و قدرت و گشتاور بالای موتور ، باید باید انتظار رکوردهای خوبی را از ایتالیا داشت.
 
موتور 458 به هنگام خروج گاز از اگزوزهای سه گانه عقب ، صدایی همانند خرناس کشیدن به وجود می آورد که راننده را وادار به فشردن پدال گاز می کند. پیشنهاد می شود اگر نمی توانید یک فراری ایتالیا بخرید پس لااقل در اینترنت جستوجویی انجام دهید و صدای منحصر به فرد آن را گوش کنید.
 
طراحان مارانلو برای ساخت شاسی این فراری ، علاوه بر آلومینیوم ، از مواد با عیار بالا در حد صنایع هوایی استفاده کرده اند. آن ها چارچوب طراحی بدنه 458 را بیشتر بر مسائل آیرودینامیکی قرار داده اند . دماغه جلو ایتالیا برای افزایش نیروی عمودی در سرعت های بالا تغییر شکل سطحی می دهد تا اتومبیل بتواند در سرعت 200 کیلومتر در ساعت حدود 140 کیلوگرم نیروی عمودی ایجاد کند. گیربکس هفت سرعته با ضریب دنده های نزدیک ، به همراه اصطکاک اندک موتور ، مصرف سوخت 458 را تا 7/13 لیتر در 100 کیلومتر سیکل ترکیبی را کاهش دهد.
 

استفاده ترکیبی از سیستم های دیفرانسیل الکترونیکی ، F1-Trac و واحد کنترل الکترونیک ( ECU ) به همراه تعلیق جدید و پیشرفته باعث شده است 458 در مقایسه با مدل 430 ، 32 درصد افزایش شتاب در خروج از پیچ ها داشته باشد.

بدون شک یکی از جذاب ترین بخش های 458 ، کابین کاملا جدید و یگانه آن است . کنسول مرکزی جدا از داشبورد ، داشبورد کشیده و پیچیده ، هواکش هایی از جنس کروم و ترتیب غیرعادی قرار گیری اجزای مختلف همگی بر گیرایی این کابین می افزاید . در کابین 458 نشان دهنده های ماهواره ای کنار داشبورد نمایشگر های جامع و فراگیر اجزا جلو راننده تعبیه شده اند تا او بتواند بیشتر بر رانندگی اش تمرکز کند. این سبک رانندگی شبیه به رانندگی در فرمول یک است که تجربه ای بی نظیر را رقم می زند. در 458 همه بازوهای حرکتی برای فعال کردن بخش های مختلف از روی فرمان حذف شده اند و تنها با فشردن یک دکمه می توان کنترل قسمت های مختلف را به دست گرفت . دکمه تنظیمات کمک فنرها نیز نیز برای دسترسی بهتر کنار دکمه روشن و خاموش قرار گرفته است.  

نام : Ferrari 458 Italia 2011

کلاس : سوپر اسپرت

آرایش پلت فرم : موتور عقب - دیفرانسیل عقب

موتور : 8 سیلندر ( V8 )

 حجم موتور : 4499 سی سی

قدرت : 561 اسب بخار                  

گشتاور : Nm 540 در 6000 دور/دقيقه

وزن : 1380 کيلو گرم

فاصله بين دو محور : 2650 ميلی متر

ابعاد : ( طول * عرض * ارتفاع )      4527 * 1937 * 1213 میلی متر

گیربکس : 7 دنده اتوماتیک F1 با قابلیت تعویض از پشت فرمان

حداکثر سرعت : 325 کیلومتر در ساعت

شتاب 0- 100 : 3.4 ثانیه

مصرف سوخت : 13.7 لیتر در 100 کیلومتر

سايز رينگها : جلو 20 اينچ، عقب 20 اينچ

سایز تایرهای جلو: 235 با دیواره 35

سایز تایرهای عقب : 295 با دیواره 35

برنامه تولید : 2011

قیمت جهانی :  225,000  دلار


تهیه و تدوین: گروه سرگرمی سیمرغ/ ابوالفضل درخشان
www.seemorgh.com/entertainment
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب جالب دیگر:
عکس‌های تغییر چهره باور نکردنی بازیگری که زمانی دوستش داشتیم!!
مردی که یک دزد چاقوی 10سانتی در سرش فرو کرد و او نفهمید!! + عکس
مد جدید و وحشتناک جراحی زیبایی در پارتی‌های ژاپن!! ‬+ تصاویر
هرم شیطان (لوسیفر) + عکس
عکس جدید از محمدرضا فروتن و همسرش در یک مراسم