تویوتا کمری یا هوندا آکورد؛ کدام یک بهتر است؟
قصد داریم به بررسی و مقایسه تویوتا کمری با هوندا آکورد بپردازیم. در ادامه با ما همراه شوید.

مقایسه تویوتا کمری با هوندا آکورد

از سال‌های دور تاکنون دو سدان ژاپنی رقابت سختی با یکدیگر داشته‌اند. تویوتا کمری و هوندا آکورد همواره فروش بالایی داشته و البته همانند مقایسه بتمن و سوپرمن هستند.

هوندا آکورد و تویوتا کمری سدان های خانوادگی محبوبی هستند که برای مدل سال 2018 نسل جدید آن‌ها عرضه شده است. هر دو خودرو در آمریکای شمالی پرفروش بوده و دلیل خوبی هم برای این کار وجود دارد: هر دو سدان ژاپنی برای قابلیت اعتماد مثال‌زدنی، لیست تجهیزات مناسب و دوستدار خانواده بودن شناخته شده‌اند.

مقایسه تویوتا کمری و هوندا آکورد

موضوع جالب اینکه هوندا در نسل جدید آکورد استفاده از پیشرانه 6 سیلندر را کنار گذاشته اما نسل جدید تویوتا کمری هنوز هم گزینه پیشرانه 6 سیلندر را پیش روی خریداران قرار می‌دهد. آکورد جدید گیربکس 10 سرعته اتوماتیک داشته و این گیربکس همراه با یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو انجام وظیفه می‌کند. پیشرانه یاد شده قدرت 252 اسب بخاری و گشتاور 370 نیوتون متری دارد. نسخه پایه آکورد جدید از پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو با خروجی 192 اسبی و یک گیربکس CVT استفاده می‌کند.

اما از طرف دیگر برای مقایسه‌ای بهتر نسخه‌ای از تویوتا کمری را در برابر آکورد جدید قرار داده‌ایم که از پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری با قدرت 203 اسب و گشتاور 249 نیوتون متر استفاده می‌کنیم. البته همان‌گونه که گفتیم می‌توان پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری را نیز در کمری انتخاب کرد. هر دو پیشرانه کمری به یک گیربکس 8 سرعته متصل می‌شوند.

خب هر دو سدان محبوب ژاپنی وارد نسل جدید خود شده‌اند و رقابت این خودروها سخت‌تر از هر زمان دیگری شده است. کمری پرفروش‌تر از آکورد است اما این فاصله خیلی زیاد نیست و هر دو خودرو ویژگی‌های ممتازی دارند

انتخاب شما کدام است: کمری متحول شده یا آکورد بهبود یافته؟!



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: pedal.ir