چگونه می توان گفت که حقیقتا به غذا خوردن نیاز دارید؟


به سیگنال نشان دهنده اشتها نمی توان اعتماد کرد. برای اثبات این مساله، کافی است نگاهی به شمار زیاد افرادی که دارای اضافه وزن هستند بیندازید، اینها کسانی هستند که بیشتر از حدی که بدنشان نیاز دارد، کالری مصرف می کنند. مرتبه بعد که اصرار به خوردن چیزی داشتید، با کمک راهنمایی های زیر می توانید بفهمید که آیا این احساس گرسنگی واقعی است یا نه!

1-  احساس گرسنگی حقیقی به آهستگی پدیدار می شود در حالی که گرسنگی هیجانی، به صورت ناگهانی رخ می دهد. بنابراین برای شناسایی گرسنگی فیزیکی(واقعی) به دنبال خصلت کندی و آهستگی ظهور آن باشید.

2-  به قار و قور شکم گوش بدهید. وقتی معده شما واقعا خالی است،  صداهای خالی بودن شکم و قار و قور آن را می شنوید.

3- از خود بپرسید گرسنه چه چیزی هستید و دلتان چه می خواهد. گرسنگی حقیقی با هر غذایی ارضا و رفع می شود. اگر فقط و فقط یک چیز خاص را می خواهید، شما واقعا گرسنه نیستید ( راهنمایی: اگر به جای سیب دلتان یک کیک می خواهد، گرسنگی تان واقعی نیست!)

4- ده دقیقه صبر کنید. تایمر فر یا ساعت مچی تان را روی 10 دقیقه بعد تنظیم کنید تا سر ده دقیقه زنگ بزند. بعد خودتان را به کاری مشغول کنید تا صدای زنگ را بشنوید. معمولا اگر احساس گرسنگی واقعی نباشد و تنها یک هوس باشد، پس از این مدت می بینید که اثری از آن نیست.

5-  یک لیوان آب بنوشید. بیساری از افراد، گرسنگی و تشنگی را باهم اشتباه می گیرند و وقتی بدنشان واقعا به آب نیاز دارد، آنها فکر می کنند که لازم است غذا بخورند. بنابراین یک لیوان آب بنوشید، بعد 10 دقیقه صبر کنید. اگر هنوز هم گرسنه بودید، آنگاه این یک احساس گرسنگی واقعی است.

6-  چیز دیگری در دهانتان بگذارید. اگر با آدامس، آب نبات یا یک قرص نعنا این احساس برطرف شد، معلوم می شود که این احساس، گرسنگی نیست بلکه تنها دهانتان هوس چیزی کرده است.

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سلامت

مطالب پیشنهادی :
آیا نشانههای گرسنگی واقعی را میدانید؟
هورمون گرسنگی با افسردگی ارتباط دارد
آیا مدام احساس گرسنگی می کنید؟سیر نمی شوید؟
چگونه بر گرسنگی غلبه كنیم؟
بهترین راه برای آغاز کاهش وزن