نان‌های گرد را نصف كنید و روی آن گردو بچینید. یك تكه پنیر هم روی آن بگذارید....


می‌توانید كمی كارامل هم روی گردوها بریزید تا با ایجاد یك طعم شور و شیرین، صبحانه‌ای‌ خوشمزه داشته باشید.
یكی از مشكلات مادرهایی كه بچه مدرسه رو دارند، صبحانه‌دادن به آن‌هاست. بچه‌ها وقتی از خواب بیدار می‌شوند، میل زیادی به صبحانه‌خوردن ندارند.

یكی از مشكلات مادرهایی كه بچه مدرسه رو دارند، صبحانه‌دادن به آن‌هاست. بچه‌ها وقتی از خواب بیدار می‌شوند، میل زیادی به صبحانه‌خوردن ندارند. با این 8 دستور ساده كه آماده كردن همه آن‌ها كمتر از 51دقیقه طول می‌كشد، صبحانه‌هایی درست كنید كه بچه‌ها حتما دوست دارند  و با اشتیاق آن را می‌خورند و سیر از خانه خارج خواهند شد.
 
مینی پیتزای تخم‌مرغ
چند تخم‌مرغ را كاملا بپزید. تكه‌های نان تست یا نان لواش را جدا كنید. روی آن‌ها یك حلقه گوجه‌فرنگی بگذارید و تخم‌مرغ‌های پخته را پوست بكنید و حلقه‌حلقه كنید و روی گوجه‌فرنگی بچینید. كمی پنیر پیتزا روی تخم‌مرغ‌ها بپاشید و برای چند دقیقه در فر یا مایكروویو قرار دهید تا پنیر كاملا آب شود.
 
دسر تقلبی
كمی مغز آجیل و برشتوك ته لیوان بریزید و روی آن را از مقداری ماست غلیظ خامه‌ای پر كنید. می‌توانید برای ایجاد مزه بهتر كمی كارامل هم روی ماست اضافه كنید. كودك شما فكر می‌كند در حال خوردن دسر است و با اشتیاق كامل محتویات این لیوان كه پر از كلسیم و ویتامین و انرژی لازم برای یك روز در مدرسه است را خواهد خورد.
 
ساندویچ نیمرو
تخم‌مرغ‌ها را دانه دانه نیمرو كنید. هر تخم‌مرغ را به همراه یك ورق ژامبون و كمی پنیر پیتزا، لای 2 ورق نان تست بگذارید و در دستگاه ساندویچ‌میكر بگذارید. این ساندویچ‌های خوشمزه تكراری بودن نیمرو را خواهد گرفت و كوچولوی شما بدون بهانه‌گیری آن را می‌خورد.
 
نان و پنیر و خیار
روی یك تكه نان پنیر خامه‌ای بمالید و روی آن گوجه و خیار بچینید. تنها تفاوت و ویژگی این ساندویچ این است كه باید كمی سلیقه به خرج دهید و با گوجه و خیار شكل‌های بامزه درست كنید. فرزند شما با دیدن این شكل‌های بامزه هیچ بهانه‌ای برای خوردن نخواهد گرفت.
 
سوسیس و تخم‌مرغ
بچه‌ها معمولا سوسیس دوست دارند. برای درست كردن این غذا باید سوسیس‌ها را تفت دهید و كمی كه رنگ آن‌ها عوض شد، تخم‌مرغ‌ها را به هم بزنید و به سوسیس اضافه كنید و این غذا را با سس قرمز سرو كنید.
 
املت چیپس و پنیر
بچه‌ها عاشق چیپس و پنیر هستند. با كمی تغییر می‌توانید این غذای پر كالری و مضر را تبدیل به صبحانه‌ای مفید كنید. زرده و سفیده تخم‌مرغ را به هم بزنید و در تابه بریزید. كمی كه خودش را گرفت، مقداری چیپس خرد كنید و به همراه گوجه‌فرنگی خرد شده و پنیر پیتزا روی تخم‌مرغ‌ها بریزید. بعد از چند دقیقه به هم بزنید و سرو كنید.
 
نان و پنیر و گردو
نان‌های گرد را نصف كنید و روی آن گردو بچینید. یك تكه پنیر هم روی آن بگذارید. می‌توانید كمی كارامل هم روی گردوها بریزید تا با ایجاد یك طعم شور و شیرین، صبحانه‌ای‌ خوشمزه داشته باشید.
 
نان تخم مرغی
نان تست را بردارید و از میان آن یك دایره جدا كنید. كف تابه را كمی با كره چرب كنید. نان تست را در آن بگذارید و یك تخم‌مرغ را به هم بزنید و آنقدر از آن درون دایره وسط نان بریزید تا پر شود. وقتی تخم‌مرغ خودش را كاملا گرفت، آن را برگردانید تا طرف دیگر نان هم طلایی شود.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Tabnak.ir
 
مطالب پیشنهادی :
دو خوراکی موثر برای جلوگیری از چاقی
رژیم غذایی برای چاقی موضعی
آیا چاقی شما موضعی است؟
سالادهایی که باعث چاقی و لاغری می شوند!
چطور چاقی را با دارو درمان کنیم؟