ساختن استخوان های سالم و قوی فرآیند مادام العمری است که نیاز به توجه جدی در کودکی و نوجوانی دارد. کلسیم سد و مانعی اصلی برای....
 

ساختن استخوان های سالم و قوی فرآیند مادام العمری است که نیاز به توجه جدی در کودکی و نوجوانی دارد.  کلسیم سد و مانعی اصلی برای استخوان هاست.  بدن ما روزانه نیاز به 1200 میلی گرم کلسیم دارد.  بهترین منبع دریافت کلسیم غذاهای طبیعی می‌باشد.  هرچه به غذاهای غنی از کلسیم اهمیت بیشتری بدهید، استخوان های قوی‌تری خواهید داشت.  لبنیات نیز بهترین منبع کلسیم می‌باشند، یعنی کلسیم به وفور در آنها یافت می‌شود. در زیر بعضی از منابع کلسیم را برای شما آورده ایم:

 ماست، شیر کم چرب، پنیر، ریواس، ماهی قزل آلا، کلم پیچ، چغندر، بادام، آب پرتقال غنی شده با کلسیم و کلم بروکلی.

مکمل های کلسیم نیز مفید خواهند بود، به ویژه اگر کلسیم در رژیم غذایی شما به مقدار کافی نیست.  هر چند که باید بدانید که کلسیم در منابع غذاهای طبیعی بهتر جذب می‌شود.  ویتامین D نیز عنصری اساسی برای سلامتی استخوان و متابولیسم کلسیم در بدن می‌باشد.  برای جذب ویتامین D می‌توانید چند دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید.  از خوردن سودا و نوشابه های الکلی اجتناب کنید، زیرا که این ها مانع از جذب کلسیم می‌شوند و در خیلی از موارد به خاطر وجود فسفر در آنها می‌باشد.

 پس به خاطر بسپارید که بدن روزانه به 1200 میلی گرم کلسیم نیاز دارد و ترجیحاً اول از منابع غذایی و در رده بعد مکمل های کلسیم.

منابع مطلوب کلسیم برای شما چه می‌باشد؟چقدر مطمئن هستید که کودکانتان کلسیم به اندازه کافی دریافت می‌کنند؟
 
 
 
تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
 
اختصاصی سیمرغ     www.seemorgh.com/health
 
 
مطالب مرتبط:
 
دیگر استخوانهایتان نمی شکند!! 
تاثیرشگفت انگیزویتامین Cبرپوکی استخوان  
رژیم غذایی مناسب جهت بهبود باروری در مردان 
چرا عضله‌هایتان می‌گیرد؟ 
سه ليوان شير بخوریم، سنگ کلسیم نگیریم  
ویتامین اضافی در بدن; خوب یا بد؟!!