وقتی رژیم ها، دهان را بدبو می‌کنند...
واضح است که برخی رژیم های غذایی، دهان را بدبو می‌کنند.اما کدام رژیم ها؟ چرا؟و مهم تر از همه اینکه، چه باید کرد؟

چه رژیم های غذایی دهان را بدبو می‌کنند

همان طور که از نام این رژیم ها پیداست، این رژیم ها سرشار از پروتئین اند و در عوض مقدار بسیار کمی کربوهیدرات دارند، حتی بعضی های شان کاملاً فاقد کربوهیدرات هستند.این در حالی است که ارگانیسمی که کربوهیدرات برای مواجه شدن با نیازهایش را در دسترس نداشته باشد، از چربی ها استفاده خواهد کرد. و این دقیقاً هدف اصلی این رژیم هاست!.اما زمانی که ما چربی می‌سوزانیم، ضایعاتی که اجرام ستونیک نام دارند، ترشح و در ادرار و خون مان آزاد می‌شوند. این مواد در بازدم منتشر خواهند شد.و از آنجایی که این مواد بسیار بدبو هستند، بد بو شدن نفس قطعی و اجتناب ناپذیر خواهد بود!

 

از بین بردن بوی بد دهان طی مدت رژیم سخت است

بوی بد تنفس که به دلیل رژیم های پرکالری ایجاد می‌شود، در واقع نشانۀ این است که رژیم دارد به خوبی عمل می‌کند.این وضعیت یک دوراهی واقعی برای کسانی است که چنین رژیم هایی را دنبال می‌کنند. برای رفع مشکل بوی بد، کافی است مصرف کربوهیدرات هایشان را افزایش بدهند. اما این بدان معنا نیست که خودشان رژیم شان را تغییر دهند!. از سوی دیگر، بد بو شدن هوای بازدم به خاطر وجود اجرام ستونیک در خون را نمی‌توان مثل زمانی که علت بوی بد، در دهان است، از بین برد. در این وضعیت رعایت بهداشت دهان و دندان برای رها شدن از این بوی بد کافی نیست.

 

در مواردی که علت بوی بد دهان، رژیم است، چه باید کرد؟

یافتن راه حل هایی برای رفع بوی بد نفس، طی مدت رژیم، کار ساده ای نیست، با این حال باز هم راه حل هایی وجود دارد:

- آب نبات نعنایی بجوید.این کار بوی بد را از بین نمی‌برد ولی آن را می‌پوشاند.توجه، اگر شما واقعاً می‌خواهید رژیم تان را مو به مو اجرا کنید، باید بدانید که هیچ کدام از انواع آدامس ها حتی آنهایی که بدون قند هستند، هم در رژیم شما مجاز نیستند.
- باید مطمئن شوید که بوی بد نفس تان علت دیگری (مشکلات دندانی یا لثه ای) غیر از رژیم نداشته باشد، دلایل دیگر می‌توانند شرایط را بدتر کند.
- نوشیدن زیاد آب در موارد رژیم های پرکالری برای از بین بردن سموم، بسیار مهم است.
- از سوی دیگر، بد نیست به دنبال کردن رژیم های کم پروتئین هم فکر کنید.


در واقع، این روش های سرسختانۀ کاهش وزن آثار زیان آور دیگری به غیر از بد بویی تنفس هم با خود به همراه دارند.آنها تغذیه تان را نامتعادل و مختل می‌کنند، علاوه بر اینکه احتمال شکست این رژیم ها در کوتاه یا دراز مدت بسیار بالا است.


تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ