طرفداران فوتبال مراقب باشند
در زمان باخت تیم، افراد 16درصد و در زمان برد تیم 9 درصد به نسبت مواقع عادی تفاوت در حجم غذا خوردن پیدا می کنند. پس طرفداران فوتبال مراقب باشند.

علت پرخوری افراد پس از باخت تیم مورد علاقه شان

 
پزشکان انگلیسی دریافتند که میزان اشتها، نوع تغذیه و پای بندی به رژیم غذایی سالم در طرفداران فوتبال به برد و باخت تیم محبوبشان بستگی دارد.این مطالعات نشان داد افراد هنگامی که تیم مورد علاقه شان می برد، رژیم غذایی سالم خود را حفظ می کنند و معمولا پرخوری نمی کنند، در عوض هنگامی که تیم مورد علاقه ی آنها می بازد،  بیشتر غذا می خورند و بیشتر به سمت غذاهای ناسالم و فست فود تمایل پیدا می کنند. بر اساس این بررسی در زمان باخت تیم، افراد 16درصد و در زمان برد تیم 9 درصد به نسبت مواقع عادی تفاوت در حجم غذا خوردن پیدا می کنند.
 
در هنگام باخت تیم های فوتبال، طرفداران اغلب غذاهایی مانند همبرگر، چیپس، نوشابه، شکلات، شیرینی و غذاهای فرآوری شده می خورند در حالی که در مواقع برد تیم بیشتر از سالاد، ماست و غذاهای سالم و کم چرب استفاده می کنند. متخصصان معتقدند، علت این تغییر در عادات غذایی، پناه بردن به غذا و پرخوری برای رهایی از استرس شدید است که باید ریشه یابی شده و به صورت آگاهانه کنترل شود، زیرا این حالت به تدریج موجب اضافه وزن، چاقی و عوارض چاقی از جمله بیماری های قلبی عروقی می گردد.


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ