در زمستان در کاهش وزن موفق تر خواهید بود
بر اساس برخی مطالعات علمی برخی افراد در فصول سرد سال کاهش وزن سریع تر و موفق تری نسبت به سایر افراد دارند.

چرا چربی ها در زمستان بهتر می سوزند؟

سوخت و ساز این چربی ها در فصول مختلف سال با یکدیگر متفاوت می باشد و حتی برخی محققان معتقدند که وجود چربی قهوه ای در بدن به سیر منظم لاغری و تناسب اندام کمک می کند. سرد شدن هوا با تحریک بدن به گرمازایی بیشتر منجر می شود تا سوخت و ساز بدن افزایش یابد و همین امر موجب سوخت و ساز چربی های مازاد در بدن می شود. تداوم این مکانیسم سوزاندن چربی و تامین گرمای بدن نهایتا بعد از مدتی می تواند باعث کم شدن وزن شود.

 

نقش عادات غذایی مردم در زمستان بر کاهش وزن

مردم در زمستان تمایل بیشتری به مصرف غذاهای حاوی چربی نسبت به مواد غذایی شیرین و کربوهیراته دارند. البته نباید از این نکته غافل شد که عموما سرعت چربی سوزی در فصول سرد سال در افراد مختلف متفاوت می باشد. طبیعتا در افرادی که اضافه وزن کمی دارند، سرما تاثیر بیشتری بر بدن آنها جهت کاهش وزن چربی در مقایسه با افراد چاق خواهد داشت.

 

نظر متخصصان تغذیه 

متخصصان تغذیه معتقدند که تنها توجه به دریافت محدود کالری و انجام فعالیت های بدنی و ورزشی منظم در کاهش وزن موفق موثر می باشد.

در مجموع فصول سرد سال همچون یک عنصر چربی سوز برای بدن مطرح هستند و می توانند بدن را به سمت چربی سوزی بیشتر ترغیب نمایند اما به تنهایی نمی توانند به عنوان یک عامل اصلی و مهم برای کم کردن وزن برای افراد چاق و مبتلا به اضافه وزن مطرح باشند.


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ