کاهش وزن با قانون 80/20
قانون 80/20 کاهش وزن، یک رژیم غذایی نیست، اما با چگونگی هوشمندانه غذا خوردن در ارتباط است. در حقیقت، قانون 80/20 را می توان راهبردی برای سلامت و بهزیستی و کاهش وزن دانست.

قانون کاهش وزن 80/20 چیست؟

آیا با زیر کنترل گرفتن وزن خود دچار مشکل شده اید؟ اغلب گفته می شود راز کاهش وزن شامل خوردن کمتر و ورزش بیشتر می شود. همچنین، بسیاری مواقع گفته می شود برای کاهش وزن باید میزان کالری ها محاسبه شود. اما این توصیه ها آن چنان که باید و شاید کامل نیستند.

 

دستیابی به وزن ایده آل با قانون 80/20 کاهش وزن

به گزارش "واچ فیت"، طی دهه گذشته موارد چاقی و دیابت نوع 2 تقریبا دو برابر شده اند. روش ها و قوانین موثر بسیاری برای کاهش وزن وجود دارند. آیا تاکنون چیزی درباره قانون 80/20 کاهش وزن شنیده اید؟ با رعایت این قانون می توانید به عنوان مثال، پرخوری های صورت گرفته طی تعطیلات را جبران کنید. در ادامه با قانون 80/20 بیشتر آشنا می شویم.

قانون 80/20 کاهش وزن، یک رژیم غذایی نیست، اما با چگونگی هوشمندانه غذا خوردن در ارتباط است. در حقیقت، این قانون را می توان راهبردی برای سلامت و بهزیستی دانست. قانون 80/20 یکی از قوانین کاهش وزن است که در آن به جای مصرف مواد غذایی بسیار زیاد، تا 80 درصد از ظرفیت معده خود را پر می کنید و 20 درصد باقی مانده را خالی می گذارید. بر همین اساس، معده شما از فضای کافی برای گوارش مواد غذایی مصرف شده برخوردار خواهد بود و احساس بهتری پس از هر وعده غذایی خواهید داشت.

 

چگونگی اعمال قانون 80/20

چهار روش وجود دارند که می توانند به اعمال قانون 80/20 کاهش وزن کمک کنند که با بررسی آنها می توانید دریابید تا چه میزان برای سیستم غذا خوردن شما سودمند هستند.

1. اجازه دهید 80 درصد از بشقاب غذای شما با سبزیجات غیر نشاسته ای مانند کاهو، خیار، اسفناج، کلم بروکلی، کلم و بسیاری موارد دیگر از این دست پر شود، در شرایطی که 20 درصد باقمیانده باید به پروتئین اختصاص داشته باشد.

2. فراموش نکنید هنگامی که حس رضایت از میزان غذای مصرف شده در شما ایجاد شد و 80 درصد از معده پر شده است، دیگر غذا خوردن را متوقف کنید.

3. غذای خود را به درستی بجوید و به آرامی غذا بخورید تا با مصرف مواد غذایی کمتر احساس سیری در شما ایجاد شود.

4. مصرف سبزیجاتی که شرایط قلیایی ایجاد می کنند به همراه پروتئین های حیوانی مانند گوشت مرغ، گوشت ماهی، و گوشت قرمز بدون چربی که شرایط اسیدی ایجاد می کنند را مد نظر قرار دهید.

 

سخن پایانی

برای کاهش وزن نباید همواره خود را درگیر رژیم های غذایی سفت و سخت کنید، بلکه باید وعده های غذایی متعادل و سالم را مد نظر قرار دهید. بسیاری از مردم جهان با کاهش کالری دریافتی، رژیم های غذایی کم کالری، کاهش وزن سریع و وعده هایی جادویی که برخی شرکت ها ارائه می کنند، مسحور شده اند و فکر می کنند از این طریق هرچه زودتر به اهداف خود دست می یابند.

ممکن است در کوتاه مدت این افراد به آن چه می خواهند دست یابند، اما شرایط در بلند مدت متفاوت خواهد بود. در خیلی موارد ممکن است نه تنها نتیجه دلخواه حاصل نشود و بلکه حتی سلامت فرد نیز در معرض خطر قرار بگیرد. روند سریع و زودگذر کاهش وزن، بدن انسان را دچار شوک می کند. به عنوان مثال، برخی روش های کاهش وزن مدعی کاهش چند کیلو وزن در یک بازه زمانی کوتاه هستند، اما در حقیقت آن چه انجام می دهند شامل از دست دادن مقادیر چشمگیر آب بدن و نه چربی به طور موقت می شود. اینها ترفندهایی هستند که به هر قیمت باید از آنها دوری کنید.

قانون 80/20 یکی از قوانین شناخته شده کاهش وزن است و می تواند به شما در دستیابی به وزن دلخواه پس از پرخوری کمک کند. این روشی معقول برای کاهش وزن و عملی است.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:asriran.com