چرا رژیم لاغری من با شکست رو برو می شود؟
به ندرت پیش می‌آید فردی كه تصمیم به كاهش وزن و پیروی از یك رژیم لاغری می‌گیرد، در اولین تلاش خود موفق شود، با رعایت نكات زیر می توانید در رژیم لاغری و كاهش وزن خود موفق باشید

دلیل شکست رژیم لاغری چیست؟

در اینجا به چهار دلیل رایج در شكست رژیم‌های لاغری اشاره خواهیم كرد كه در مشورت با متخصصان رژیم غذایی و تغذیه، پاسخ مقابله با آنها را یافته‌ایم.

با رعایت نكات زیر، علاوه بر موفقیت در رژیم و كاهش وزن می‌توانید از صرف هزینه‌های سنگین نیز، پیشگیری كنید. پس برای لاغر شدن سعی کنید یك رژیم لاغری و غذایی سالم داشته باشید و پیامدهای مثبت آن را شاهد باشید.

 

همیشه گرسنه هستم

آیا به اندازه كافی غذا می‌خورید؟ یك رژیم غذایی كمتر از 1400 كیلوكالری در روز نمی‌تواند به اندازه كافی انرژی مورد نیاز بدن شما را تأمین كند و باعث شكست شما در گرفتن رژیم می‌شود.

چه كسی گفته كه داشتن رژیم به معنای آن است كه باید همه مواد غذایی را كم، مصرف كنید؟ با رعایت سه نكته زیر در انتخاب غذای خود می‌توانید رژیم صحیح‌تری داشته باشید:

1- اگر دوست دارید وزن شما ثابت باقی بماند، روزانه 2000 كیلوكالری و اگر تمایل دارید وزن خود را كاهش دهید، روزانه 1600 كیلوكالری مصرف كنید.

2- دكتر سوزان باورمن، مدیر انجمن (ucla) توصیه می‌كنند كه هیچ‌ یك از وعده‌های غذایی خود را حذف نكنید. سه وعده غذایی اصلی و دو میان وعده داشته باشید و هر چهار ساعت یكبار چیزی بخورید تا قندخون شما ثابت باقی بماند و از هوس‌های بی‌مورد پیشگیری شود.

3-  پروتئین بدون چربی بخورید، زیرا در مقایسه با كربوهیدرات‌ها و یا چربی‌ها، سریع‌تر باعث سیری شما می‌شود و به مغز سیگنال می‌فرستد كه شما سیر هستید.

 

مراقب برگشت وزن باشید

موسسه‌های بهداشت گزارش می‌دهند كه به‌طور پیوسته تا شش ماه پس از كاهش وزن، امكان بازگشت به وزن اولیه وجود دارد.

باید توجه داشته باشید كه هر چقدر وزن شما سبك‌تر شود، بدن شما به كالری كمتری نیاز خواهد داشت.

بنابراین بعد از كاهش وزن به این موضوع باید بسیار دقت كنید تا وزن خود را بتوانید ثابت نگه دارید برای كاهش وزن فقط كافی است روزی 200 كیلوكالری كمتر مصرف كنید تا در عرض دو هفته متوجه شوید كه وزن شما در حال كاهش است.

اگر با چشم‌های‌تان مقدار غذا را اندازه می‌گیرید، به این موضوع توجه كنید كه همیشه اندازه‌گیری‌های چشمی خیلی دقیق نیستند و به راحتی 3 قاشق كره بادام‌زمینی با 2 قاشق اشتباه گرفته می‌شود.

قطعاً پس از كاهش مصرف كالری باید مدت ورزش خود را افزایش دهید تا بتوانید چربی بیشتری بسوزانید و عضله‌سازی كنید. 

 

چون خیلی گرفتار هستم زیاد غذا می‌خورم

غذای رستوران‌ها بسیار پركالری هستند، چرا كه هیچ‌كس نمی‌داند، آشپز برای تهیه آن غذا از چه مقدار مواد غذایی و چه مقدار كالری استفاده كرده است.

در واقع كالری غذای رستوران‌ها 18درصد بیش از آنچه كه ما تصور می‌كنیم، است.

اگر مجبور شدید برای شام به رستوران بروید، به جایی غذای سرخ شده غذای كبابی سفارش دهید و به جای سیب‌زمینی سرخ شده سبزیجات بخارپز میل كنید.

 

اراده من در تعطیلات از بین می‌رود

ممكن است در طول هفته خود را از خوردن همه چیز محروم كنید و با رسیدن یك روز تعطیل دیگر نتوانید خود را كنترل كنید.

فردای روز تعطیل كه كالری اضافی مصرف كرده‌اید، بیشتر ورزش كنید؛ مثلا صبح به یك دوچرخه‌سواری و یا پیاده‌روی بروید.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: zendegionline.ir