آب را برای سالمندان طعم دار کنید!
مصرف به اندازه آب اهمیت زیادی در حفظ سلامتی دارد که با طعم دار کردن آب خواص آن بیشتر شده و خوردنش لذت بخش تر 

آب را طعم دار کنید تا سالمندان بخورند

سم‌زدایی؛ فرایندی ضروری برای بدن است که موجب بهبود سیستم هضم و جذب، افزایش انرژی، تقویت سیستم ایمنی، کمک به کاهش وزن، شادابی و نشاط پوست، تنفس بهتر، تاخیر در پیری، جلوگیری از ریزش مو و افزایش قدرت تفکر می‌شود. یکی از بهترین راه‌های تسریع و شدت بخشیدن به روند سم‌زدایی، نوشیدن آب است اما متاسفانه بسیاری از سالمندان از مصرف آب پرهیز می‌کنند. به همین دلیل با طعم‌دار کردن آن با مواد طبیعی و مفید، نه تنها نوشیدن آب راحت‌تر می‌شود بلکه به خواص آن هم اضافه خواهد شد.

1- لیمو

هزاران دلیل وجود دارد برای این که روز خود را با آب و لیمو شروع کنید! این ترکیب نه تنها به زدودن سم‌های بدن کمک می‌کند، بلکه انرژی‌بخش است و احساسی از تازگی و نشاط به شما می‌دهد.

2- خیار

از آن‌جایی که خیار بدن را مرطوب نگه می‌دارد، فواید بی‌شماری برای سلامتی به همراه دارد. این ویژگی‌ها زمانی که با آب ترکیب می‌شود چندین برابر می شود و یک نوشیدنی با خاصیت ضدالتهابی در اختیار ما می‌گذارد.

3- نعناع

نعناع منبعی سرشار از آنتی اکسیدان است که به رفع سوء هاضمه و درد معده هم کمک قابل توجهی می‌کند. علاوه بر این، آب و نعناع نوشیدنی جذاب و بدون شکری است که خاصیت سم‌زدایی هم دارد.

4- زنجبیل

این گیاه و ادویه نسبتا تند ماده‌ای بی‌نظیر است که در بهبود سیستم هضم غذا و جذب مواد مغذی هم تاثیر دارد. بنابراین توصیه می‌شود چند تکه کوچک زنجبیل به آب اضافه کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

بیشتر بدانید : تاثیرات وحشتناک کم آبی بر مغز

بیشتر بدانید : عوارض نوشیدن آب و مایعات زیاد

بیشتر بدانید : بهبود سلامت سالمندان با این نکات تغذیه ای

بیشتر بدانید : روزانه چه میزان آب بنوشیم؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com