کوچک کردن شکم و پهلو با 4 راهکار موثر!!
 همه افراد دوست دارند اندامی زیبا و متناسب داشته باشند. کمر باریک و شکمی صاف، زیبایی اندام را چند برابر می کند. برای برخورداری از اندامی زیبا و کوچک کردن شکم و پهلو باید مواردی را رعایت کنید

 روشهای موثر برای کوچک کردن شکم و پهلو

اولین گام برای کوچک کردن شکم، در پیش گرفتن یک رژیم غذایی مناسب و مصرف مواد غذایی سالم و مصرف مایعات است.
گام دوم انجام دادن حرکات و تمریناتی است که سبب کوچک کردن شکم و باریک شدن کمر می شود. این تمرینات می تواند شامل حرکات شانه، دور کمر و دیگر حرکات مخصوصی باشد که شما را به هدف نزدیک می کند. بنابراین با انجام چند راهکار ساده می توانید در مدت زمان کوتاهی به اندامی زیبا و کمری باریک دست پیدا کنید.

بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم در 14 روز با خوردن آب این میوه!!

ورزش برای کوچک کردن شکم و پهلو

برای اینکه شکمی تخت و کمری باریک داشته باشید و چربی های دور شکم و پهلو را از بین ببرید می توانید از تمرینات ورزشی مناسبی استفاده کنید. با یک برنامه ریزی مناسب می توانید در مدت زمان مناسب و کوتاهی به نتیجه دلخواه برسید. در نظر داشته باشید که برای شروع تمرینات، باید حرکات ورزشی را به طور سبک شروع کرده و کم کم به حرکات اضافه کنید.

رژیم برای کوچک کردن شکم و پهلو

ورزش سنگین باعث می شود که به نتیجه مطلوبی نرسید و حتی از ادامه کار منصرف شوید. ورزش هایی را انتخاب کنید که بیشتر بر ناحیه کمر شما متمرکز باشد. البته هیچ ورزشی نمی تواند به طور موضعی عمل کند اما می تواند تاثیر بیشتری بر این نواحی از بدن داشته باشد.
برای شروع می توانید از ورزش هایی که بر روی شانه و سینه تمرکز دارند، کار خود را آغاز کنید. زمانی که تمرکز تمرینات تان  را بر این ناحیه می گذارید، کمر شما باریک تر نشان داده می شود.
تحقیقات انجام شده نشان می دهد، برای برخورداری از اندامی متناسب و کمری باریک می توانید از یک رژیم غذایی مناسب بهره ببرید. رژیم غذایی در تناسب اندام شما نقش مهمی دارد. به عنوان مثال شما می توانید از میوه، سبزیجات و غلات استفاده کنید.
این مواد غذایی، مواد مغذی و بدون افزودنی های نامناسب هستند که مانع از جمع شدن چربی در اطراف پهلو و کمر می شوند. البته دقت کنید در مصرف میوه تعادل داشته باشید زیرا میوه ها حاوی قند زیادی هستند و ممکن است سبب ایجاد چربی های اضافی شوند.

حرکات بدنسازی برای کوچک کردن شکم و پهلو

حرکات بدنسازی برای کوچک کردن شکم و باریک شدن کمر و از بین بردن چربی های پهلو بسیار موثر و مفید هستند. برای این کار، چند حرکت وررشی مناسب را انتخاب کرده و طبق برنامه ریزی خود به طور روزانه انجام دهید. حرکات بدنسازی باید بیشتر بر پایین تنه و کمر متمرکز باشد.

برخی از حرکات بدنسازی برای کوچک کردن شکم و باریک کردن کمر به صورت زیر است

  • به پهلو دراز کشیده و پاها را بکشید. سپس، پاهای خود را از روی سطح زمین بالاتر برده و چند ثانیه نگه دارید و بعد از گذشت مدتی به روی زمین برگردانید. با بالا بردن پاها، شکم خود را منقبض کنید. این حرکت باعث کاهش چربی پهلو و شکم می شود. این حرکت را در پهلوی مقابل هم انجام دهید. سعی کنید روزی سه بار این حرکت را انجام دهید.

  • به پشت دراز کشیده و پاها را به سمت پشت ببرید. بهتر است زانوها را خم کرده و دست ها را به سمت بیرون ببرید. پاها را در یک جهت به طرف پایین برده و مجددا به حالت اول برگردانید. در هر حرکت 20 ثانیه حرکت را حفظ کرده و به حالت قبلی برگردانید. این حرکت را چند بار در روز انجام دهید.

  • در حالت ایستاده پاها را به عرض شانه ها باز کرده و کمر خود را به دو طرف بچرخانید. سعی کنید یک نیم دایره کامل در هر حرکت ایجاد کنید. این حرکت باعث باریک شدن کمر می شود.

کوچک کردن شکم و باریک شدن کمر با حلقه

یکی از راهکارهای مناسب برای کوچک کردن شکم و باریک کردن کمر استفاده از ابزاری به نام حلقه است که به حلقه هولاهوپ هم  معروف است. این ابزار مناسب می تواند تاثیر زیادی بر آب کردن چربی شکم، ناحیه کمر و پهلو داشته باشد.
از حلقه معمولا برای اهداف لاغری استفاده می کنند. با استفاده از حلقه و از بین بردن چربی های دور کمر و شکم، علاوه بر باریک کردن کمر و تناسب اندام می توانید بدن سالمی داشته و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید. با استفاده از حلقه، عضلات زیادی در ناحیه کمر، شکم، پهلو و ران درگیر شده و شما به راحتی می توانید در روز کالری زیادی بسوزانید.

بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم بعد از زایمان با خوردن برش های سیب و هویج!!

برای انجام حرکات ورزشی با حلقه باید نکات زیر را رعایت کنید

  • داخل حلقه قرار گرفته و آن را دور کمر خود نگه دارید. سعی کنید یک حلقه مناسب را بر طبق شکل بدن خود انتخاب کنید.
  • بعد از قرارگیری حلقه دور کمر، آن را در دست گرفته و به سمت عقربه های ساعت بچرخانید. سعی کنید با حفظ تعادل خود، از افتادن حلقه جلوگیری کنید.
  • حرکت دورانی را حفظ کرده و شکم خود را به قسمت جلو حرکت داده و حلقه را به طور مرتب بچرخانید. با چرخش حلقه دور کمر، نیروی وارد بر حلقه را افزایش داده و این حالت را تکرار کنید.
  • در صورتی که حلقه به زمین افتاد آن را مجددا برداشته و از تلاش خود ناامید نشوید. با چندین بار تمرین و تکرار می توانید به راحتی این حرکت را انجام داده و زمان مناسب تری را با حلقه تمرین کنید.


بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم در عرض یک هفته!!

بیشتر بدانید : لاغری شکم و پهلو با 10 خوراکی ساده و ارزان قیمت!!

بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم با 8 راه ساده!!

بیشتر بدانید : یک راه ساده برای لاغر کردن شکم

بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم، این بار با خوراکی های شکم صاف کن!!




گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : nabzema.com