قارچ گانودرما درمانی برای پیسی یا لک و پیس
 قارچ گانودرما یکی از گیاهان عصر حاضر است که تاکنون در مورد خواص آن مقالت زیادی نوشته شده است، در این مطلب به یکی از خواص گانودرما که درمان پیسی است اشاره می شود

درمان پیسی با قارچ گانودرما

پیسی (برص ، لک و پیس) یک اختلال تولید رنگدانه است و حدود (۵۰–۴۰ میلیون نفر)، با آن درگیر هستند. در واقع ملانین، رنگدانه ای است که تعیین‌کننده رنگ پوست، مو و چشم است.این رنگدانه در سلولی به نام ملانوسیت تولید می‌شود.

اگر تعداد ملانوسیت‌ها کاهش یابد یا ملانوسیت نتواند ملانین تولید کند، رنگ پوست روشن‌تر و در نتیجه لک های سفید در نواحی مختلف بدن ظاهر می‌شود .

گانودرما با خاصیت آداپتوژن سازی ( اصطلاح آداپتوژن یا ماده انطباق پذیر گیاهانی که به بدن کمک می‌کند تا در برابر آثار ناشی از استرس با محیط سازش  یابد و از خود دفاع کند.) موجب تعادل در بدن می شود .

در نتیجه حملات ناشی از سیستم ایمنی بدن که در بیماری پیسی با حمله به سلول های تولید رنگدانه در پوست رخ می دهد تا حد بسیار زیادی کنترل می شود  و به مرور زمان کاهش می یابد و همچنین با تنظیم ترشح سایتوکنین ها که واکنش های التهابی را در بدن کنترل می کند، باعث کاهش التهاب سیستماتیک بدن و کنترل بیشتر سیستم ایمنی می شود.

گانودرما به دلیل دارا بودن مقادیر بسیار زیاد آنتی اکسیدان باعث بازسازی و ترمیم سلول ها، بافت ها و اعضای بدن می شود . در نتیجه بافت های پوستی آسیب دیده در اثر بیماری پیسی با ادامه مصرف گانودرما بازسازی و ترمیم و به مرور زمان بهبود می یابد.

همچنین با کاهش استرس و افزایش نشاط موجب کاهش قابل توجه فشارهای عصبی می شود که این موضوع به مقدار بسیار زیادی مانع از ایجاد حملات بعدی در بیمار و پیشگیری محسوس بیماری پیسی می شود.


بیشتر بدانید : پیسی یا برص چیست؟ آیا درمان می شود؟

بیشتر بدانید : برص یا ویتیلیگو درمان دارد؟

بیشتر بدانید : این بیماری واگیر ندارد!!

بیشتر بدانید : خواص قارچ گانودرما + قارچ گانودرما چیست؟


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com