غذا خوردن در رستوران تجربه جالبی است. (بعد از کار طولانی مجبور نیستید غذا بپزید و یا ظرف بشویید.) اما اگر قصد کاهش وزن دارید غذا خوردن....
 

غذا خوردن در رستوران تجربه جالبی است. (بعد از کار طولانی مجبور نیستید غذا بپزید و یا ظرف بشویید.) اما اگر قصد کاهش وزن دارید غذا خوردن در بیرون منزل مشکل می‌باشد. توصیه‌های زیر به شما کمک می‌کند تا بتوا‌نید در رستوران غذا بخورید و در عین حال وزن شما تغییر چندا‌نی نیابد.

کل لیست غذا را بخوانید.

 فقط روی غذای اولی کلیک نکنید تا بتوانید سالم‌ترین غذا را انتخاب کنید. قبل از اینکه غذایی سفارش بدهید مقدار کالری آن را بسنجید.

 اولین نفری باشید که غذا سفارش می‌دهد.

 اگر عده‌ای چیزبرگر سفارش می‌دهند، تحت تاثیر آنها قرار نگیرید بلکه شما به آنها یاد دهید که غذاهای سالم را سفارش دهند. مثلا می‌توانید سالاد جوجه سفارش دهید.

با یک سالاد شروع کنید.

در خیلی از رستوران‌ها اول نان می‌آورند تا شما در حالیکه لیست را نگاه می‌کنید. ذره ذره بجوید. به راحتی می‌توانید نان یا هر پیش غذایی را بخورید. اما بهتر است که بعد از جویدن تکه کوچکی نان، یک سالاد سبزی یا سوپ گوشت سفارش دهید. این انتخاب‌ها کالری کمتری وارد بدن می‌کنند به عکس مواد مغذی فراوانی به‌همراه دارند.

به جای یک خوراک اصلی زیاد یک سوپ، سالاد و یک دسر و یا نصف بشقاب غذا را امتحان کنید.

این روزها در خیلی از رستوران‌ها از بشقاب‌های کوچکتر استفاده می‌کنند. این بشقاب‌ها بهتر است، چون شما به کم خوری عادت می‌کنید.

 بقیه مبلغ را بین خود تقسیم کنید.

اگر بشقاب شما بزرگ است یا خوراک شما زیاد است با بغل دستی خود شریک شوید یا قبل از اینکه گارسون غذای شما را بیاورد از او خواهش کنید نصفی از آن غذا را بیاورد. با این کار نه تنها کالری ورودی به بدن را کاهش داده‌اید، بلکه می‌توانید بقیه غذا را برای ناهار روز بعد استفاده کنید.

هنگام سفارش سالاد از گارسون بخواهید سس را روی سالاد نریزد.

چون در خیلی از رستوران‌ها سس زیادی روی سالاد می‌ریزند. بنابراین زمانی که خودتان سس را روی سالاد می‌ریزید می‌توانید مقدار آن را کنترل کنید.

از کارکنان رستوران این سوالات را بپرسید:آیا در سوپ، خامه ریخته شده است؟ آیا برای آماده کردن جوجه کباب از کره استفاده شده است؟ آیا برای آشپز ممکن است که آن را حذف کند؟ می‌توانید به جای چیپس سالاد بدون سس سفارش بدهید. یا به جای ماهی‌سرخ شده، ماهی آب‌پز در خواست کنید. مودب باشید اما در عین حال طبق نظر خود غذا را سفارش دهید، رستوران‌ها وظیفه دارند به نظر شما به عنوان مشتری اهمیت بدهند. چون که شما برای سفارش خود پول پرداخت می‌کنید.
تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ    www.seemorgh.com/health
 
مطالب پیشنهادی:
طرفداران فست فود چگونه لاغر شوند؟!
هم پس انداز کنید و هم سلامتی را به خود بازگردانید!!
روشی فوق العاده برای کاهش وزن بدون محاسبه کالری
شما هم فست فود می‌خورید؟!
آیا می‌دانید کالری غذاهایی که می‌خورید چقدر است؟
آیا مصرف فیبر از چاقی جلوگیری می کند؟