مولتی ویتامین ضروریست یا نه؟
مکمل‌های غذایی یک صنعت چند میلیارد دلاری در آمریکا است.
کارشناسان طی سه تحقیق متوجه شدند که مکمل‌های غذایی به افزایش طول عمر یا در بهبود بیماری‌های قلبی و کم شدن حافظه کمک نمی‌کنند. به گزارش پایگاه خبری هلث دی‌ نیوز آمریکا، کارشناسان در سه تحقیق دریافتند که مولتی‌ ویتامین‌های روزانه به افزایش متوسط سلامت آمریکایی‌ها کمک نمی‌کند؛ در پشت این پژوهش در واقع آنها مردم را به نخوردن مکمل‌ها توصیه کردند.

محققان دریافتند که ظاهراً مولتی‌ویتامین‌های روزانه مشکلات قلبی یا از دست دادن حافظه را بر طرف نمی‌کنند و آنها با عمر طولانی داشتن مرتبط نیستند. این تحقیقات که در مجله طب داخلی منتشر شد نشان داد که مکمل های مولتی ویتامین و مواد معدنی بهتر از قرص‌های دارونما عمل نمی‌کنند.

مکمل‌های غذایی یک صنعت چند میلیارد دلاری در آمریکا بوده و مولتی ویتامین در حدود نصف فروش تمام ویتامین‌ها را شامل می شود. نویسندگان این تحقیقات در واقع در خفا اظهار دارند که افراد از مصرف مکمل‌ها خودداری کنند.

دکتر «الیسئو گوآلار» استاد اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی بلومبرگ «جان هاپکینز» گفت: به اعتقاد ما این بدیهی است که ویتامین‌ها [در این موارد که ذکر شد] خوب عمل نمی‌کنند. به اعتقاد محققان خرید مولتی ویتامین‌ها برای بهبودی بیماریهای قلبی و بهبود حافظه و افزایش طول عمر هدر دادن پول است.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : فارس

مطالب پیشنهادی:
همه آنچه باید در مورد مکمل های ورزشی بدانید
غذا یا مکمل های غذایی؟
نکاتی راجع به مکمل های غذایی
مواد غذایی و مکمل ها در بارداری
هشدار درباره مصرف خودسرانه مكمل های غذایی و رژیمی