زنان به دلیل روحیات و جسم ضعیفی که دارند، در سنین مختلف متحمل آسیب های جسمی بسیاری می شوند.اما چه راه حلی برای این مشکل وجود دارد؟

 

۱ - زنان در دهه ۳۰ سالگی :
*
استرس کمتر- در دهه ۳۰ از زندگی خود شاید درگیر بچه ها،مشکلات شغلی و والدین پیر خود هستید. اما رهایی از استرس همانند نفس کشیدن عمیق ساده است.آموزش تکنیک تنفس عمیق نه تنها میزان ضربان قلب و فشار خون را کاهش می دهد،بلکه ایجاد آرامش نیز می کند. 

*  به اندازه کافی کلسیم مصرف کنید؛ توده استخوان ایده آل در ۳۰ سالگی شکل کاملی می گیرد، بنابراین کلسیم و ویتامین را در رژیم غذایی خود بگنجانید.خوب است بدانید که از ۲۸ میلیون نفری که از پوکی استخوان رنج می برند، ۸۰ درصد زن هستند.
 
مواد غذایی ضد سرطان مصرف کنید؛رژیم غذایی سالم حاوی اسفناج،هویج،قارچ،گوجه فرنگی،تخم آفتاب گردان و... است؛رژیم غذایی سالم را فراموش نکنید.

از پوست خود مراقبت کنید؛ در سن ۳۰ سالگی پوست شروع به کدر شدن و ایجاد چروک ریز می کند،زیرا سلول های جدید پوست به سرعت تشکیل نمی شود.از ماده تمیز کننده ملایم و مرطوب کننده استفاده کنید و در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

۲ - در دهه ۴۰ سالگی:
*
 در دهه ۴۰ سالگی -به برچسب ها توجه کنید؛سوخت و ساز بدن در این سن کند می شود، بنابراین باید به مواد غذایی مصرفی توجه کنید.هر ۴ گرم کربوهیدرات مساوی است با یک قاشق چای خوری شکر؛در حالی که یک شیشه نوشابه برابر با ۱۷ قاشق چای خوری شکر است.آیا می دانید بیش از ۶۰ بیماری جسمی با مصرف بیش از حد شکر در ارتباط است؟ 
 
* آزمایش تشخیص سرطان را فراموش نکنید؛برای تشخیص بیماری آزمایش انجام دهید،زیرا که شما اولین نفری هستید که متوجه نخستین تغییر خواهید شد.پرتونگاری برای تشخیص سرطان سینه به طور سالانه در آغاز ۴۰ سالگی توصیه می شود.خطر ابتلا به سرطان سینه در ۴۰ سالگی ۱ در هر ۲۱۷ زن است.

*  مراقب پوست خود باشید؛
پس از سال ها لذت بردن از نور خورشید،دیگر وقت آن رسیده است که متوجه تغییرات در رنگ،اندازه و شکل خال های موجود باشید.روزانه از ضد آفتاب با حداقل ۱۵ SPF استفاده کنید.
 
* ورزش های کششی انجام دهید؛ 
با کاهش مایعات در مفصل ها،انعطاف پذیری مفاصل و ماهیچه ها شروع به کاهش می کند. ورزش های کششی در برنامه روزانه خود قرار دهید.

* مراقب وضعیت قاعدگی خود باشید؛
با نزدیک شدن به سن میانسالی،احتمالا تغییراتی در وضعیت قاعدگی به وجود خواهد آمد.شاید زمان خون ریزی کوتاه تر،بلندتر یا به طور کلی وضعیت آن تغییر کند.برای جلوگیری از این تغییرات، رژیم غذایی سالم و ورزش ملایم به برنامه روزانه خود اضافه کنید.
۳ - در دهه ۵۰ سالگی عمر:
* ورزش های مخصوص ماهیچه لگن:

 در این سن ناتوانی در کنترل ادرار یک واقعیت تلخ است.بنابراین ورزش های مخصوص تقویت ماهیچه لگن را تمرین کنید.

* مراقبت از چشم؛
بیماری چشمی مربوط به سن پس از ۵۵ سالگی آغاز می شود و قرار گرفتن مدت طولانی در معرض نور فرابنفش خطر این بیماری را افزایش می دهد.از عینک آفتابی با لایه محافظ که جلوی ۹۸ درصد اشعه فرابنفش (UV) را می گیرد،استفاده کنید.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com
 
مطالب پیشنهادی:
مواد غذایی که چهره شما را جذاب تر می کند
6 عادت مضر، قبل و بعد از غذا
با خوردن این غذا به آرامش روانی برسید!!
9اشتباه بزرگ در غذا خوردن!!
چطور،کجا و چگونه غذا بخوریم؟