اگر فكر می كنید دلیل اضافه وزنتان هورمونی است،می توانید از قرصهای مخصوص استفاده كنید.البته تحت هر شرایطی باید یك برنامه منظم تغذیه ای داشته باشید تا بتوانید به وزن ایده آل برسید

 

برای اینكه از جزئیات برنامه آگاهی كامل كسب كنیم،از اطلاعات كونی دیك من،رئیس دانشكده تغذیه دانشگاه واشنگتن،رئیس انجمن تغذیه آمریكا و جنی باودن دكتر تغذیه و نویسنده كتاب( بهترین درمان كننده تغذیه ای)،استفاده می كنیم.

هیدروكسیل ها: بهتر است پرهیز كنید
در ماه می سال 2009 اداره تغذیه در مورد مصرف هیدروكسیل ها هشدار داد.زیرا پزشكان معتقد بودند مواد غذایی دارای هیدروکسیل آسیبهای كبدی ایجاد می كنند.و در نتیجه این هشدار،شركها حدود 14 محصول از تولیدات هیدروكسیل ها را از سوپر ماركتها جمع آوری كردند.برای مشاهده لیست كامل این محصولات می توانید به سایت FDA ( سازمان غذا و داروی آمریكا مراجعه نمایید)

گیاه افدرا( ریشه بز): كلآ از این گیاه پرهیز كنید.
با اینكه شركت غذا و دارو این گیاه را ممنوع كرده،اما به نظر می رسد هنوز هم در بسیاری از موارد مورد استفاده قرار می گیرد.زیرا این گیاه در كاهش وزن تاثیر دارد .
اما عوارضی چون،فشار خون بالا،حمله های قلبی،تپش قلب نامنظم و صدماتی كه گاه موجب مرگ می شود را دارد.
 
كرومیوم: ماده ای كه در دندانسازی به كار می رود.
كرومیوم قند خون را تنظیم می كند و مصرف كربوهیدراتها را در بدن افزایش می دهد،مطالعات دیگری نشان می دهد این ماده مكملی برای سوخت و ساز چربیهاست بنابراین در كاهش وزن می تواند موثر باشد.زیرا این ماده میزان انسولین خون را كاهش میدهد و با این كار چربیها را كاهش میدهد.اگر چه به تنهایی وزن را نمی كاهد ولی با كاهش میزان انسولین، لااقل از افزایش وزن پیشگیری می كند.در بین مكملها كافئین به افزایش متابولیسم بدن كمك می كند اما با این حال باعث افزایش متابولیسم بدن شده و منجر به حمله های قلبی نیز می شود.
 
عصاره چای سبز: مفید است
در عصاره چای سبز تركیبی به نام EGCG وجود دارد كه متابولیسم بدن را افزایش می دهد.در حقیقت مطالعات مختلف نشان داده این ماده دمای بدن را تا حدی بالا می برد كه كالری در این دما به درجه سوخت و ساز می رسد و به این ترتیب چربیهای بدن را كاهش می دهد.روزانه به میزان 270 میلی گرم یا 3 فنجان مصرف شود.

تركیبات اسید لینولئیك: مفید است
كه اصطلاحآ به آنLCA گفته می شود، درغذاهای حیوانی مثل گوشت ماهیچه گاو به وفور وجود دارد و سلامتی ماهیچه ها و بافتهای بدن را تضمین كرده و در سوخت و ساز چربیهای شكمی نقش موثری دارد.مصرف روزانه 3 الی 4 گرم برای بدن كافی است.

Yerba mate: پرهیز كنید
این تركیب گیاهی است و متابولیسم بدن را افزایش داده و در نتیجه باعث كاهش وزن می شود اما مطالعات اخیر نشان داده كه فشار خون را بالا برده ودر بعضی مواقع هم خطر ابتلا به سرطان را زیاد می كند.

كی توسان: پرهیز كنید
این ماده از استخوانها و پوسته حلزون دریایی گرفته می شود و تولید كنندگان آن مدعی اند كه این ماده در كاهش اشتها موثر است اما تا كنون هیچ بررسی علمی این ادعا را ثابت نكرده است.

اسید پیروویك: پرهیز كنید
این ماده در مشروب،سیب و پنیر وجود دارد اما باز هم هیچ اثباتی در لاغر كردن این ماده نشده است.

هودیا(HOODIA): پرهیز كنید
این یك ماده اصالتآ آفریقایی است كه گفته می شود در كاهش اشتها موثر است.اگر چه این ماده به صورت فیبر در بازار موجود است و با مصرف آن شخص احساس سیری كاذب می كند.اما هیچ نظریه علمی این ادعا را ثابت نكرده است.
 
پرتقال تلخ:پرهیز كنید
گفته می شود این ماده متابولیسم را بالا برده و كالری می سوزاند.اما تا كنون هیچ بررسی علمی این نظریه را اثبات نكرده است. در ضمن این ماده باعث افزایش فشار خون شده در نتیجه خطر حملات قلبی را افزایش می دهد. پس می تواند مضر باشد.
 
تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
چه قدر ورزش برای کاهش وزن لازم است؟
بهترین راه برای آغاز کاهش وزن
6 علت که شما نمیتوانید وزن کم کنید!؟
 توصیههایی برای حفظ وزن
دارویی گیاهی برای کاهش وزن