یاد بگیریم که خانمهای لاغر چه چیزی می خورند، چه چیزی نمی خورند و چگونه افراد چاق جدا از آنها عمل می کنند؟

  یک فرد لاغر هرگز دربرابر یک سبد نان تسلیم نمی شود و زمانی که می گوید من فقط یک تکه از آن را می خورم همان کار را می کند. آیا چنین چیزی واقعیت دارد؟
تحقیقات نشان داده است که آنطور که افراد چاق به غذا فکر می کنند، افراد لاغر به غذا فکر نمی کنند. دیوید ال کیتز، استادیار مرکز سلامت عمومی در دانشگاه یل می گوید:افراد لاغر ارتباط محدودی با غذا دارند.اما افراد چاق تمایل زیادی به غذا دارند.تاکید آنها بر این است که چه مقدار و چندبار بخورند یا برچسب خوب و بد به غذاهای خاص بزنند. درنتیجه، زمان صرف غذا به مغز ارتباط دارد.
در اینجا، کارشناسان کاهش وزن روشهای اسرارآمیز لاغری به طور طبیعی و چگونگی خوردن به شیوه خانمهای لاغر را توصیه کرده اند.
آنها خوب می خوابند
 نتیجه یک تحقیق از مرکز ویرجینای غربی نشان می دهد که افراد لاغر در مقایسه با افراد چاق 2 ساعت بیشتر در هفته می خوابند.تحقیقات عملی محققان نشان می دهد که بسته نبودن چشم ها با سطوح پایینتر هورمونهای متوقف کننده اشتها مثل لپتین و سطوح بالاتر هورمون بالابرنده اشتها مثل گرلین در ارتباط است.
از آنها الگوبرداری کنید:
این میزان خواب را تقسیم کنید:
دو ساعت خواب اضافه در هفته حدودا معادل 17 دقیقه در روز است. این میزان حتی در افرادی که برنامه فشرده دارند قابل کنترل است.این برنامه را شروع کنید و به تدریج نزدیک به 8 ساعت در شب بخوابید. 
صبحانه بخورید!
 براساس دفتر ثبت کنترل وزن بین المللی، پایگاه اطلاعاتی بیشتر از 5000 نفر که بیشتر از 30 پوند(هر پوند معادل 453.59 گرم) کاهش وزن داشتند و وزنشان را در همان حالت حداکثر به مدت یک سال نگه داشته اند 78% از رژیم گیرنده های موفق هر روز صبحانه می خورند. آنها قانع بودن و رضایت بخشی را انتخاب می کنند تا زیاد خوردن راجیل فلمینگ نویسنده کتاب " لاغرها بشقابشان را تمیز نمی کنند" می گوید: در مقیاس سیری 1 تا10 ، افراد لاغر تا سطح 6 الی 7 می خورند.بقیه ما ممکن است تا سطح 8 الی 10 بخوریم. چرا؟ شاید به این دلیل باشد که اشتباهاً احساس سیری را با حس رضایت یکسان دانسته اید و معتقدید که اگر غذا خوردن کوتاه باشد محروم می مانید.یا شاید به این دلیل باشد که شما آنچه را که جلویتان است تمام می کنید صرف نظر از آن که باید آنچه که به آن نیاز دارید را بخورید.
از آنها الگوسازی کنید:
برای اینکه مانند افراد لاغر غذا بخورید،وقتی مقدار کمی تا پایان غذایتان مانده چنگال را زمین بگذارید، از مقیاس 1 تا10 استفاده کرده و میزان سیری خودتان را ارزیابی کنید.این کار را زمانی که 5 لقمه به آخر غذایتان مانده نیز دوباره انجام دهید.هدف از این کار این است که آگاهیتان را نسبت به اینکه در طول غذا چقدر احساس رضایت می کنید بالا ببرید.(آن حتی میزان خوردن تان که باعث حس سیری می شود را پایین می آورد)

دریابید که گرسنگی یک حس ضروری نیست
جودی اس بک نویسنده "راه حل جدید تسلیم شدن در برابر رژیم" می گوید:اغلب ما که دچار اضافه وزن هستیم حس گرسنگی را یک موقعیتی می دانیم که نیاز به معالجه و درمان سریع دارد.اگر از گرسنگی بترسید،ممکن است روزانه به مقدار زیاد بخورید تا حس گرسنگیتان از بین برود.افراد لاغر گرسنگی را تحمل می کنند زیرا می دانند که دردهای گرسنگی همیشه می آید و می رود، گاهی اوقات خریدارش باشید.
از آنها الگوبرداری کنید:
یک روز پرمشغله را انتخاب کنید و عمداً زمان ناهارتان را یک تا دو ساعت به تعویق بیندازید.یا سعی کنید اسنیک عصرتان را حذف کنید.خواهید دید که چه قدر خوب عمل می کنید.سپس دفعه بد که احساس ناراحتی کردید قبل از اینکه سراغ یخچال بروید از آن دور می شوید.آنها از غذا برای برطرف کردن ناراحتی هایشان استفاده نمی کنند کارا گالاگر کارشناس کاهش وزن در لوییسویل می گوید:این طور نیست که افراد لاغر در برابر خوردن های هیجانی در امان باشند.اما آنها دقیقا می دانند چه زمانی بخورند و چه زمانی خوردن را متوقف کنند.
از آنها الگوبرداری کنید:
گالاگر می گوید": لغت "ایست" یا "مکث" را به واژه هایتان اضافه کنید.علی رغم اینکه این یک توصیه است(در متوقف کردن عمل خوردن) ایست کلمه ای است که مانع گرسنگی،عصبانیت،تنهایی یا خستگی( 4 کلمه رایج و محرک در خوردن با شور و هیجان) می شود.' 
 اگر واقعا گرسنه هستید یک خوراک مختصری مثل یک مشت آجیل بخورید تا شما را تا وعده غذایی بعدی سیر کند. اما اگر عصبانی،تنها یا خسته هستید دنبال یک راه حل بدون کالری دیگری باشید تا نیاز احساسیتان را برطرف کند.با دویدن یا بالا پایین پریدن فشار روانیتان را تخلیه کنید و افزایش ضربان قلبتان عصبانیتتان را دور می کند.تنها هستید؟ به دوستتان تلفن بزنید،به فرزندتان میل بزنید،یا در بازار یا پارک قدم بزنید.در کنار دیگران بودن به شما کمک می کند تا بیشتر با پیرامونتان ارتباط برقرار کنید.( حتی اگر پیش کسانی می روید که آنها را می شناسید). اگر خسته اید به خاطر خدا بخوابید!

بیشتر میوه بخورید
مطالعه ای که در روزنامه انجمن وابسته به رژیم غذایی آمریکا در سال 2006 منتشر شده بود گزارش داده که خانم های لاغر اندام،روزانه به طور متوسط یک وعده بیشتر از افراد چاق میوه هایی حاوی فیبر می خورند و درعوض چربی کمتری می خورند.
از آنها الگوبرداری کنید:
برای اینکه مانند خانم های لاغر بخورید،خوردن میوه (نه آب میوه) را به غذایتان اضافه کنید.هر روز دو یا سه بار در وعده غذایتان بگنجانید.دانه های توت را با ماست یا صبحانه تان بخورید. تکه های گلابی را به ساندویچ مرغتان اضافه کنید یا برای دسرتان سیب بپزید.یک کاسه میوه را روی میز آشپزخانه تان بگذارید تا تحریکتان کند که اول از هر چیز به میوه فکر کنید. 
غذاهای حاضری متغیر هرگز!
از آنها الگوبرداری کنید
تا جایی که امکان پذیر است سعی کنید غذاهایتان ثابت باشد،شیر را به عنوان صبحانه،سالاد با ناهار، و ... را حتما بخورید.اضافه کردن مرغ به سالادتان در یک روز و تن ماهی در روز دیگر ایرادی ندارد اما اضافه کردن خوراکی های بی ربط به برنامه غذاییتان باعث می شود که شما در خوردن افراط کنید.

آنها به طور ژنتیک خوددار هستند
محققان دانشگاه تافتز دریافتند که بزرگترین عامل افزایش وزن درمیان زنان سنین 50 و 60 مربوط به سطح خودداری خویشتن داری و باز دارندگی آنها بوده است.زنانی که خودداری و بازدارندگی آنها  بالا است(به عبارت دیگر میزان حس ممانعت آنها) پایین ترین شاخص توده ی بدنی یا BMI را دارند. قدرت بازدارندگی پایین با افزایش وزن بیشتر از 33 پوند(هر پوند معادل453 گرم) در افراد بالغ مرتبط است..

از آنها الگوبرداری کنید
خودتان را برای لحظاتی مثل مراسم شادی با دوستانتان آماده کنید که در این زمانها عامل ضد خویشتن داری شما بالا است.پس اگر در مهمانی هستید،به خودتان بگویید که یکی از چهار پیش غذا را می خورم.اگر برای شام بیرون از منزلتان هستید،یک پیش غذای جزئی سفارش دهید و دسرتان را قسمت کنید.یا اگر استرس دارید(یکی دیگر از لحظه هایی با خودداری کم) مطمئن باشید که خوراک مختصری مانند میوه یا تکه های هویج می خورید.
آنها فعال و در حرکت هستند
براساس مطالعه ای در کلینیک مایو در رچستر به طور متوسط،خانم های لاغر هر روز 2 ساعت و نیم پیاده روی می کنند یا سرپا هستند که به سوختن 33 پوند چربی آنها در سال کمک می کند.

از آنها الگوبرداری کنید
خودتان را واقعا چک کنید.گالاگر می گوید:مطالعات نشان می دهد که اغلب افراد فکر می کنند بسیار فعال هستند.اما در واقع بیشتر افراد در حدود 16 الی 20 ساعت روز را درحال نشسته به سر می برند. از یک قدم شمار ( (pedometerاستفاده کنید تا ببینید در طول روز چقدر به 10 هزار قدم توصیه شده نزدیک می شوید.یک روزتان باید شامل 30 دقیقه ورزش های کششی با حرکات سالم مانند بالا و پایین رفتن از پله ها به جای آسانسور یا نظافت کردن زمین با حداکثر توانتان باشد.
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ
مطالب پیشنهادی:
ترفندهایی عالی برای لاغر شدن
آیا سرکه سیب واقعاً لاغر می کند؟
10 توصیه برای مانکن شدن
راه حل هایی برای لاغر شدن
بخورید و لاغر شوید!!